پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:15:39 - چهارشنبه 30 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری یک یادواره شهدا کیلومترها دشمن را به عقب می راند/زنده نگه داشتن روحیه ی ازخودگذشتگی؛ ما را در مقابل هجمه های دشمن بیمه می کند
امام جمعه شهرستان و فرماندار رابر در دومین نشست برگزاری یادواره ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل (ع) رابر؛ بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن یادواره شهدا تأکید داشتند.

به گزارش “صبح رابر”؛ دومین جلسه برگزاری یادواره سرداران و ۷۲شهید پایگاه ابوالفضل(ع) با حضور مسئولین رابر در فرمانداری برگزار شد.

 جوانان ما؛ بابرگزاری یادواره شهدا بیمه می شوند

حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در این نشست هدف از برگزاری یادواره شهدا را مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن خواند و اظهار داشت:همانگونه که هجمه های فرهنگی دشمن بروز و نو است یادواره شهدا ما نیز باید بروز در چارچوب ارزشهای انقلاب، شهدا، امام و اسلام باشد.

وی در واکنش بر کسانی که مخالف برگزاری یادواره شهدا هستند افزود: اعتقاد خانواده شهدا و عموم مردم بر این است که برگزاری یک یادواره شهدا کیلومترها دشمن را به عقب می راند این نیز ثابت شده که با برگزاری یادواره شهدا جوانان آن منطقه توسط خود شهدا بیمه می شوند.

امام جمعه رابر با بیان اینکه یادواره شهدا مردمی است تصریح کرد: حضور در مراسم یادواره شهدا توفیقی بزرگ و ارزشمنداست که نصیب همگان نمی شود.

وی با تأکید بر بهتر برگزار شدن یادواره شهدا گفت: در بحث شهید و شاهد؛ مردم این مملکت با حرکات خود ثابت کردند که هر کجا نظام به مخاطره افتاد بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در روز قدس، مأیوس و خسته نیستند و باشکوهتر و باعظمت تر از راهپیمایی های سال گذشته  حضور دارند.

حجت الاسلام صادقی همچنین بر وظیفه مسئول که همگام با مردم باشند تأکید کردو گفت: مسئولان نوکر و خدمتگزار مردم هستند.

وی در پایان سخنرانی خود به ارائه راهکارهای فرهنگی برای بهتر برگزار شدن یادواره شهدا پرداخت.

فرماندار رابر نیز در این جلسه، با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران و بانیان یادواره ۷۲ تن شهید در شهرستان رابر که در سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) برگزار می شود گفت: این کار بسیار مهم و بزرگی است زحمات فراوان می کشند با توجه به اینکه هیچ گونه اعتباری در این خصوص نداریم.

ارزش و جایگاه شهدا با ثروت دنیا قابل قیاس نیست

وی با بیان اینکه ارزش جایگاه شهید و شهادت بر کسی پوشیده نیست افزود: کسی حاضر نیست تمام ثروت دنیا رابگیرد و جانش را بدهد این نشان می هد شهدا برای دفاع ازوطنشان، نظام وارزش هایدین رفتند که امروز آرامش و این امنیت را برای ما به ارمغان آوردند که با سرمایه و ثروت دنیا قابل قیاس نیست و این ارزش و جایگاه شهدا را می رساند.

علیدادی گفت: اگر مشکلی برای یکی از عزیزانمان پیش آید حاضریم کل سرمایه هایمان را هم  بدهیم این نشان دهنده این است هر چه ما در برگزاری یادواره شهدا هزینه کنیم در مقابل آن ارزشها، امنیت و آرامشی که برای ما گذاشتند ناچیز و قابل قیاس نیست.

زنده نگه داشتن روحیه ی ازخودگذشتگی شهدا مارادر مقابل هجمه های دشمن بیمه می کند

وی با اشاره به اینکه ما در دنیای بوق های تبلیغاتی استکبار قرار گرفته ایم عنوان کرد: دشمن با برنامه بلند مدت و هدفدار در پی براندازی فرهنگ های ما از قبیل فرهنگ شهادت طلبی و زنده نگه داشتن این فرهنگ ایثار و شهادت، ولی فقیه و زنده نگه داشتن عاشورا وشهادت امام حسین (ع) بوده که ما با برگزاری همین یادواره ها شهدا و زنده نگه داشتن آن روحیات و از خودگذشتگی ها ما را در مقابل هجمه های شدید دشمن مصون می کند.

فرماندار رابر با بیان اینکه خانواده شهید، جانباز و رزمندگان حق عظیمی به گردن همه ما دارند گفت: ما امروز در امن ترین نقطه دنیا زندگی می کنیم دشمن  تمام هدفش را متمرکز برای براندازی این نظام و انقلاب کرده است چرا که ایران؛ تنها کشوری که در دنیا مستقل عمل می کند و جهانی است آنها می خواهندکشور ما را از صحنه جهانی حذف کنندو به مقاصد شوم خود در خاورمیانه برسند.

تحریم ها؛ سرچشمه فروپاشی خود دولت های  استکباری می شود

وی اضافه کرد:  ایران تنها کشوری که از مظلومین دنیا حمایت می کند و حمایت از کشورهای مظلومی که در سیطره استکبار قراردارند این حرکات کنونی دشمن پوشش شعارها ی خود برای مقاصد استکباری و شیطانی اش است واکنون دل به این بستند بر اثر فشارهای اقتصادی با تحریم هااین ملت را از هم بپاشانند که ان شاءالله با عنایت خداوند تحریم ها به خودشان بر می گردد و  سرچشمه فروپاشی خود این دولت ها می شود.

علیدادی با بیان اینکه شهرستان رابرباتقدیم بیش از ۳۵۰شهید در استان نمونه است گفت: باید کارهایی در خور شان خانواده شهدا در این شهرستان صورت گیرد.

ریشه عدم توسعه رابر حزب بازی است

وی ریشه عدم توسعه منطقه رابر را حزب بازی خواند و بیان داشت: بیشترین ضربه چوب جناح بازی کشور را این شهرستان خورد توسعه شهرستان رابر بدور از حواشی سیاسی ممکن می شود و از این بن بست چهل ساله رها خواهد شد.

وی افزود: اگر مسئولی دنبال حواشی سیاسی باشد، به  مسائل و اختلافات در شهرستان دامان زده و نمی توان از این فرصتی که اکنون در اختیارمان است، استفاده کنیم و شهرمان را از این بست رهاکنیم چرا که در مقابل مردم و همین خانواده شهدا مدیونیم .

تنها پروژه ای که سه برابر پروژه های استانی اعتبار داشت؛ پروژه جاده رابربه کرمان بود

فرماندار رابر از اعتبار۱۱میلیاردی پروژه جاده رابربه کرمان خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته اکنون حدود ۷ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص پیداکرده است تنها پروژه ای که سه برابر پروژه های استانی اعتبار داشت؛ پروژه جاده رابربه کرمان بود.

وی افزود: فاز اول این پروژه تا یادمان شهدای گنجان که جاده زیارتگاه عاشقان و شیفتگان شهدا است هر چه سریعتر استارت آن توسط افراد پیمانکار زده شده، با موسسه امین خاتم قرارداد آن بسته شده و عملیات خاکریزی و خاکبرداری در حال انجام است، مجتمع مس قول تکمیل این پروژه را داده است.

فرماندار رابر، احداث جاده رابر به  کرمان و جاده قدرودخانه به اسفندقه را عامل ترقی اقتصادی و توسعه شهرستان خواند و افزود: با احداث این دو جاده  این منطقه کوهستانی از بن بست خارج می شود.

وی تصریح کرد: برای توسعه شهر دست به دست هم دهیم، افرادی که دنبال سود و منافع شخصی خود هستند فقط خودشون را می بینندجایی در این شهرستان ندارند.

علیدادی با اشاره به نقش مؤثر جامعه و خانواده در تربیت فرزندان یادآور شد: فرزندان امروز ما نه جبهه و جنگ آن زمان را دیده اند و نه می توانند مسائل امروز دنیا را تحلیل کنند ما می توانیم با برگزاری این یادواره ها؛ آن روحیات واز خودگذشتگی ها را به فرزندانمان یادآور شویم ودر مقابل این هجمه های تبلیغاتی دشمن بایستیم.

وی در پایان گفت: این کمک های مالی ما در مقابل خون شهدا ناچیز است.

 

انتهای پیام

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب