پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:31:15 - جمعه 8 تیر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حال و هوای کنکور ۹۷ در رابر/ بیشترین داوطلب در گروه تجربی
چهل و هشتمین مارتن ورود به آموزش عالی در  رابر همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ بزرگترین رقابت علمی کشور دررابر همزمان با سراسر کشور از روز پنج شنبه  آغاز شد و در این رقابت ۴۹ هزار و ۶۵۱ متقاضی در گروه‌های آموزشی متفاوت در استان کرمان حضور دارندکه از این تعداد حدود۷۰۰داوطلب در شهرستان رابر رقابت  می کنند.

خانواده های داوطلبین  چه آنهایی که اولین پشت کنکوری را دارند یا کنکورهای زیادی داشتند از دقایق اولیه آغاز آزمون در محل های برگزاری حاضر شدند و پشت درب های کنکور برای موفقیت فرزاندانشان دعا می کنند.

حسین سلیمانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رابردر گفت و گو با خبرنگار“صبح رابر“؛ با بیان اینکه دواطلبان گروه آموزشی علوم تجربی بیشترین متقاضی را در کنکور سراسری امسال در رابر به خود اختصاص داده است اظهارداشت: آزمون سراسری ورود به دانشگاه در ۷ حوزه امتحانی در شهر رابر همزمان در ۲۰ شهرستان استان نیز در حال برگزاری است.

وی  با اشاره به آمار تفکیکی شرکت کنندگان در گروه های آزمایشی پنجگانه کنکور ۹۷ گفت: درآزمون کنکور سراسری امسال  حدود ۷۰۰نفر در رابر شرکت  کردند که از این تعداد ۳۲۰ داوطلب گروه علوم تجربی که ۲۰۰داوطلب دختر  و ۱۲۰داوطلب پسر هستند و در گروه علوم انسانی ۱۳۰داوطلب دختر و ۷۲ داوطلب پسر می باشند.

سلیمانی افزود: ۸۴ داوطلب در آزمون زبان خارجه، ۴۵داوطب در آزمون هنر و ۴۲داوطلب در آزمون علوم ریاضی و فنی به رقابت می پردازند.

گفتنی است؛ آزمون سراسری ۹۷ با شرکت تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ داوطلب در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش و در ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

آزمون سراسری بعدازظهر امروز با آزمون گروه زبان خارجه  پایان می یابد و نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۹۷ به صورت کارنامه تنظیم شده و در دهه دوم مرداد ۹۷ منتشر می شود.

   

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب