پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:18:33 - شنبه 21 مهر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بن‏ بست‏ نمایى، بزرگ‏ترین خیانت در حق ملت ایران است
خطیب جمعه رابرگفت: این‏که ما بر طبق میل دشمن ترویج کنیم که راهى جز پناه بردن به دشمن نداریم، بزرگ‏ترین خیانت در حق ملّت است.

به  گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته  درباره محبت خدا ، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) گفت: خداوند گوهر وجود انسان را چنان سرشته که دوستدار کمال و دشمن نقص است . انسان ، زیبایی، توانایی و دانایی را دوست دارد؛ زیرا هر یک از اینها کمال است و از جهل ، زشتی ، ضعف و مانند آن نیز بیزار است.

وی  با بیان اینکه بر پایه جهان بینی اسلامی خداوند کمال مطلق است و هیچ ضعف و نقصی در او راه ندارد افزود: همه کمال های موجود در این جهان نیز جلوه ای از کمال خداوند است، اگر کسی خداوند را چنان که باید، بشناسد و بداند او دارای همه صفات کمالی است و همه کمالات دیگر موجودات پرتویی از کمال الهی اند.

خطیب جمعه رابر،عنوان کرد: پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بر پایه جهان بینی اسلامی، از همه مردمان برتر و کامل ترند. در روایات مختلفی به این مطلب اشاره شده که این بزرگان مقرب ترین مردمان نزد خداوند هستند و کلماتی که آدم از پروردگار آموخت و با توسل به آنها از خدا آمرزش خواست و خدواند نیز آن را اجابت کرد، جز نام مبارک پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) نبود .

وی با بیان اینکه در روایات اسلامی تصریح شده که هدف از آفرینش آسمان و زمین و جهان هستی، فراهم آمدن زمینه برای آفرینش پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است گفت: اگر کسی خداوند و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) او را به درستی بشناسد و با صفت های کمالی آنها آشنا شود ، خود به خود محبت آنان در دل او جای می گیرد.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بخشی از وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی(ره)گفت: باید مسئولین عالی رتبه کشورمان این وصیت نامه الهی و سیاسی امام را بخوانند وبهتر افکار و عقاید امام  (ره) را بدانند.

وی  افزود: امام در صحیفه نور می قرماید: باید هوشیار و بیدار و مراقب باشید که سیاست بازان پیوسته به غرب و شرق با وسوسه‏ هاى شیطانى شما را به ‏سوى این چپاولگران بین ‏المللى نکشند و با اراده مصمم و فعالیت و پشتکار خود به رفع وابستگى ‏ها قیام کنید و بدانید که نژاد آریا و عرب از نژاد اروپا و آمریکا و شوروى کم ندارد و اگر خودى خود را بیابد و یأس را از خود دور کند و چشم داشت به غیر نداشته باشد، در درازمدت قدرت همه کار و ساختن همه‏ چیز را دارد.

خطیب جمعه رابرتکیه به توان داخلى را براى حل مشکلات کشوردانست وعنوان کرد: آیا زمان امام؛ ما موشک داشتیم، آیا ما هسته ای داشتیم، آیا ما سلول های بنیادی داشتیم و امثالهم اما امام فرمودند:  می توانید.
وی با اشاره به صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۴۱۸اضافه کرد: و آنچه انسان‏هاى شبیه به اینان به آن رسیده ‏اند، شما هم خواهید رسید؛ به شرط اتکال به خداوند تعالى و اتکاء به نفس و قطع وابستگى به دیگران و تحمل سختى‏ها براى رسیدن به زندگى شرافتمندانه و خارج شدن از تحت سلطه اجانب، و بر دولت‏ها و دست اندرکاران است، چه در نسل حاضر و چه در نسل‏هاى آینده، که از متخصصین خود قدردانى کنند، با دانشمندان هسته ای ما چه کردید؛ کجایند حرف امام را بفهمید وبشنوید؟،آنان را با کمک‏هاى مادى و معنوى تشویق به کار نمایند این حرف امام است از ورود کالاهاى مصرف ساز و خانه برانداز جلوگیرى نمایند و به آنچه دارند بسازند. تا خود همه‏ چیز بسازند.

خطیب جمعه رابر بااشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ بسیجیان در ورزشگاه آزادى، با اشاره به این‏که دشمن مى‏ خواهد ملّت ایران را به این نتیجه برساند که راهى جز پناه بردن به دشمن و زانو زدن در برابر آمریکا وجود ندارد و مسیر فراروى ملت ایران بن‏بست است،گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «من صریحاً اعلام مى‏ کنم: کسانى‏ که در داخل کشور این فکر را که مطلوب و محبوب دشمنان است ترویج مى ‏کنند، این‏ها خیانت مى‏ کنند؛ این خیانت به کشور است. این‏که ما بر طبق میل دشمن ترویج کنیم که راهى جز پناه بردن به دشمن نداریم، بزرگ‏ترین خیانت در حق ملّت است. البتّه این اتّفاق نمى ‏افتد، من به حول و قوّه‏ ى الهى و با همراهى شما تا جان و توان دارم، نخواهم گذاشت این اتّفاق در کشور بیفتد.»
وی افزود: این‏که دشمن تلاش مى ‏کند تا ملت ایران متوجه واقعیت‏ هاى موجود در توانایى خود و ناتوانى ترامپ در دسترسى به اهدافش نشود، کاملا قابل درک است اما این‏که چرا عده‏ اى از داخل کشور به‏ دنبال چنین خواسته ‏اى هستند و سعى مى کنند موازنه قدرت به نفع غرب در ایران تغییر دهند، مسأله ‏اى است که فهم آن نیاز به شناسایى عاملان و درک انگیزه و اهداف آن‏ها دارد.
وی با اشاره به لایحه کنوانسیون مبارزه با تأمین مالى تروریسم گفت: روز یکشنبه هفته جارى لایجه عضویت جمهورى اسلامى ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالى تروریسم در مجلس شوراى اسلامى تصویب شد. مخالفت‏ هاى بسیارى در برابر تصویب این لایحه هم در مجلس و هم در فضاى جامعه به ‏وجود آمد. بیش از ۱۲۰ نماینده به این لایحه راى منفى دادند. بسیارى از مراجع تقلید، تشکل‏ هاى دانشجویى و طلبه و رسانه ‏ها نسبت به این لایحه موضع منفى داشتند.

خطیب جمعه رابرافزود: حال با تصویب مجلس که مسیر قانونى خود را طى کرده، لایحه فوق بهشوراى نگهبان ارسال شده و شوراى نگهبان بررسى مغایرت یا عدم مغایرت آن‏را با شرع و قانون اساسى انجام خواهد داد.

وی درباره کنوانسیون CFT گفت: کنوانسیون مبارزه با تأمین مالى تروریسم یکى از کنوانسیون‏هاى سازمان ملل است که در سال ۱۹۹۹ تصویب و از ۲۰۰۱ در کشورها اعمال و اجرایى شده است. این کنوانسیون با ارایه تعریف واحدى از عمل تروریستى، کشورها را به همکارى در زمینه مبارزه با تأمین مالى تروریسم دعوت مى‏ کند. هر کشورى که در این کنوانسیون عضو شود به سایر کشورهاى عضو متعهد مى ‏شود تا در این زمینه همکارى ‏هاى اطلاعاتى، قضایى و استرداد مجرمین را انجام دهد.

وی با بیان اینکه پیوستن به این کنوانسیون یکى از توصیه هاى «گروه ویژه اقدام مالى» یا همان FATF است گفت: بر اساس توصیه‏ هاى متعدد FATFکه، کشورها باید به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالى تروریسم بپیوندند و الزامات آن‏را اجرایى کنند. این قانون خوبی است اما علت مخالفت چیست؟

خطیب جمعه رابر با اشاره به صحبت های دکتر ظریف گفت: دکتر ظریف على‏ رغم آن‏که اکثر موافقان بیان مى‏ کردند که پیوستن ایران به این کنوانسیون اثر ملموسى بر بهبود وضعیت اقتصادى و روابط بانکى مى ‏گذارد و در نتیجه آن نرخ ارز کاهش پیدا مى‏کند، این ادعا را رد کرد و گفت هیچ ‏کس ن‏تواند در این باره تضمینى بدهد ما ناراحتی مان از این است.
وی نبودن تضمین براى خروج از لیست سیاه؛ یکى از دلایل مخالفان عنوان کرد و افزود: على‏رغم ادعاى موافقان، هیچ تضمینى مبنى بر این‏که در صورت تصویب این لایحه ایران از لیست سیاه FATFخارج مى‏ شود. دولت حتى حاضر به ارایه تضمین دراین باره نشد.

خطیب جمعه رابر در این باره گفت: ظریف گفت: بعضى دوستان از قول من نکته ‏اى را مطرح کردند که مایل هستم یکبار دیگر هم اینجا تأکید کنم نه بنده و نه آقاى رییس جمهورى نمى‏ توانیم تضمیمن بدهیم که با پیوستن به این لایحه عدم حمایت مالى از تروریسم مشکلات ما حل شود، پس چرا وارد شد؟ ما اعتماد به استکبار جهانی نداریم.
وی افزود: ظریف گفته؛ اما مى‏ توانیم تضمین دهیم که با نپیوستن به این لایحه آمریکا بهانه مهمى را براى افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد. این حرف مضحک و خنده دار است این را تجربه چهل ساله نشان مى‏ دهد.
خطیب جمعه رابر خطاب به وزیر امور خارجه ایران گفت:جناب وزیر فهرست بهانه ‏هاى آمریکا براى فشار علیه ملت ایران چیست؟، آیا این بهانه‏ ها تمامى دارد؟ آیا وارد شدن ایران این کنوانسیون آمریکا را راضی می کند؟و، مبناى بهانه‏ گیرى ‏هاى آمریکا براى فشار بر جمهورى اسلامى، حقوقى است، یا این‏که مبناى این بهانه ‏ها، سیاسى بوده و این کشور به‏ دلیل زیاده ‏خواهى‏ ها و بر اساس خلق و خوى استکبارى، با اسلام‏ خواهى، استقلال‏ خواهى، عزت ‏طلبى و در یک کلام با انقلاب اسلامى ملت ایران دشمنى دارد و براى اعمال این دشمنى، مجموعه ‏اى از بهانه‏ ها را فهرست کرده و این فهرست هم پایانى ندارد؟

وی یاد آور شد: چند سال پیش که آمریکایى‏ها بر روى برنامه هسته ‏اى ایران تمرکز کرده و به‏ دنبال تشدید تهدیدها و تحریم ‏ها بودند، یک جریان فکرى در داخل کشور با همین منطق مى‏ گفت، ما باید با کنار گذاشتن برنامه هسته‏ اى و تعطیل کردن آن، بهانه را از دست غربى‏ ها و به‏ ویژه آمریکایى‏ها بگیریم!،بهانه را گرفتید، برجام ۲، برجام۳، برجام ۴و ۵ چیست؟

حجت الاسلام صادقی  FATF را خود تحریمی دانست و افزود: این FATF یعنی خود تحریمی، یعنی خودمان دست حاج قاسم و سپاه را بادست خودمان می بندیم ، اطلاعات،ارتش و صداوسیما همچنین و دیگرافراد. وظیفه ما گفتن بود وقتی می گوییم در انتخابات دقت کنید این روزها را می دیدیم.

حجت الاسلام صادقی گفت: دعا کنید شر دشمنان داخلی ایران به خودشان بازگردد.
انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب