پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:59:50 - جمعه 19 مرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماد اقتصادمقاومتی زنده نگه داشتن زندگی عشایری است/معرفی توانمندی ها و تولیدات عشایر هدف جشنواره عشایر منطقه است
نماینده شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه زنده نگه داشتن زندگی عشایری با همه زیباییها نماد اقتصادمقاومتی خواستارتلاش برای حل مشکلات جامعه عشایری شهرستان رابر شد واز کم توجهی و عدم حضور مدیران جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان در جلسه شورای عشایری امروز گلایه کرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ نماینده شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در نخستین جشنواره ایلات  شهرستان رابر که با حضور سران عشایر و مدیران کل امورعشایری جنوب و شمال استان در روستای خان رغان برگزار شده بود گفت: روح تعاون از زندگی عشایری شکل گرفت.

بختیاری افزود: روح تعاون و همکاری در شیوه و روش زندگی عشایری جاری است و این قشر در گذشته بی نیاز از کمک های دولتی بودند و زندگی پر رونق تری نسبت به امروز داشتند و تولیدات لبنی و دامی آنان بخش قابل توجهی از نیاز جامعه را برطرف می نمود.

 

وی بااشاره به اینکه زنده نگه داشتن زندگی عشایری با همه زیباییها نماد اقتصادمقاومتی خواستارتلاش برای حل مشکلات جامعه عشایری شهرستان رابر شد واز کم توجهی و عدم حضور مدیران جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان در جلسه شورای عشایری امروز گلایه کرد.

نماینده مردم شهرستانهای  رابرو بافت و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی  افزود: این جشنواره در شهرستان رابر باهدف تقویت فرهنگ اصیل وبومی عشایر، احیای سنت های ارزشمنددینی واعتقادی ، شناسایی توانمندی ها و فرصت های شغلی این قشر غیور، شهیدپرور و بی ادعا که سالها نقش کلیدی در اقتصادشهرستان داشتند بصورت شهرستانی برگزارشد.

فرمانداررابر بابیان اینکه برگزاری این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی ها وقابلیت های عشایر و جاذبه های گردشگری طبیعی این منطقه است به ضرورت برگزاری چنین جشنواره هایی جهت معرفی آداب ورسوم و توانمندی های عشایر تاکیدکردوگفت: این جشنواره باحضور ۸ایل ازعشایرمنطقه ومیهمانانی از استان، مسئولین شهرستان وحضور پرشور عشایر ومردم منطقه برگزارشد.

پیروز ارجمند هنرمند ملی و برجسته کشوری در نخستین جشنواره ایلات شهرستان رابر عنوان کرد:رابر نیازی به صنعتی شدن ندارد لطفا به فرهنگ اصیل آن توجه کنید و صنایع دستی و گردشگری آن را تقویت کنید.

بخشدارهنزاءنیزدراین مراسم گفت: برگزاری این جشنواره هاعلاوه برزمینه سازی برای معرفی جاذبه های گردشگری منطقه فرصت مناسبی برای ارتقاء سطح نشاط اجتماعی هستند.

 

سیدابوالفضل حسینی بخشدار هنزاء هدف از برگزاری این جشنواره را در بخش هنزاء نمایش جاذبه ها وتوانمندی های جامعه عشایری و تقویت روحیه شادابی ونشاط مردم محلی عنوان کرد وگفت: جامعه بیش از هرچیز نیازمند نشاط اجتماعی با فراهم کردن امکانات وزمینه های مورد نیازشادی برای مردم است.

حسینی با تقدیر ازتلاش دست اندرکاران برگزاری این جشنواره در رابر گفت: برنامه های مختلف بومی ومحلی و غرفه های توانمندی و صنایع دستی عشایر در این محل تدارک دیده شده بود که مورد استقبال حضار قرارگرفت.

 

بخشدار هنزاء ابراز امیدواری کرد که این جشنواره سرآغازی باشد برای قدردانی از تلاش های عشایر سلحشور و بابی باشد برای شناخت منطقه ،معرفی توانمندی های عشایر و بررسی مسائل ومشکلات عشایر و در سالهای آتی بصورت استانی وملی برگزارشود.

 

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب