پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:55:30 - شنبه 20 مرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راه اندازی کارگاه های قالی بافی ،شال بافی و خیاطی اقتصاد مقاومتی منوجان را شهره کرد
منصوری گفت : در این شهرستان شغل های خانگی راه اندازی شد با نگاه به تولیدات داخلی لذا در آغاز طرح آموزش گلیم بافی چرم دوزی ، پارچه بافی و شال بافی را آموزش دادیم ، بسیار موفقیت آمیز بود و اکنون در هر خانه یک دار قالی وجود دارد که این نشان از اقتصاد پویا در این منطقه است و جمعا ۷۳۰ نفر آموزش بافت فرش را گذرانده اند و به این عرصه وارد شدند .

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  ” راه آرمان “ در اولین روز از تور رسانه ایی که به همت سازمان بسیج رسانه کرمان برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در سراسر کشور برگزار شده است از  کارگاه قالیبافی از اقدامات موثر اقتصاد مقاومتی که در شهر منوجان در حال اجرا بود ، بازدید شد .
منصوری نماینده معین اقتصادی شرکت گهر زمین ضمن تشکر از فعالیت های رزم حسینی استاندار سابق و سردار پوریانی مدیرعامل این شرکت ابراز داشت : در حال حاضر ظرفیت تولید شرکت گهر زمین ۱۰ میلیون کنسانتره  ، ۱۰ میلیون تن گندله می باشد که با  ۳ تا خط  تولید گندله در حال تولید است لذا این خط تولیدی در سطح کلان در نظر گرفته شده است و سیاست ما بر این است که به درون نگاه کنیم و به خودمان بر گردیم.
شرکت های معدنی و تولیدی با توان اقتصادی که دارند می توانند به تحرکات اقتصادی روستاها کمک کنند لذا در راستای این اهداف و توان شرکت گهر زمین به عنوان معین اقتصادی این منطقه از اوایل تیر ماه سال گذشته  وارد شده و  کار خود را با سرعت شروع کردیم .

 

وی با بیان این مطلب که در خسکسالی های اخیر  صنعت دامپروری و کشاورزی خود را از دست داده ایم  ، گفت : قنوات و چاه ها در این شهرستان خشک شده بود و  زیربناها از بین رفته بود لذا تنها کاری می توانستیم انجام دهیم این بود که از گسستگی  خانواده ها جلوگیری کنیم و برای رشد دوباره این صنعت عملا دست ما بسته بود لذا به سمت اشتغال های خرد و خانگی رفتیم .
منصوری افزود : گرچه در اوایل طرح شکست خوردیم ولی با این همه دوباره از ابتدا شروع کردیم و مشاغل خانگی از جمله  صنعت قالی بافی را  راه اندازی کردیم اما باز هم در ابتدا قبول نمی کردند اما سماجت ما سبب پیروزی و موفقیت شد و توانستیم اولین کارگاه های قالی بافی را راه اندازی کنیم ،بهترین فرش در این منطقه بافته می شود  لذا در سفارشات قالی و تابلو فرش هیچگونه مشکلی نداریم.

 

معین اقتصادی منوجان گفت : در این شهرستان شغل های خانگی راه اندازی شد با نگاه به تولیدات داخلی لذا  در آغاز طرح آموزش گلیم بافی چرم دوزی ، پارچه بافی و شال بافی را آموزش دادیم ، بسیار موفقیت آمیز بود و اکنون در هر خانه یک دار قالی وجود دارد که این نشان از اقتصاد پویا در این منطقه است و جمعا ۷۳۰ نفر آموزش بافت فرش را گذرانده اند و به این عرصه وارد شدند .

 

وی تصریح کرد : بعد از طرح موفقت آمیز کارگاه قالی بافی ، طرح کارگاه های خیاطی را کلید زدیم تا خیاطی بومی که شامل سوزن دوزی و منجق دوزی بر روی پارچه بود را آغاز کردیم در حال حاضر ۶۵ کارگاه خیاطی داریم که اخیرا مردان هم در این صنعت مشغول به کار شدند ، لذا ۱۶۳ نفر نیز در صنعت خیاطی و سوزن دوزی مشغول هستند  و عملا ۱۱۰ نفر وارد بازار تولید و کار شدند ، اکنون  توانسته ایم در بحث شال بافی نیز  ۳۷ خانوار را مشغول بکار کنیم و تولیدات خوبی را ارائه داده اند .
منصوری در خصوص انرژی های تجدید پذیر ، گفت : در انرژی مشکل داریم  اما  می توانیم تولید برق را به سمت انرژی های تجدید پذیر ببریم و از این انرژی برای آب چاه ها استفاده خواهیم کرد و در حال حاضر  به دنبال فرهنگ سازی هستیم تا به شکل مدرن از  بیوگاز برای روستا ها استفاده کنیم .

 

وی در پایان به کارگاه های کوچک بسته بندی اشاره کرد و گفت : در ابتدای امر به علت فقر حاکم بر منطقه اقتصادی مقاومتی از ساز و کار خوبی برای این منطقه بر خوردار نبود لذا  مردم استقبال نمی کردند ولی باپیگیری های فراوان  این کار انجام شد و عمده فعالیت های اقتصادی را به سمت کارگاه های مشاغل خانگی سوق دادیم لذا در این شهرستان برای  ۱۰۴۹ نفر شغل ایجاد خواهد شد که تا این لحظه از برنامه ها و طرح های قابل اجرا بسیار جلوتر هستیم.

 

تهیه و تنظیم : طهماسبی ، نامجو

انتهای پیام /

  1. بهترین متخصص ارتودنسی   شهریور ۱۸, ۱۳۹۷  

    ممنون از اخبار روزتون

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب