پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:54:28 - جمعه 8 تیر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حقوق ها بر اساس ریال تصویب شده اما خرج و مخارج مان بر اساس دلار است
امام جمعه موقت رابر گفت: در جامعه زندگی می کنیم حقوق ها بر اساس ریال تصویب شده اما خرج و مخارج بر اساس دلار این یعنی چه؟.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت رابر  در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته؛ با سفارش به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند متعال در قرآن غضب شدگان را معرفی فرموده که مورد لعن واقع شدند.

وی به افراد غضب شده فرعون، قارون ابولهب که اسمشان در قرآن آمده اشاره کرد و افزود: ابلیس،‌ سامری حتی دوست بد به عنوان گمراه کننده معرفی شدند خوب است در انتخاب رفیق دقت داشته باشید.

امام جمعه موقت رابر از راهکارهای نجات انسان را نماز، زکات و ذکر در دل شب خواند و گفت: زکات برای رشد شماست، تقوا به معنی انزوا و گوشه گیری نیست. تقوا مرحله ای بالاتر از ایمان است هم رسیدگی به خلق خدا و عبادت خود خالق است.

وی افزود: متقین باید جامع کمالات را داشته باشند از خصوصیات انسانهای با تقوا خدمت به مخلوقات خدا و دستگیری نیازمندان است اینکه به انسان ارزش میدهد.

سمیعی با اشاره به روایات درباره خدمت به خلق خدا عنوان کرد: خداوند ۷۳بلا را در برابر خدمت به خلق خدا برطرف می کند یکی از این بلاها؛ گرفتاری دنیایی و ۷۲بلا در سکرات مرگ است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به سوره مبارکه آل عمران افزود: کسی به پیمان خود وفا کند به آن  قسم هایی که یاد کرده؛ پایبند باشد و عمل کند پرهیزکار باشد خداوند متعال دوست داراوست.

حجت الاسلام سمیعی تقوا  را رمز حسن عاقبت خواند و گفت: هر کسی می خواهد عاقبت بخیر شود باید تقوای الهی را رعایت کند؛  تقوا همان قدم گذاشتن در راه اطاعت و عمل به دستورات الهی است.

وی هدف از کتابهای آسمانی را عمل به دستورات دین خواند نه فقط روی سر گذاشتن آن و یادآور شد: در نهج البلاغه اشاره شده امیرالمؤمنین (علیه السلام) نماینده خود را  به خاطر حضورش سر سفره اشراف توبیخ کرد.

امام جمعه موقت رابر افزود: مسیر را به انحراف نرویم، بی توجه  به شهدا،‌ خانواده شهدا و مردم نباشیم در شب های قدر همین کلام الله مجید را روی سرمان گذاشته ایم و قسم یاد کردیم به ۱۴معصوم و عهد و پیمان با خدا و کتابش بسته ایم  که به این کتاب عمل کنیماما درعمل به دستورات هر کجا به نفعمان بود قبول کردیم وهر کجا که احساس کردیم به نفعمان نیست فاصله گرفته ایم.

 

وی افزود:  امیرالمومنین (علیه السلام) برای اینکه منش، زهد و تقوا به اشرافی گری کشیده نشود فردی را فدای مکتب می کند.

سمیعی تأکید کرد: عمل به دستور قرآن مهم  است فقط رو سر گذاشتن قرآن مهم نیست، در جمع شرکت کردن فقط ملاک نیست، اینکه عملت با ملت باشد نه فقط مانور دهید یک مقدار وسواس به خرج دهیم در مورد خورد و خوراک خود وسواس داشته باشید اما در مورد نجاسات و عبادت ها وسواس جایز نیست .

وی به اهمیت صرفه جویی در ساعات اوج  مصرف آب و برق بین ساعت ۱۱ تا ۴ اشاره کرد و افزود: اختلاف طبقاتی بیشتر به دلیل فراموشی امر به معروف و نهی از منکر است این فریضه الهی را احیا کنیدو به وظیفه خود عمل نمایید.

سمیعی گفت: بنی اسرائیل سه گروه بودند؛ یکدسته قانون شکن، بی تفاوت وگروهی امر به معروف و نهی از منکر می کردند آن گروهی که سکوت می کردند،  دهن کجی می کردند برایشان مهم نیست هر چه می خواهد گران شود، اختلاف طبقاتی زیاد بود بیشتر هم شد.

وی عنوان کرد: در جامعه زندگی می کنیم حقوق ها بر اساس ریال تصویب شده اما خرج و مخارج بر اساس دلار  این یعنی چه ؟ حقوق با ریال به مردم تحمیل می کنید چرا خرج و مخارجمان با دلار است؟  می خواهند مردم را سرگردان، خسته و دلسردکنند همه چیز دست خودشان است اگر نیست پس شما آن بالا چکاره اید؟، آگاه باشید ما از اهداف و انقلاب فاصله نمی‌گیریم.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی با عرض تسلیت گفت: هر وقت محضرامام هادی (علیه السلام) می آمد امام اینگونه او را خطاب می کرد از فرزندان امام حسن مجتبی(علیه السلام) سید الکریم است در علم، اخلاق، دیانت  و ارادت به پیشوایان معصوم به مرتبه ای رسیده بودکه امام هادی (علیه السلام) به مردی از اهل ری همین شاه عبدالعظیم الحسنی اشاره فرمود: اگر قبر عبدالعظیم را در خود شهر ری زیارت کنید همانند این است که  امام حسین (علیه السلام) را زیارت کرده اید نه نیاز به پاسپورت و  ویزا دارد اما چقدر غریب واقع شده است.

وی  یکی از توفیقات بسیار مهم را درک چند امام معصوم  و گرفتن تأییدیه برای عقایدشان دانست و افزود: حضرات معصوم فرمودند: امیدواریم توفیق درک حضور امامان معصوم و ثانیاً گرفتن تاییدیه برای همه عقایدمان قسمت و روزی مان شود.

حجت الاسلام سمیعی با اشاره به روز سه شنبه  ۱۲تیر ماه مصادف با سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان آمریکای جنایتکار در خلیج فارس و شهادت ۲۹۸نفر از سرنشینان در سال ۶۷، روز افشای حقوق بشر آمریکاییاست گفت: ما این جنایت ها را فراموش نمی کنیم و محکوم می کنیم اینهایی که دم از حقوق بشر می زنند احمق تر و جاهل تراز اینها  کسانی هستند که هنوز  دل به اینها خوش کردند؛ اینقدر بی شعور؟؛ جهل تا کجا؟.  خداوند تبارک و تعالی در قرآن اشاره می کند شمایی که راضی و سکوت کردید در گناه آنها شریک هستید.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: آمریکایی حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکا؛ بزرگترین نقص کننده حقوق بشردر دنیاست.

سمیعی، همچنین به روز  ۱۲ تیرماه مصادف با درگذشت مرزبان حریم تشیع علامه مجاهدشیخ عبدالحسین امینی در سال ۱۳۴۹ اشاره کرد و گفت: وی  مؤلف کتاب شریف الغدیر است این روز را با ذکر صلوات گرامی داشت .

وی نیز به روز پنج شنبه ۱۴ تیرماه مصادف با روز شهرداری و دهیاری اشاره کرد و با تبریک این روز  به تک تک این پرسنل برایشان آرزوی موفقیت کرد .

امام جمعه وقت رابر با اشاره به نامه شهرداری رابر با بیان اینکه دغدغه ها و  سوء تفاهمی پیش نیایدگفت: با توجه به اینکه شهرداری رابر بازسازی میادین سطح شهر را در دستور کاردارد لذا موقتاً تابلوهای شهدای معظم که در میادین نصب گردیده؛ جمع آوری و پس از بازسازی در مکان مناسب نصب می گردد .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب