پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:18:16 - جمعه 15 تیر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حرکت انقلابی باید در آب منطقه صورت بگیرد/ موضع رئیس جمهور در سوئیس موضع انقلابی است /ضروریت صرفه جویی در مصرف آب و برق در این وضعیت قرمز
خطیب جمعه رابربا تأکید بر اینکه حرکت انقلابی باید در آب منطقه صورت بگیرد گفت: باید در این بحبوحه مدیریت قوی باشد نزدیک به ۳۰۰تا ۴۰۰خانوار اسیر این مدیریت آب منطقه ای شدند حرکت انقلابی باید در این بحث شود.

به گزارش “صبح رابر “؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی صادقی خطیب جمعه رابر، در خطبه های نمازجمعه این هفته رابر بااشاره به مقوله اسراف در آیات وروایات گفت: اسراف درلغت به معنای زیاد از حدمیانه خرج کردن، زیاده روی ،ولخرجی، تلف کردن است.

وی با اشاره به حس برتری جویی اسرافکاران گفت: خداوندمتعال درقرآن کریم می فرماید: اسراف نکنید که خداوند سبحان اسراف کنندگان را دوست نمی‌دارد از اسراف در آیات و روایات نکوهش شده و یک برنامه فرعونی بشمار می آید ودرآیه ای دیگر ازاسراف کنندگان بعنوان اصحاب آتش یاد شده است.

خطیب جمعه رابرافزود: نگاه شایسته خداوند به کسانی است که  به هنگام انفاق نه اسراف و سخت گیری کنند بلکه  در میان این دو حد اعتدالی رعایت کنند و در تفسیر نمونه واژه “قوام “در لغت به معنای عدالت و استقامت و حد وسط میان دو چیز است نه افراط و تفریط.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر مدیریت مصرف بویژه در آب و برق در این وضعیت بحرانی عنوان داشت: ماباید با توجه به کاهش نزولات آسمانی درهمه مباحث اعتدال به خرج دهیم خصوصاً درمباحث آب وبرق و از شهروندان خواست درزمان اوج مصرف برق ازساعت ۱۲الی ۴بعدازظهر و ۸شب الی ۱۱شب دقت درمصرف داشته باشندتا مورد خشم خداوند قرار نگیرید.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری پیرامون صرفه جویی درمصرف برق را لبیک به اقتصاد مقاومتی درصنعت برق خواند وگفت:این به این معنانیست که مصرف نکنیم بلکه باید درست مصرف کنیم وازلوازم پرمصرف برقی مثل اتو،ماشین لباسشویی، جاروبرقی کمتراستفاده کنیم حتی کولرآبی را با دورکند مصرف کنیم که بتوانیم هم استانی های ما مخصوصا جنوب کرمان که درگرمای شدید بالای ۵۰درجه زندگی می کنند را حمایت کنیم ودرمصرف آب هم بایدهمکاری لازم را داشته باشیم که آب جیره بندی نشود.

امام جمعه رابر درادامه نیز باقدردانی از رییس جمهور کشورمان با مواضع صریح دربرابر دشمنان ایران در مباحث عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی وموضوع بستن تنگه هرمز که اگرقرار باشد نفت ایران صادرنشود از دیگرکشورهای منطقه هم نباید صادرشود گفت:این موضع یک موضع انقلابی است و بااین صحبت ها ایران می تواند برای دیگر کشورهایی که نفت صادرمی کنند تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به سخن تحلیل گر ارشد کالاهای اساسی در کامرزبانک به رویترز گفت: بستن تنگه هرمز می‌تواند ابهام و ناامنی را در منطقه اضافه  کند و منافع اقتصادی کشورها به خطر بیفتدبر اساس این گزارش تجار و سرمایه‌گذاران نفتی انتظار دارند ذخایر نفتی آمریکا با کاهش جدی مواجه شود؛ چراکه صحبت‌های حسن روحانی نشانه‌هایی از بروز افزایش قیمت برای نفت است.

حجت الاسلام صادقی اظهار داشت:این همان حرکت امام (ره)، رهبرمعظم انقلاب و مردم و موضع انقلابی انهاست که رئیس جمهور در سوئیس بیان داشت.

امام جمعه رابر درپایان سخنانش با تأکید بر اینکه حرکت انقلابی باید در آب منطقه صورت بگیرد افزود: باید در این بحبوحه مدیریت قوی باشد نزدیک به ۳۰۰تا ۴۰۰خانوار اسیر این مدیریت آب منطقه ای شدند حرکت انقلابی باید در این بحث شود.

وی از استاندار و وزیر خواست: در این مسئله جدیت زیاد داشته باشد و با انتخاب مدیر کارآمد، انقلابی و جهادی آب منطقه ای این خانواه ها را از بلا تکلیفی نجات دهند.

خطیب جمعه رابر همچنین با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری از هیأت امنای مساجد خواست اقامه عزا برپا کنند و ضمن دعوت از مردم شهید پرورر رابر در مراسم یادواره سرداران و ۷۲شهید پایگاه حضرت ابوالفضل (ع) رابر در روز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام )حضوری شکوهمند داشته باشند

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب