پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:51:58 - پنجشنبه 4 مرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در شأن رییس جمهور ما نیست که پاسخ تو را بدهد/ آقای ترامپِ قمارباز! بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنی ما نزدیک شما هستیم/ ما منتظریم، اگر مرد میدانی بیا!
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: در شأن رییس جمهور ما نیست که پاسخ تو را بدهد، من به عنوان سرباز این ملت جوابتان را می دهم و به شما می گویم آقای ترامپ قمار باز، بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنی ما نزدیک شما هستیم.

 به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از نافع، سردار حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در مراسم تجلیل از شهدای عملیات رمضان در حسینیه امام خمینی(ره) همدان گفت: همدان شهر یادآوران دیروز و امروز ماست.

وی بابیان اینکه آیت‌الله محمدی با عبارات خود مرا شرمنده کردند، گفت: تکلیف ما به عنوان یک انسان عادی و معمولی مشخص است.

سردار سلیمانی با اشاره به ویژگی شهرهای مختلف کشور، همدان را شهر دین و دیانت دانست و ادامه داد: همدان شهر سردار شهیدی است که در شهید پروری نقش ارزنده ای داشت.

وی با بیان اینکه شهید “سردار همدانی” به مدت طولانی این خصلت را در خود حفظ کرد، گفت: سردار همدانی خود را در مسیر شهادت قرار داد و به آنچه آرزو داشت، رسید.

فرمانده سپاه قدس با تاکید بر اینکه سردار همدانی نگذاشت گرد جسارت و اهانت بر دامن بارگاه کبریایی حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) بنشیند، گفت: همدان شهر شهیدان بارز انقلاب و شهر شهید شهبازی، حاجی و مظاهری است.

وی با بیان اینکه “شهید حاجی بابایی” با گردان خود وارد عمل شد و در عملیات رمضان نقش داشت، گفت: در بیان دوران دفاع مقدس کمتر به بیان عملیاتی که موفق نبوده پرداخته ایم اما عملیان رمضان اثرگذار بود و همدان شهدای عزیزی در این عملیات تقدیم انقلاب کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه این محفل متعلق به شهدا است، ادامه داد: آنچه از آیات قرآن استنباط می شود شهادت به معنای باختن و از دست دادن نیست بلکه به معنای یافتن و به دست آوردن است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه دلیل شوق به شهادت شهدا هم همین معرفت بود، گفت: شهادت به معنای خسارت و هلاکت، یک تصور انحرافی است چراکه شهادت به معنای جاوید بودن و پاینده بودن است.

وی با بیان اینکه هیچ انسانی بدون حرکت نیست چراکه خاصیت هر انسانی حرکت است، گفت: تعلق انسان، وی را وادار به حرکت می کند و هر چه این تعلق متعالی‌تر باشد حرکت و هیجان و بی قراری به سمت آن بیشتر می‌شود و در زندگی شهدا یکی از دلایل حرکت شهید به سمت شهادت وجود همین جوشش و بی قراری است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه یک عمل عارفانه و ملتمسانه شهدا را به این سمت کشیده است، گفت: اگر وجود انسان از محبت و حب خدا پر شد این وجود از سایر محبت ها خالی می شود و تمام دنیای او تحت تاثیر این تعلق قرار می گیرند و وی را به سمت خود می کشد.

وی با بیان اینکه تعلقات شهدا، متعالی و برای رسیدن به خدا بود، گفت: به همین دلیل دلبستگی های دنیوی و حتی دلبستگی های مثبت و مهم مثل پدر و مادر و همسر و فرزند نیز مانع نمی شد چراکه شهدا جاوید شدن و زنده شدن و پاینده شدن را برگزیدند.

سردار سلیمانی گفت: پیامبر به دلیل عبودیت به مقام رسالت رسیده و امیرالمومنین به دلیل اوج عبودیت به مقام ولایت رسیده است و حالا شهید هم به دلیل عبودیت فراوان به مقام شهادت رسیده است.

وی ادمه داد: استدلال امام چیست؟ امام می‌فرمایند “ما از کجاییم؟ همه عالم از آن خداست”. بعد می‌فرماید “اگر همه عالم جلوه خداست پس چه بهتر این برگشتن اختیاری باشد”. چند نفر قادرند مرگ خود را اختیاری انتخاب کنند؟ امام سجاد می‌فرمایند: انسان می‌رسد به جایی که یک حشره را از خود نمی‌تواند دور کند و همه اعمال از او ساقط می‌شود. این سرگذشت ۹۹ درصد افراد در این عالم است. یک درصد توفیق مرگ اختیاری را پیدا می‌کنند و حال چه بهتر انسان مرگ اختیاری داشته باشد و خودش انتخاب کند.

همه ما یا اغلب ما از یک حس مشترک برخورداریم

وی افزود: وقتی انسان چیزی را از دست می دهد اما قدرت وصول آن را ندارد، احساس مغلوبیت می کند. عده‌ای به من می‌گویند ما را به عنوان مدافع حرم ببرید. من میگویم شما دعا کنید این حال از شما گرفته نشود اما دوستان وای بر آن وقت که انسان این حس رااز دست داد. این حس جاماندگی را از دست بدهد.

وی با اشاره به کلام رهبر انقلاب گفت: شهادت ارزشمند است؛ اما در برهه های مختلف ارزش آن بیشتر می‌شود. همه‌اش شهادت است ، اما شهادت در برخی دوران‌ها ارزش بیشتری پیدا میکند.

سردارسلیمانی گفت: شما صدر اسلام را ببینید. اگر آنها به شهادت نمی‌رسیدند ریشه اسلام کنده می‌شد. اگر امام حسین شهید نمی‌شد چیزی از اسلام باقی نمی ماند. شما در نظر بگیرید یک ظرف آب گوارا در هر حالتی ارزشمند است اما یک وقتی این ظرف نسبت به فردی که دوره‌ای طولانی تشنه بوده و آب هم کمیاب است، خب در اینجا این آب گوارا خیلی ارزشمندتر است. شهادت هم همینطور است. شهادت در این دوران خیلی ارزش دارد ، و مقام معظم رهبری فرمودند که چشم امید من به شما مدافعان حرم است.

سردار سلیمانی افزود: ما امروز جامعه‌مان به دلیل ارزش‌هایی که به دست آورده با مهاجمان روبرو است. ما در دوران مقدس در جبهه‌ای نا برابر با صدام روبرو شدیم و هزاران اسیر از انها گرفتیم و او را تحقیر کردیم و کشور خود را از دشمن پاک کردیم.

امروز همه قبول دارند که مذاکره با دشمن اشتباه است و ما را به تسلیم میکشاند

وی بیان داشت: امروز همه قبول دارند که مذاکره با دشمن اشتباه است و ما را به تسلیم میکشاند. من قصد طعنه زدن ندارم، همه دولت ها خدمت گذارند، ما می توانیم اخوت و برادری و برابری و مثل هم بودن را در جامعه ایجاد کنیم.

سردارسلیمانی با بیان اینکه چرا در دفاع مقدس فرماندهان ما قله بودند؛ گفت: اینکه شما می‌بینید میلیون‌ها نفر به راهیان‌نور می‌روند و جای پای انها را می بوسند دلیلش این قله های برافراشته بود. لذا مدیر یک قله برافراشته است. اگر جامعه بخواهد به صلاح برسد، این مدیر است که باید جامعه را به این سمت ببرد.

فرمانده سپاه قدس اظهار داشت: چه عواملی باعث شد که در دوران دفاع مقدس چنین جمع های زیبایی هایی پیدا شد؟ مشخصات این جمع ها چه بود؟ حلقه اتصال اینها خدا بود. نه اینکه گروه و جناح بود. امام (ره)فرمود به من رهبر نگویید من خادمم. امام، العیاذبلله غلو نمی‌کرد. امام انتظارش از مدیران جامعه همین بود. این بچه ها با پدر فقیه خودشان ایستادند و تن به ذلت ندادند.

سردارسلیمانی گفت: امام جمعه ، استاندار ، فرماندار ، فرماندهان شخص عادی نیستند. مردم از اینها تبعیت میکنند؛ همه سطوح مدیریتی در جامعه نقش مهمی دارند. اگر جامعه بخواهد خوب بشود باید مدیران در سطح جامعه بشوند.

وی با بیان اینکه ارزش و اهمیت مسئولیت در کشور خدشه‌دار شده است؛ خاطرنشان کرد:‌ من فرمانده سپاه قدس هستم. در جایگاه مالک اشتر نشسته ام؛ مالک اشتر نیستم اما در جایگاه مالک اشتر هستم. شما سراغ ندارید در دفاع مقدس که برای مسئولیت‌ها از کسی سوال بپرسند که تو اصولگرایی یا اصلاح طلب؟ به قابلیت ها نگاه می کردند.

چرا گودال فساد درست می‌شود؟

وی گفت: اگر کار جناحی شد و انتخاب جناحی شد، وقتی شما به یک مدیر اعتراض کردید او برای خودش یک حاشیه امنی درست می‌کند و می گوید تو به یک جناح اعتراض کردی. مسئله دوم مسله مدرک است، این موضوع خیلی مهم است. نمی شود شما مدرک کشاورزی داشته باشید اما فرق درخت هلو و البالو را ندانید. مدیر باید در بحران مبتکر باشد چون در دل بحران ها پیشرفت وجود دارد.  رژیم شاه همه انقلابیان را دستگیر کرد اما امام در دل بحران مبتکر بود و از این بحران انقلاب را رویاند.

هنوز ادبیات ترامپ، ادبیات کاباره است

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یاوه‌گویی‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: من به عنوان سرباز این ملت جواب میدهم. چون پاسخ دادن به این قمارباز در شأن رئیس جمهور ما نیست.

وی افزود: تو ما را تهدید میکنی به این که اقدامی انجام میدهی که در دنیا سابقه ندارد؟ هنوز ادبیات ترامپ، ادبیات کاباره است و با ادبیات کاباره چی با جهان حرف میزند. وقتی با جهان حرف میزند انسان احساس میکند با قمارباز حرف میزند .

سردار سلیمانی با اشاره به اقدامات خصمانه دولت آمریکا در طول سالیان گذشته بیان داشت: شما چه میتوانستید بکنید در طول این بیست سال که نکردید؟ شما با هزاران دستگاه تانک و نفر بر و صدها فروند هواپیمای جنگی و هلیکوپتر امدید و با سازمانی که از سلاح ابتدایی برخوردار بود به افغانستان حمله کردید و از هیچ جنایتی فروگذار نکردید. بعد از ۲۰۰۱ تا کنون چه غلطی کردید. مگر نه اینکه امروز پیش طالبان برای صلح التماس می‌کنید؟ شما باسازمانی که جزئی از کشور افغانستان بود چه کردید که امروز برای ما خط و نشان می کشید.

رئیس سپاه قدس با اشاره به پیام رییس جمهور به ترامپ گفت: عده‌ای با این جملات مخالفت میکنند، این اشتباه است. این نوع بیانات به جامعه ما در برابر حرکات دشمن جسارت، شجاعت و امید می‌دهد. این بیانات شجاعانه رییس جمهور بر جامعه تاثیر گذاشت و هرکس با این جملات مخالفت کند به جامعه خیانت میکند.

۱۷ سال با ۱۱۰ هزار سرباز در منطقه چه غطی کردید که ما را تهدید می‌کنید؟

وی افزود: اما رییس جمهور امریکا در جواب فرمایشات رییس جمهور ما مطالب سخیفی را در توییت خود گفت. در شأن رییس جمهور ما نیست که پاسخ تو را بدهد. من به عنوان سرباز این ملت جوابت را می‌دهم؛  تو ما را تهدید میکنی که اقدامی انجام میدهی که در دنیا سابقه ندارد. یک سال از ریاست این اقا میگذرد و ادبیات این اقا ادبیات قمارخانه است. وقتی با چین و اروپا و روسیه و دنیا حرف می زند انسان می بیند که یک قمار باز دارد حرف میزند.
شما از پیشینیان و فرماندهان پیشین و از ادارات امنیتی خود موضوعاتی را که نمی دانید، بپرسید.

سردار سلیمانی بیان داشت: شما با هزاران سرباز و تانک و تجهیزات ، امدید جنایت هایی را انجام دادید. روستاها را با خاک یکسان کردید. عروسی ها را به عزا تبدیل کردید. ۱۷ سال با صد و ده هزار سرباز چه غلطی کردید؟ مگر غیر این است که دولت پاکستان و افغانستان را برای صلح تحت فشار قرار دادید.شما چه غلطی کردید که اینگونه برای ما خط و نشان می کشید، شما با ۱۶۰ هزار سرباز مغرورانه از حوادث افغانستان به عراق حمله کردیدشما یادتان رفته برای سربازانتان در تانک ها پوشک بزرگسال تهیه می کردید؟
وی افزود: شما در جنگ ۳۳ روزه با این کشور قلابی که مثل وزنه به پاهای شما اویزان است و شما را دارد به زیر آب می‌برد چه غلطی کردید؟ ایا غیر از این است که همه شروط حزب الله را پذیرفتید؟

 

ما ملت امام حسینیم. بیا ما منتظریم!

سردار سلیمانی گفت: آمریکا قبلاً ابهتی داشت. اما امروز شما این زباله‌های بیرون ریخته ملت ایران را، این منافقین را جذب می‌کنید و به اینها دستور میدهید. به شما می‌گویم اقای ترامپ قمارباز! بدان در آنجایی که فکر نمیکنی، ما نزدیک شما هستیم. ما ملت شهادت و امام ما حسینیم. بیا! ما منتظریم؛ اگر مرد میدانی بیا! شما می‌دانی این جنگ یعنی نابودی شما. پس نباید به ما توهین کنی؛ نباید به رییس جمهور ما توهین کنید.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب