پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:04:51 - یکشنبه 14 مرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چرخش چرخ اقتصاد مقاومتی با دستان بافندگان قالی در دهستان سیه بنوئیه رابر
بخشدارمرکزی رابر از چرخش چرخ اقتصاد مقاومتی با دستان بافندگان قالی در روستای سیه بنوئیه رابربعد از ۱۵ سال و اندی خبر داد.

به گزارش “صبح رابر”؛ در پی گزارش خبرنگار ما؛ مبنی بر ضرورت احیای کارگاه قالیبافی در دهستان سیه بنوئیه که به یک مخروبه ای تبدیل شده بود، با راه اندازی دوباره کارگاه قالیبافی دهستان سیه بنوئیه گامی مؤثر به سوی تولید و اشتغال برداشته شد.

بهجت فروزانمهر بخشدارمرکزی رابر در این خصوص گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت جهت اشتغال پایدار در روستاهای مرکزی قابلیت بخش مرکزی در زمینه اشتغالزایی شناسایی و در دستور کار قرار گرفت و با همکاری فرمانداری ،دهیاری و شورای اسلامی روستا کارگاه بازسازی و تعمیر شد.

وی افزود: با هماهنگی  ستاد عتبات عالیات استان کارگاه راه اندازی و در حال حاضر ۶ نفر مشغول به بافت قالی شدند.

بخشدار مرکزی با بیان اینکه  ۱۸۰ نفر  بافنده در بخش مرکزی شناسایی شده؛ و در دراز مدت دارهای قالی اضافه خواهند شد عنوان کرد: شهرستان رابر بافندگان ماهری دارد که از زمانهای قدیم با بافت قالی امرار معاش می کردند.

وی اضافه کرد:  قالی بافی حرفه ای است که هنرهای زیادی را به همراه دارد و به عنوان یکی از شغل های پر در آمدی است که زنان خانه دار میتوانند از آن برای کسب در آمد استفاده و امرار معاش نمایند.

شایان ذکر است همایش یکروزه دهیاران مرکزی با حضور امام جمعه، دهیاران،  فرماندار و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد در این همایش بخشدار مرکزی با تاکید بر هدفدار بودن برنامه های دهیاران گفت :  علاوه بر ایجاد  زمینه های  عمران و آبادانی  روستا  در جهت  توسعه و شکوفایی همه جانبه  روستاها کوشا باشند  و با ارایه طرحهای مناسب برای مناطق خود در جدب اعتبارات اشتغال خانگی و فراگیر تلاش نمایند.

فروزانمهر، بر لزوم تعامل بیشتر دهیاران با شوراهای اسلامی تاکید کرد وافزود:  شوراهای اسلامی نقش مهمی در انتخاب دهیار دارند. و تعامل، همکاری و هم افزایی بین دهیاران و شوراهای اسلامی یک ضرورت است که دهیاران مشکلات روستا را با همکاری شورا بررسی و در جهت رفع مشکلات و کمبودها تلاش نمایند.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب