پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:34:23 - دوشنبه 25 تیر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اسلام به زن عزت داد و هویت واقعی زن را به او معرفی کرد
به گزارش صبح رابر؛‌ به مناسبت هفته حجاب و عفاف مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیه) مراسم جشنی  در گلزار شهدای گمنام رابر برگزار شد. حجت الاسلام شاه مرادی، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم باشکوه با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه […]

به گزارش صبح رابر؛‌ به مناسبت هفته حجاب و عفاف مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیه) مراسم جشنی  در گلزار شهدای گمنام رابر برگزار شد.

حجت الاسلام شاه مرادی، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم باشکوه با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و گرامیداشت روز دختر، گفت: خداوند؛ خالق برتر این عالم امکان است دنیا آنقدر بزرگ که حتی به ذهن و عقل ما خطور نمی کند عظمت این عالم چقدر است؟ اما این خدای بزرگ در بین همه مخلوقاتش گل سر سبد عالم را انسان قرار داد؛ فتبارک الله احسن الخالقین. خودش را بر خلقت انسان تحسین کرد برای خدا فرق نمیکند این انسان زن یا مرد باشد.

وی افزود: عزیزترین و گرامی ترین شما نزد خداوند باتقوا ترین شماست در این مهر و محبت و فضایل نقش مادران و دختران و خانم ها برجسته تر است.

این مسئول با بیان اینکه دختران مصداق رحمت الهی و پسران مصداق نعمت هستند تشریح کرد: فرق بین نعمت و رحمت به عنوان مثال  وقتی یک وام می دهند بدون بهره ولی باید برگردانید به این نعمت می گویند اما  وام بلاعوض دهند بعنی رحمت. دختران در تدبیر دین ما مصداق رحمت است موجودی عزیز، دوست داشتنی و  پاکیزه  که  مظهر مهربانی و عطوفت الهی است و آنقدر عزیز است که تنها یادگار پیغمبر؛ دخترش بود و به برکت حضرت زهرا(سلام الله علیها) یازده امام فرزندان عزیز این مادر بزرگوارمی باشند.

وی گفت: اسلام به زن عزت داد هویت واقعی زن را به او معرفی کرد .

‌حجت الاسلام شاه مرادی  با اشاره به هفته حجاب و عفاف  و هجمه دشمن امروز در دانشگاه ها  و  فضای مجازی تصریح کرد: الگویمان حضرت زهرا (سلام الله علیها) شخصیتی است پدرش رسول خداست، مادرش حضرت خدیجه (سلام الله علیها)،  فرزندانش یازده امام معصوم که یکی قطب عالم امکان یگانه منجی عالم بشریت امام زمان است، همسرش امیرالمومنین (علیه السلام)  سواد و علم حضرت فاطمه (سلام الله علیها)طبق صریح آیات قرآن از امام باقر (علیه السلام) که فرمودند: حضرت زهرا(سلام الله علیها) یکی از آن شخصیت هایست که همه علم کتاب را دارند.

وی اضافه کرد: ثروت دنیوی ما به فاطمه (سلام الله علیها) نمی رسدایشان یک ملکی به نام فدک داشتند روزانه صد مثقال طلا در آن بود روزی بالای ۹۰میلیون تومان به پول امروز درآمدش بوده یعنی در طول یکسال این ملک میلیارد ها درآمد داشت اما ماکه وضع مالی مان خوب می شود خانه می سازیم، ماشین می خریم و  می خواهیم رنگ دینمان را عوض کنیم.

حجت الاسلام شاه مرادی با اشاره به فضایل حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) افزود : حضرت زهرا (سلام الله علیها) الگوی که با هیچ فردی قابل قیاس نیست ؛ نه ازپدر و مادر، نه فرزندان و دانش و ثروت اما این شخصیت می گوید برجسته ترین زینت زن حفظ حجاب است.

وی گفت: عده ای امروز برهنگی را تمدن می دانند به این حجاب می گویند با حجاب خانم ها را محدود کردید با چادر در گرمای تابستان آزاد باید باشند؛ باید گفت: هیچ آدم منطقی نمی آید تمام دیوارهای خانه اش را خراب کند بگوید من  با وجود درب خانه  و دیوار احساس خفگی می کنم و هیچ کس قفل ها و درب خانه اش را بر می دارد بگوید: این درها بسته باشند احساس خفگی دارم این قفل خانه شما را که نمی خواهدزندانی و محدود کند می خواهد شما را مصون بدارد تا حیوان درنده ای یا دزدی  وارد این خانه نشود، این چادر شما مصونیت به شما می دهد نه محدودیت.

وی افزود:  اسلام می گوید: زن قیمت ندارد، مقدس است هر آدم هرزه نگاهی لایق دیدن این جواهر و گوهر گران بها را ندارد. این درختان در باغ همه پوشیده با برگ زیبایند و برگ شان برود یک تنه خشکیده و بی روح می شوند غیر از اینکه خشک و بی‌روح هستند اتفاقا اره هم به جان درختان خشک می اندازند آنها را از ریشه می برند انسان باید حقیقت ها را بداند‌.

وی با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی؛ زن  را مقدس می خواند و باید با تقدس و حرمت نگه داری کرد گفت: در جامعه اروپا یک صابون پنج هزار تومانی عکس خانم یک انسان اشرف مخلوقات را نیمه برهنه میگذارند روی صابون، که فلان مرد به این تصویر نگاه کند و میل به خرید صابون کند یعنی آدمیزاد ارزش تو از این صابون کمتر است تو یک وسیله ای برای پنج هزارتومان جنس می شوید.

حجت الاسلام شاه مرادی گفت: اینهایی که در جامعه بی حجاب می گردند این فرد اگر کمالی در وجودش بود به علم، سوادو دانش، تربیت فرزند و به مردمی بودنش باید انسان افتخار کند و الا ظاهر انسان خلقت دست خود انسان نیست که امروز فرد گدایی نگاه از این و اون کند .

وی  خطاب به خواهران بزرگوار با اشاره به ارزش  چادر این حجاب برتر گفت: یک زمانی گفتند حجاب که فقط چادر نیست می تواند مانتو بلند باشد بعداً مانتو ها را کوتاه  و چسپان کردند بعد هم نپوشیدن  جوراب و از روسری ها کوتاه هم استفاده کردند ذره  ذره امروز یک خواهر با حجاب در مجموعه باید خجلت زده شود. آن پارچه هاست باید قیچی بزند نه پارچه ها شخصیت ما را قیچی بزنند چهار پارچه نباید عزت و شرف انسان را قیچی بزند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه  بعضی ها می گویند ما آدم های بی فرهنگی هستیم و در کشور دیگر اینقدر زنان بی حجاب می گردد هیچ اتفاقی نمی افتاد اما آیا از امارها فساد در این کشور ها خبر دارند و گفت: یک فیلم از زن آمریکایی در نیویورک که پنج ساعت با حجاب می گردد و پنج ساعت بی حجاب پنج ساعت بی حجاب۳۶۰بار به او متلک می گویند و در پنج ساعت با حجاب یک مورد بی احترامی بهش نمیشود این غریزه است.

وی افزود: یک عده  می گویند:  جامعه بی حجاب باشد عادی می شود نه خیر یکی از گناهان عادی می شود شمایکجا می بینید هیزم می سوزد هوس یک چهار لیتری بنزین روی آن می ریزید آتش گور می گیرد شعله می کشد و درخت بالای سرش هم آتش می زند درختان کناری به آتش می کشند وکل جنگل را خاکستر می کند، هوس هم  خاصیت آتش را دارد لذا اهمیت ندارد مثل این می ماند من امروز به فرزندم حساب کتاب کنم روزی  یک نخ سیگار دود کند بعد از دو سه ماه به همان یک نخ سیگار آیا قانع  می شود؟.

شاه مرای با بیان اینکه بنیان خانواده را امروز با این شبکه های اجتماعی وماهواره  ها به آتش می کشند و عفت فاطمی را زیر سوال می برند گفت: چهار خواننده منحرف غربی چه بسا داخلی را الگوهای نسل جوان ما می کنند همه نگاه زن و دختر امروزی را  محدود کردند.

وی با اشاره به اینکه کشور شیعه ما ۸۰ میلیون جمعیت دارد  واردات لوازم آرایشی در ایران از کشور یک میلیارد و ۶۰۰میلیون چین بیشتر است برای این باید انسان گریه کرد افزود:  در ایام تاسوعا و عاشورا امام حسین (علیه السلام) که خاندان عصمت و طهارت در خون خودشان غلطیدند همه امت اسلام که عزا دار است بیشترین آمار فروش لوازم آرایشی در همین ایام محرم ختم می شود  این زیبنده نیست.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکردر جامعه توصیه کرد: در بحث حجاب  می گوییم حرف گوش نمی کنند، طوری نیست اولا اینکه شما با احترام و با محبت و سلام و احوال پرسی بگویید و رد شوید مجادله نکنید نفر بعدی بگوید۱۰و۲۰نفر بعدی بگویدخوب مییشود، خواهر به خواهر بگوید خیلی بهتر از اینکه آقایی ورود پیدا کند.

وی باتأکید بر آشنا کردن دختران از کودکی با حجاب افزود: قدر دخترانتان را بدانید از کودکی؛مسئله حجاب به صورت منطقی و دلیل با حرف و استدلال یاد بدهید نه از سر تقلید باشد چون من چادر سر می گذارم فرزندم هم چادر میگذارد جواب سئوال هایش را بدهیدو بگویید چرا چادر سر می اندازیم آن ارزشهایش را یادش بیاوردید.

وی با بیان اینکه خانم های محجبه و چادری در همه عرصه ها افتخار این مملکت هستندگفت: دکتر طاهره صفارزاده وی، زن مجتهد و مرجع تقلید بود این فرد بهترین ترجمه قرآن را به زبان انگلیسی نوشته است، بهترین وزیر بهداشت درمان، مرضیه دستجردی یک مادر، همسر و دختر بود با همه رسالت هایش نقش یک وزیر خوب داشت،‌ تنها زن خلبان پرواز های خارجی محجبه و با چادر است و خانم های دیگری که در همه عرصه ها؛ دانشمندان تراز اول، اساتید برجسته دانشگاه، معلمین گرانقدر، مادران خانه دار که انسان های بزرگی را تربیت کردند، مادر سردار سلیمانی و امثال این مادران در مملکت مابسیارند اینها شخصیت های عالم هستند به اینگونه شخصیت ها باید مباهات و افتخار کرد لذا قدر خود و فرزندانتان را بدانید.

وی با بیان نقش موثر و اثربخش مادران در حمایت از کالای ایرانی که مقام معظم رهبری بر ما فرض واجب کرده است گفت : فلان فرد رییس جمهوریا مسئول یک  مملکت در خانه تحت مدیریت همسرش است با تعصب در حمایت از کالای ایرانی نقش موثری در اشتغالزاییخواهید داشد اگر محصول داخلی خودمان را خریدیم چرخ مملکت خودمان می چرخد و عزیزان خودمان سر کار می روند.

حجت الاسلام شاه مرادی گفت: عمده مصارف خانه تحت مدیریت مادران و خانم های خانه است نقش شما بسیار تاثیر گذار و اثر بخش است به حق شهدای گمنام به مردان مان غیرت علوی و به زنان ما عفت فاطمی عنایت بفرماید.

گفتنی است؛ این مراسم باشکوه با برنامه  های خیر مقدم سرگرد امام بخش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مولودخوانی، قرائتبیانیه هفته حجاب وقرعه کشی اهدای جوایز و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به اسامی معصومه ها همراه بود.

 

 

hdr

hdr

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب