پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:32:37 - جمعه 30 شهریور 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ربا؛ یکی از معضلات دامنگیر جامعه است/ یکی از عبرتهای عاشورا قصه مسلم و اهل کوفه است
امام جمعه موقت رابر گفت: یکی از عادات زمان جاهلیت همین ربا خواری بود که متاسفانه مسلمانان صدر اسلام  به آن آلوده شدند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام سمیعی  امام جمعه موقت رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: عاشق امام حسین (ع) به چیزی جز لقا ء الله فکر نمی کند.

وی با بیان راهکار خداوند متعال، اهل بیت(ع) و  بزرگان برای رسیدن به لقاء الله را نماز و سجده، احترام به پدر و مادر و شفاعت اهل بیت (ع) خواند و گفت:  قرآن اشاره می کند هر کس می خواهد بالا رود؛ درب خانه خدا خودت را زمین بزنید، سجده  کردن، شیطان از سجدگاه  وارد نمیشود به نماز اهمیت دهید، اولین چیزی که روز قیامت از من و شما سؤال می کند نماز است، اگر نماز قبول نشود دیگر به بقیه عبادت ها نگاه نمی کنند؛ مثل چک  دو امضای است.

وی افزود: در قیامت نماز در کنار شفاعت اهل بیت (ع) کار سازاست نه شفاعت به تنهایی. پیامبر (ص) می فرمایند شفاعت ما  اهل بیت (ع) شامل حال کسانی که نماز را سبک می شمارند نمی شود، این مسئله مهمی است موقع اذان عاشق امام حسین (ع) کاری جز لقاءالله ندارد.

امام جمعه موقت رابر، بهترین عمل را نمازخواند و گفت: موقع نماز، طبل و  زنجیر و سینه زنی بیشتر معصیت و  گناه  است،خود امام حسین موقع اذان روبروی سپاه دشمن نماز می خوانند.

وی دعای پدر و مادر را عاقبت بخیری دنیا و آخرت دانست و عنوان کرد: با  درس و مدرک به هیچ  جا نمی رسیم ،فقط  دعای  پدر و مادر بالایتان می برد، پیغمبر خدا (ص) فرمودند: دعای ما به استجابت نمی رسد جز رضایت پدر و مادر.

حجت الاسلام سمیعی گفت: انسان را بالا می بردجایی که خداوند دستور می دهد باید خودت را زمین بزنید درب خانه خدا با سجده و نماز، درب خانه پدر و مادر با لبخند رضایت پدر و مادر و درب خانه اهل بیت (ع) با شفاعت است.

وی افزود: اگر کلید کج باشد هیچ قفلی را نمی توان باز کند، دل باید صاف و صادق باشد دل های چرکین و ناپاک درب خانه اهل بیت (ع) راهی ندارند.

امام جمعه موقت رابر در بخش دیگر سخنان خود، ربا؛ را یکی از معضلات دامنگیر جامعه خواند و گفت: یکی از عادات زمان جاهلیت همین ربا خواری بود که متاسفانه مسلمانان صدر اسلام  به ان آلوده شدند.

وی تقوا را مرحله بالاتر از ایمان دانست و افزود: لازمه ایمان و تقوا صرفه نظر کردن از مال حرام،  دوری از حرام است.

حجت الاسلام سمیعی گفت: بنا به گفته نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)؛ خورنده ربا، خوراننده اش، کاتب و نویسنده اش و  شاهدانش همه در این گناه شریک هستید. هدف از قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است پس چرا سکوت کردید؛ خداوند متعال فرمودند: باید به مؤمنین تذکر بدهید.

وی عنوان کرد: اگر مردم نسبت به سرمایه گذاری ها در بعضی از بانک ها آگاه بودند نه اینکه پول هایشان را بیرون می کشیدند، مؤمنین این بانک ها را به آتش می کشیدند، چنانکه رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم دستور ویران کردن و به آتش کشیدن مسجد «ضرار» را صادر فرمودند.

امام جمعه رابر با بیان روایتی ازحضرت محمد مصطفی (ص) که فرمودند همین ملت از امت من نماز را ضایع می‌کند گفت: سال ۶۱  نماز را ضایع کردید به نماز اهمیت ندادید، دنبال هوا و هوس ها بودید. اکنون دنبالاین هستید کدام بانک بیشتر سود می دهد کدام پست و مقام  بهتر است؛درس ها و عبرت های  عاشورا چه بود؟.

وی با اشاره به قصه حضرت مسلم (ع) و تبعیت نکردن از ولی فقیه زمانشان با زمان کنونی گفت: قصه مسلم سفیر امام حسین(ع) چه بود،  مگر مسلم را امام حسین (ع) نفرستاد،  مگر نمی شناختند، پس چرا تبعیت نکردند، گفتند: این امام  معصوم نیست، ما ازش تبعیت نمی کنیم تا امامان بیاید، خودش هم آمد پس چرا کشتید؟ این را تاریخ  ثابت کرده است.

امام جمعه موقت رابر گفت: مردم امامی که شهید شده را دوست دارند چرا که راحت هر گونه خواستند مانور می دهند .

وی افزود: خداوند متعال دریای رحمت است اگر میخواهید گناه ها زود پاک شود توبه کنید، روایت است از عبادات هم توبه کنید هفتاد بار استغفار گویید، خود می گوید: من خون را تبدیل به اشک چشم می کنم، اشک چشم سفیداست،خون را به شیرتبدیل کردن، گناه هم همینگونه است اگر توبه کنید گناه را  پاک و به بهتر تبدیل می کند.

حجت الاسلام سمیعی  درپایان از یکایک هیأتهای عزاداری و بانیان سفره های خیر؛ تقدیر و  تشکر دارد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب