پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:51:37 - سه شنبه 16 مرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهمترین موضوع کنگره شهدا،جمع آوری اسناد و ثبت خاطرات شهداست/امروزپیشرفته ترین مراکز دنیا نمی توانند این اقدام شهدا را تحلیل کنند/ روح شهدا جامعه ما را در برابر مشکلات بیمه کرد
امام جمعه و مسئولین رابر در جلسه هماهنگی کنگره ۶۵۰۰ شهیداستان؛ بر نهادینه کردن فرهنگ شهادت طلبی و ایثار تأکید کردند.

به گزارش“صبح رابر“، فرماندار رابر در جلسه امروز هماهنگی کنگره ۶۵۰۰ شهید استان گفت: آنچه حقیقت است اینکه شهداء نیاز به برگزاری این مراسمات ندارند شهدا با جانفشانی و ایثارگری هایشان دردنیاماندگار و در آخرت مثل اولیای الهی اند این ما هستیم که نیاز به برگزاری چنین مراسماتی داریم.

علیدادی گفت: بنا به فرمایش امام راحل (ره) قبور شهدا زیارت شیفتگان در دنیا و آخرت است شهداء درس های زیادی از خود برجای گذاشتند و کارهای بزرگی انجام دادند که امروزپیشرفته ترین مراکز دنیا نمی توانند این اقدام شهدا را تحلیل کنند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در این دنیای پر تلاطم، انتقال این رشادت ها به نسل جوان وفرزندانمان است گفت: آنچه امروز ما را در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی حفظ کرده همین روحیه جهادی و از خودگذشتگی است پایه واساس این رشادتها را امام حسین(ع) بنانهاد و مابرای اینکه کشورمان را حفط کنیم بایداین فرهنگ رادر جامعه نهادینه کنیم.

فرماندار رابر با اشاره به ارزش برگزاری این کنگره ها گفت: تک تک ما  به وظیفه خودعمل کنیم ، شهداء با پشت سر گذاشتن شرایط های سخت؛  این امنیت و آرامش  را برای ما به ارمغان آورده اند تا مادر کنار خانواده به زندگی روزمره خود ادامه دهیم اما امروز خیلی از خانواده های شهدا از عملکرد برخی مسئولین به شدت ناراضی اند.

وی بابیان اینکه ما برای پیشرفت کشورمان که حاصل خون هزاران شهیداست باید منافع ملی را برمنافع شخصی ارجح بدانیم افزود: هم اکنون که کشورهای جهان دنبال براندازی حکومت ها برای تأمین منافع خود هستند اگرما نتوانیم روحیه استکبارستیزی را در جامعه نهادینه کنیم قطعاآسیب خواهیم دید.

فرماندار رابر با اشاره به اینکه ماهرچه داریم حاصل رشادت های شهداست گفت: ما امروز دربرهه ای از نظام قرار داریم که ابرقدرتها هم توان جنگ با مارا ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات یکی ازتحلیلگران بزرگ پیرامون شخصیت و قدرت سردار سرافرازاسلام حاج قاسم سلیمانی گفت: به گفته تحلیلگران افتخارهرسربازی در هرجای دنیا وجود فرماندهی مثل سردار سلیمانی فرزند این مرز وبوم است.

مابا اتحاد پیروز میدان جنگ اقتصادی خواهیم بود

وی با اشاره به اینکه این بزرگداشت ها باید در شان وجایگاه شهدا،خانواده آنان و ملت شهیدپرورمان برگزارشود گفت: ماباید روحیه شهادت طلبی و ایثار را در جامعه نهادینه کنیمو با ایجاد روحیه شهادت طلبی و ایثاردر فرزندانمان نظام و دین مان را زنده  نگه داریم.

علیدادی گفت: یکی از مباحث مهم فعلی کشور ما جبهه اقتصادی است و می خواهند از درون مشکل ایجاد کنند که نیازمند اتحاد و مدیریت صحیح مسئولین ومردم می باشد.

وی افزود: دشمن با همه تهدید ها و تحریمها کورخوانده و ماپیروز میدان جنگ اقتصادی خواهیم بود.

فرماندار رابربا اشاره به اینکه تحریم های دشمن یک فرصت برای کشورمان بشمارمی رود اظهارداشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ماباید اقتصاد کشور را درون زا و به سمت وسوی اقتصاد مقاومتی پیش ببریم ودر حوزه تسلیحات نظامی که مشکل اصلی دشمن است باید هوشیارباشیم.

وی درپایان سخنانش گفت: تکریم ارباب رجوع یک وظیفه دینی والهی است که مسئولین باید مسایل ومشکلات مردم را با تمام توان پیگیری کنند.

 روح شهدا جامعه ما را در برابر مشکلات نگه داشته است

امام جمعه رابر نیز در این جلسه با اشاره به ایام و روزهای مهم پیش رو خصوصاً روز دحوالارض گفت: فردا، روز دحوالارض، یکی از بزرگترین روزهای ماست، روزی که آب از زمین سربرآورد و روزه فردا بسیارثواب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان گفت: شهدا نیاز به برگزاری یادواره ندارند، بلکه جامعه ما نیازمندبرگزاری چنین مراسماتی است و بواسطه این مراسمات بیمه می شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اوضاع اقتصادی دوماه اخیرکشورگفت: اگرجامعه ای غیر از مابود مردم دوام نمی آوردند.

وی افزود: چیزی که جامعه ما را با همه مشکلات نگه داشته روح شهداست که کمک می کند مردم نسبت به ارمانهایشان پایدار باشند.

امام جمعه رابربا اشاره به کمبود امکانات بعضی خانواده ها گفت: درجامعه ما افرادی هستند که با کمترین امکانات و مشقت زندگی می کنند، امااگر پای انقلاب وسط باشد با تمام امکانات برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی به میدان خواهندآمد.

امام جمعه رابر اظهارداشت: دربحث یادواره شهدااگرمسئولی کم کاریکند خودش ضرر خواهد کرد چون شهداباید به کمک مابیایندوهرفردی درشهرستان برای برگزارشدن این یادواره سراسری باید بکوشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابرنیز در این جلسه با گرامیداشت یادوخاطره شهدا گفت: امروز نفس کشیدن مادراین جامعه به برکت خون شهداست واینکه ما دریادواره شهدامی خواهیم یادوخاطره شهدارا گرامی بداریم وبتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

مصطفی امامبخش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به امروز سالروزاسارت شهید حججی وهجدهم مردادماه شهادت ایشان گفت: دو خصوصیت بارز شهید حججی علاوه بر خصوصیاتدیگرش؛ دنبال کارهای سخت بودن و گمنامی بود که شهید حججی توانست حجت را برهمگان تمام کند و خداوند به ایشان این جایگاه را داد.

امامبخش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم و تهدیدهای بی اثردشمن برمملکت جمهوری اسلامی ایران گفت: نظام در طول قریب ۴۰سال ازگردنه های بزرگتری عبورکرده ونابسامانی های سخت تری راتحمل کرده است و همچنان پابرجا و مستحکم می باشد.

وی افزود: انشالله دراین برهه هم با مدیریت شهدا از این نابسامانی اقتصادی عبورخواهیم کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر با اشاره به برگزاری کنگره ۶۵۰۰شهید استان در اسفندماه ۹۷درکرمان گفت: مهمترین موضوع این کنگره در شهرستان ها جمع آوری خاطرات شهدابا مصاحبه با خانواده شهدا و جمع آوری اسناد است که توسط یک تیم در شهرستان آغاز شده و با توجه به محدودیت زمانی همه مسئولین شهرستان بایدپای کاربیایند.

وی افزود: براساس این مصاحبه ها یک کتاب از شهدای شهرستان تدوین و در یادواره از آن رونمایی خواهدشد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر همچنین از برگزاری یادواره شهدای شهرستان در قالب این کنگره بصورت یکجا در اربعین امسال مصادف با ۸ آبان‌ماه خبردادوگفت: این یادواره نیز باید در شهرستان شهید پرور رابر و زادگاه سرداررشید اسلام درخور و جایگاه شهدای والامقام برگزارشود که نیازمند همکاری همه مسئولین است.

 

انتهای پیام

  1. رواندرمانی   مرداد ۱۷, ۱۳۹۷  

    ممنون از اخبار و مطالب روزتون

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب