پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:54:20 - چهارشنبه 31 مرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نمازعید فداکاری و ایثار در رابر اقامه شد/تصاویر
صبح امروز و با حضورمردم رابر نماز عید سعید قربان، به امامت حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در حسینیه جامع اقامه شد.

به گزارش “صبح رابر”؛  مردم خداجوی رابرساعت ۷  صبح امروز برای برگزاری هر چه با شکوهتر نماز عید سعید قربان در محل‌های اعلام شده حاضر شده و نماز عید قربان را به امامت حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان در حسینیه جامع اقامه کردند.

حجت الاسلام صادقی با تبریک عید قربان اظهار داشت: عید قربان؛ از مهمترین اعیاد مسلمین در سراسر جهان است.

وی افزود: عیدی که برای مؤمن واقعی یادآور زیباترین نمونه تعهد و نهایت بندگی انسان کامل یعنی حضرت ابراهیم (علیه السلام ) فرزند او حضرت  اسماعیل (علیه السلام ) در برابر خداوندخویش است.

خطیب جمعه رابر بااشاره به اینکه عید در لغت به معنای «عود» و «بازگشت» است، گفت: در فرهنگ اسلامی به معنای بازگشت عید به معبود، که این دو نیز خود از مفاهیم مختص بینش توحیدی است، بکار می رود.

وی اضافه کرد: عید به یک معنای عام، هرگاه انسان به سوی خالق خود بازگشت کند و هر زمان که بنده از گناه و عصیان باز ایستد و به فرمان الهی گردن نهد و از «وعید» خدا رهایی جوید و به پاداش الهی دست یابد، عید اوست.
امام جمعه رابر با بیان اینکه هر روز که در آن خدا را نافرمانی نشود آن روز عید است یادآور شد: جشن حقیقی انسان زمانی است که بتواند شیطان را از حریم روح خویش براند و با این کار بازگشتی درونی به سوی خدای خویش بنماید.
وی نامگذاری روزهای معینی از سال به نام عید، در فرهنگ توحیدی را  بیشترین عبادات و خالصانه ترین بندگی ها در آن ایام خواند و افزود:  و به تعبیر دیگری نوعی تلاش برای «بازگشت آگاهانه» و «رجعت تکاملی» به سوی خالق در خلق ایجاد گردیده است و روز فراغت از آن بازگشت عمومی، «عید» نام گرفته است.

حجت الاسلام مهدی صادقی گفت: مؤمنان مسرور و شادمان از پیروزی بزرگی که در انجام طاعت یافته اند و دلشان از پاداش بزرگتری که در ازای آن دریافت خواهند داشت، این روز را با اجتماعات میلیونی، وحدت توحیدی و ایمانی خویش و با تأکید بر عمیق ترین اصالت های مکتبی  پاس خواهند داشت.

وی با تأکید بر تسلیم شدن  در برابر  حق تعالی یادآور شد:  حضرت ابراهیم و اسماعیل به عموم جهانیان نشان دادند که آنچه عیار گوهر انسانیّت را بالا می برد و او را موجودی شریف می گرداند، همان حالت خضوع و تسلیم در برابر حق تعالی است. نه جمع آوری پول و احتکار کردن، که مقام انسان رادر برزخ بالا می برد.

امام جمعه رابر  عید قربان  را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی  دانست و افزود: عید قربان؛ یادآور زیباترین نمونه تعبّد انسان در برابر خداوند متعال است.

وی گفت: عید قربان، عید فداکاری، ایثار، قربانی، اخلاص و عشق است. فدا کردن فرزند دلبند خود، در راه خدا، امتحانی الهی برای حضرت ابراهیم علیه السلام بود که عید قربان یادآور آن است.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد:  اسلام نیز از مسلمانان  خواسته که هر سال عید قربان را جشن گیرند تا این اصول و ارزش های الهی را همواره مدّنظر داشته باشند و همواره برای تبعیّت از دستورات خداوند و کسب رضایت الهی آماده هرگونه ایثار و فداکاری باشند

وی افزود:در این روز بزرگ انسان مؤمن از این فرصت زمانی مبارک بهره می برد و با قربانی کردن هوای نفس  و تمایلات شیطان درونی به مقام قرب الهی نایل می شود.

امام جمعه رابر بااشاره به تعبیر زیبای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله پیر فرزانه انقلاب، درباره عید قربان گفت: عید قربان، عیدی است که انسان های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می اندازد. قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد در راه خدای بزرگ را به فرزندان آدم و اصفیاء و اولیای خدا می دهد.

وی اضافه کرد: این پدرِ توحید و بت شکنِ جهان، به ما و همه انسان ها آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عید بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید و دین خدا را و عدل الهی را برپا نمایید.

حجت الاسلام صادقی گفت:  به همه ما ذریه آدم فهماند که «مکه» و منی قربانگاه عاشقان است و محل نَشر توحید و نفی شرک، که دلبستگی به جان و عزیزان نیز شرک است..

وی  یادآورشد: این عید قربان به معنای دل کندن ازدنیا،فرزند، همسر، پست و جایگاه است و بتواند ما را نسبت به تمایلات دنیوی دور بگرداند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب