پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:26:58 - جمعه 30 شهریور 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تصاویر کمتر دیده شده از سال های ایثار و دفاع هشت ساله ملت ایران/جهان در برابر رزمندگان ایرانی زانو زد+تصاویر
پس از گذشت ۳۸ سال از آغاز جنگ تحمیلی علیه ملت ایران ، یادآوری آن روزها برای نسل های سوم و چهارم انقلاب می تواند علاوه بر نشان دادن فداکاری ها و رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ، به ترویج و تقویت روحیه جهاد و فداکاری در جامعه کمک بسیاری کند .

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از صبح زاگرس وقتی در تیرماه سال ۱۳۵۸ صدام حسین پس از برکناری حسن البکر رئیس جمهور عراق شد وی تحت تأثیر استکبار جهانی در همین سال به بهانه های واهی ۸۴ بار مرزهای ایران اسلامی را مورد تعرّض قرار می دهد. در اوّلین تعرض، نیروهای بعثی عراق به دو دهکده در سردشت یورش برده و شش نفر را به قتل رساندند.

 

پس از تسخیر لانه جاسوسی، در آبان ماه ۱۳۵۸ نیروهای عراقی پاسگاه های مرزی ایران در پیشگان، تلخاب و کانی شیخ را مورد حمله قرار دادند. هم چنین در تیرماه سال ۱۳۵۹ آشکار شد که دولت عراق مشوّق یک توطئه کودتای نظامی به رهبری شاپور بختیار بوده است. علاوه بر این دولت عراق به منظور وارد ساختن فشار بیشتر به ایران دست به اخراج دسته جمعی ایرانیان مقیم آن کشور زد. هم چنین بررسی ها نشان می دهد که در شش ماه اول سال ۱۳۵۹، نیروهای عراق حدود ۵۵۲ بار به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی تجاوز کردند.

دولت عراق در ۲۶ شهریورماه ۱۳۵۹، عهدنامه مرزی ۱۹۷۵ الجزایر را به طور یک جانبه لغو کرد و پنج روز بعد از آن، یعنی در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹، پس از کسب موافقت واشنگتن تهاجم گسترده ای را از طریق زمین و هوا و دریا به خاک مقدّس جمهوری اسلامی ایران آغاز نمود. در این روز صدام در مقابل دوربین های تلویزیونی جهان قرارداد ۱۹۷۵ را مغرورانه پاره کرد و با توطئه ای مشترک و از پیش برنامه ریزی شده به جنگ با ایران برخاست.

 

۳۱شهریور ۱۳۵۹ با حمله هوایی عراق به چند فرودگاه ایران و تعرض زمینی همزمان ارتش بعث به شهرهای غرب و جنوب ایران، جنگ ۸ ساله حکومت صدام حسین علیه ایران آغاز شد؛جنگی که منجر به کشته شدن ده ها هزار نفر شد و خساراتی سنگین بر جای گذاشت .

اکنون پس از گذشت ۳۸ سال از آغاز جنگ تحمیلی علیه ملت ایران ، یادآوری آن روزها برای نسل های سوم و چهارم انقلاب می تواند علاوه بر نشان دادن فداکاری ها و رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ، به ترویج و تقویت روحیه جهاد و فداکاری در جامعه کمک بسیاری کند .

در ادامه تصاویری از دفاع هشت ساله ملت ایران از اسلام و انقلاب را می بینید که هر کدام از آن ها از روزها و شرایط خاصی به یادگار مانده است .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب