پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:07:10 - شنبه 10 شهریور 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارشی از عملکرد ۱۰ ماهه فرماندار رابر
فرماندار رابر با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۰ ماهه خود گفت: توسعه، پیشرفت، ایجاد رونق هر خطه و شهری به دست فرزندان برومندآن شهر رقم می خورد و تک تک مردم در آن نقش دارند.

به گزارش “صبح رابر”؛ کرامت علیدادی فرماندار رابر درمابین نماز جمعه امروز رابر, با تبریک  دهه ولایت، هفته دولت و عید بزرگ غدیر گفت: برای همه شیعیان و شیفتگان حضرت علی (علیه السلام) در دنیا و آخرت افتخاریست از پیروان آن حضرت باشیم و خداوند توفیق دهد در رفتار و کردار و گفتارمان از آن ائمه اطهار(ع) و حضرت علی (ع) الگو بگیریم و در زندگی و اجتماع سرلوحه کارمان قراردهیم تا در محضر آن بزرگواران شرمنده نباشیم.

وی با ارائه گزارشی از عملکر د۱۰ ماهه خود گفت: توسعه، پیشرفت، ایجاد رونق هر خطه و شهری به دست فرزندان برومندآن شهر رقم می خورد و تک تک مردم  در آن نقش دارند.

علیدادی بااشاره به تاریخ و تمدن بزرگ شهرستان رابر که سرچشمه  تمدن ۷ هزار ساله قبل از میلاد است افزود: همیشه بزرگمردان و فرزندان برومندی در تاریخ داشته  که تحول ساز بودندو در این شهرستان سرآمد بودند امروز هم خیلی از نخبگان و سروران بزرگی از این  شهرستان هستند در جای جای نقاط کشور در حال خدمتگزاری در تمام عرصه هایند؛من جمله خود سردار عزیزنمان که امروز افتخار جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه توسعه شهر و شهرستان توسط همین مردم  باید رقم  بخورد تصریح کرد: مردم  در صحنه عمل باید بیایند و آن فرهنگ کارو تلاش و کوشش و ازخودگذشتگی، قانونمداری، احترام به رعایت حق و حقوق دیگران را سرلوحه  کارمان قرار دهیم و فرهنگ مشارکت دست به دست هم دهیم در قالب فعالیت هایی  شهرستان باکمک در  پتانسل های مختلف کشاورزی،گردشگری،صنایع دستی و صنعت را رقم بزنیم.

دستگاههای اجرایی تسهیل کننده امر توسعه هستند

فرماندار رابر این دستگاه های اجرای را تسهیل کننده امور خواند و گفت:  با کمک این دستگاهها کار از امکانات و تسهیلات استفاده کنندو دوستان کاری انجام دهند.

وی افزود: آن کسی که در عرصه ایجاد اشتغال و صحنه تولید واردعمل بشود تک تک مردم خود شهرستان است.

علیدادی با بیان اینکه  دولت در بحث تولیدو رونق بخش های روستایی، تسهیلات ویژه ای با سود ۶ درصد در نظر گرفته و گفت : در این مدت که تسهیلات  بالغ بر ۱۵ میلیارد از متقاضیان همین شهرستان در زمینه کشاورزی، زنبورداری، گاوداری، تغییر الگوی کشت، پرورش بوقلمون، دام، صنایع دستی و گردشگری و خدماتی طرح تصویب در استان داشتیم به بانک ها ابلاغ شده و برخی دردست اقدام است.

وی اضافه کرد : هنوز فضا این تسهیلات بازاست برای جوانان و کسانی که صاحب سرمایه فن و علمی هستند می توانند به دستگاههای اجرایی مربوطه مراجعه و تقاضا دهند .

فرماندار رابر با بیان اینکه طرح های کلان را هم خودم پیگیری می باشم  گفت:  دوستانی که در بخش سرمایه گذاری کلان ورودکردند نیرویی از فرمانداری برای اخذ مجوز ها قراردادم که با توجه به روند طولانی ادارای مجوز دیگر نیاز نیست خود سرمایه گذار دنبال این مجوز هاباشند.

هیچ نقطه ای را محروم تر از رابر نداریم

وی با اشاره به بخش زیر ساخت های شهرستان گفت: متاسفانه در پله اول توسعه شهرستان عقبیم و در جلسه های استانی و شهرستانی هم گفته ام ۱۶ سال در حوزه جنوب استان کرمان کار کردم جای که هنوز هم به عنوان منطقه محروم قلمداد می شود ولی هیچ نقطه ای را محروم تر از رابر نداریم.

فرماندار رابر در بحث زیر ساخت هاافزود:  هنوز ۲۰ روستای بالای ۵۰ خانوار جاده ندارد و از طرفی تمام منطقه گردشگری که پتاسیل بسیار عالی دارندحتی یک  جاده مناسبی ندارد واینکه نتوانستیم به آن حد مطلوب زیرساخت ها برسیم.

وی جاده رابر به  کرمان را یکی از جاده های اصلی شهرستان برای خروج ازبن بست خواند و افزود : با اقداماتی در آینده  این جاده  با نزدیک شدن ۷۰ کیلومتر به مرکز استان به عنوان کریدورشمال و جنوب محسوب می شود.

علیدادی با اشاره به ۲۰ جلسه با توافقات مس و  اداره راه گفت:  نزدیک ۶۰ روزاست عملیاتی جاده شروع شده و بالغ بر صد ماشین آلات از طرف درآلو ورابر کار می کند

وی پیمانکار اصلی  این جاده را مؤسسه ثارالله عنوان کرد و گفت: امید است به  کمک این مؤسسه این جاده هر چه سریعتر با توجه به پیگیری در جلسات و اخذ اعتبار  پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۸ احداث شودو این جاده  شهرستان از بن بست خارج و فاصله مان نسبت به استان در بحث گردشگری رونق دهد.

فرماندار رابر با اشاره به وصل اعتبار به جاده اسفندقه و  بلوک حدود ۸۰ کلیومتر به مرکزاستان نزدیکتر می شود گفت : جاده پدم آباد و اسفندقه تا پایان  سال به سمت خودمان آسفالت می شود با احداث این دوجاده  گردنه دلفارد  حذف و کهنوج و جنوبی ها به سمت خودمان نزدیک تر و موجب رونق بیشتر این منطقه می شود.

وی  با اشاره به اینکه کارخانه آسفالت  شهرستان در انتظار قیر است گفت: جاده اصلی از ساردوئیه هنزا به سمت بافت تا پایان سال جاری پیچ های خطر ناک گردنه اسکر حذف می شود و روکش آسفالت تا مرکز شهرستان به سمت هنزا ادامه پیدا می کند.

علیدادی از اعتبار ۶۰۰میلیارد تومانی جاده کندر تیل خبر داد و افزود: این جاده  به دلیل پیچ های خطرناک و تلفات انسانی  زیادی را در برداشت در آینده با اصلاح جاده هموطنان دیگر دچار مشکل نشوند، همچنین جاده رودبر را وضعیت سد اصلاح می کند.

تنها کارخانه بازیافت جنوب شرق کشور در رابر  راه اندازی می شود

وی احداث جاده سرمشک به هنزا و خان رغان و  تنها کارخانه بازیافت جنوب شرق کشور در رابر  را به کمک مس خبرداد و گفت: در طی  دوماه با پیگیری وبرگزاری ۵ جلسه، شهرداری سریعا مجوز کارخانه رابگیرد و اقدامات اولیه  انجام شده؛ شهرداری مجوز کارخانه را بگیرد زباله های شهر رابر, بافت و هنزا تبدیل  به کود و باقی مانده اصلاح نشده سوخته می شود .

فرماندار رابر با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی بالغ بر ۲۰ قنات کار شده یا در حال  کار مثل قنات دختک می باشد افزود: چند سال گذشته۱۰سال خشک یودند آب در بستر قنات ها جاری شد و تغییر الگوی کشت در این چند ماه به اندازه  کل  عمر رابر افزایش پیدا کرد.

وی بااشاره به وام ضمانت های زنجیره ای به  بیش از ۸۰۰ مسکن روستایی و شهری گفت: اجازه تعطیلی آسفالت کوچه ها و جدول گذاری را به شهرداری ندادیم و با جدیت بیشتر کار عقب ماندگی  ها را جبران کنند.

جشنواره نخبگان شهرستان رابر در آینده ای نزدیک برگزار می شود

علیدادی با بیان اینکه بلوار ورودی شهر رابر  بالغ بر یک میلیارد اعتبار تخصیص یافته و۴۰۰ میلیون تومان تراشه ورودی شهر گفت:جشنواره نخبگان شهرستان در همه عرصه ها صاحب علم و ورزش در حوزه مختلف در جهت توسعه  شهرستان در آبان یا آذر ماه  برگزار می شود.

وی از برگزاری جشنواره ملی عسل در اردیبهشت ماه خبر داد و  گفت: اقدامات اولیه جشنواره ملی عسل انجام شده است.

فرماندار رابر با اشاره به  جشنواره  گردو در برنجان که معاون وزیر دربخش کشاورزی آموزش اصلاح  نژاد گردو  و نجات سرمازدگی  را بیان می کرد گفت: با توجه به اینکه  سطح زیر کشت  رابر چندین برابر بیشتر از بافت است قول تشکیل  کمیته اصلاح گردو و نوع پیوند ها با آموزش اساتید را در رابر گرفتم.

وی ساختن شهر  را نیاز به همدلی و همکاری همراهی همه خواند و خاطر نشان کرد: شهرمان را در سایه همدلی و همراهی به سمت پیشرفت سوق دهیم، نباشدبه خاطر منافع شخصی چوب لای سرمایه گذار قرار دهیم، شهرمان از این عقب ماندگی نجات دهیم.

فرماندار رابر در پایان با بیان اینکه کمربندی شهر رابر را به خاطر از بین رفتن رونق بازار شهر پیگیری نکردم گفت: این کمربندی نیست؛ بلکه تحت عنوان بانددوم  جاده ساردوئیه بافت، باید از اعتبار ملی دولت تکمیل شود.

انتهای پیام

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب