پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:09:48 - جمعه 30 شهریور 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شب شام غریبان در رابر
مراسم شام غریبان سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)؛ همزمان با سراسر کشور در رابر برگزار شد.

به  گزارش “صبح رابر”؛ شب شام غریبان مردم رابر  با شرکت در مراسم شام غریبان، با روشن کردن شمع و خواندن مرثیه و نوحه، در رسای شهدای کربلا و همدلی با اسرای کاروان شام عزاداری کردند.

 

مراسم شام غریبان مسجد امام حسین (ع) رابر نیز با حضور نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد که در این مراسم حجت‌الاسلام علیمرادی  با اشاره به فضیلت زیارت  امام حسین (علیه السلام) گفت: امام رضا (علیه السلام) می فرماید: اگر می خواهید خدا را ملاقات کنید، محضر پروردگار مشرف بشوید، در حالی که هیچ گناهی برای تو نباشد؛ امام حسین(ع) را زیارت کنید؛ زیارت چه از راه دور و نزدیک یعنی ملاقات، حضور در محضر. وقتی انسان می گوید السلام علیک یعنی خود را محضرسید الشهدا (ع) می بیند، مطیع و فرمانبردار و غرق در ثنای حضرت سید الشهدا (ع) می بیند.

وی افزود: وقتی که با چنین معرفتی امام حسین (ع) را ملاقات می کند به برکت عنایت امام حسین (ع) خداوند همه گناهان او را می بخشد.

حجت‌الاسلام علیمرادی عنوان کرد: وقتی خدا را که ملاقات کرد آنگاه هیچ گناهی همراه او نیست البته به شرط اینکه این همراهی و همسویی با امام حسین (ع) را همواره حفظ کند.
وی با طرح این سؤال که چرا گریه و زیارت امام حسین(ع) ولعن بر دشمنان امام حسین (ع) قیمت و ارزش دارد گفت: جوهرش و حقیقتش این است که انسان خود را همراه امام حسین (ع) می بیند.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب