پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:38:08 - جمعه 4 آبان 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیاده روی اربعین جزء شعائر الهی است‏/مسئولان با مردم مهربان و شفاف باشند
امام جمعه موقت رابر، با اشاره به چهار شاخص اربعین در بیانات رهبر معظم انقلاب‏ گفت: یکی از شاخصه ها اینکه مراسم اربعین جزء شعائرالله است‏، خداوند متعال در قرآن به حج،به حرکت حاجیان بین صفا و مروه و این پیاده روی اربعین جز شعائر الهی اشاره کرده است.

به گزارش “صبج رابر”؛ حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی  با اشاره به رواج ربا خواری یکی از معضلات جامعه امروزی گفت: براساس روایات و قرآن کریم ربا نابودکننده و صدقات افزایش دهنده رزق و روزی است .

وی افزود : خداوند متعال از کسانی که ناشکری و کفر نعمت می کند را مورد لعن قرار می دهد، نظام افتصادی بر اساس ربا، نابودی است که یکی از سنت های الهی دوری از ربا خورای است.

امام جمعه موقت رابربابیان اینکه ربا خوار از رحمت خداوند به دور است تصریح کرد: بنا به فرموده حضرت محمد مصطفی (ص)، هر وقت خداوند متعال اراده کند یک قریه، روستا و شهری را نابود کند، رباخواری را در آن جامعه رواج می دهد اگر جایی به نابودی کشیده می شود رباخواری در جامعه رشد پیدا کرد. خداوند متعال فرق رباخوار،  وکیل، شاهد و کاتب بحث ربا را  لعنت نموده است ودر روز  قیامت همچون دیوانگان مشحور می شود.

وی با تأکید به سفارش قرآن و سنت الهی به پرهیز از رباخواری گفت: خداوند متعال، هیچ مصیبتی را به اندازه  مصیبت ربا تهدید  نکرده است، حرمت ربا نزد تمام فرق  اسلامی قطعی و از گناهان کبیره است .

حجت الاسلام سمیعی  با بیان اینکه ربا خوار از رحمت خدای متعال محروم است افزود: رباخوار، از تعادل روحی و روانی برخوردار نیست و جامعه را از لحاظ  اقتصادی خارج می کند، نزول و قرض های ربوی است، رقابت برای مال افزونی و  ثروت افزونی با معصیت خدا!.

وی عنوان کرد: تقوا و یاد خدا، قوی ترین عامل برای دوری از ربا و سایر محرمات است. رباخوار درست در مقابل صدقه قرار گرفته شده؛ ربا خوار پول بلاعوض می گیرد ، انفاق کننده بلاعوض می دهد، رباخوار اختلاف طبقاتی را زیاد و باعث ناامنی در جامعه می شود، صدقات اتحاد و امنیت را  در پی دارد.

امام جمعه موقت رابر گفت: هر کسی خداوند متعال تقوا را روزیش کند خیردنیا و آخرت روزیش می شود.

وی با اشاره به درس و عبرت های کربلا افزود: مهم عاقبت بخیری ومرگ زیر چارچوب اسلام باشد، تنها ایمان آوردن کفایت نمی کند با ایمان زندگی کرذن و از دنیا رفتن مهم است.

حجت الاسلام  سمیعی گفت: اسلام نه اینکه به زندگی ما توجه دارد بلکه به  لحظه مرگ مانیزتوجه دارد انسان در سرنوشت خودش نقش دارد خیلی ها بودند و زحمت ها کشیدند این باید برای ما درس باشد.

وی با اشاره به بیانات درس خارج فقه مقام معظم رهبری در ۳۰ مهرماه گفت : مقام معظم رهبری با اشاره به خطبه امیرالمومنین(علیه السلام) خطاب به مسؤولان و فرماندهان نظامی فرمودند: مسؤولان جز در موارد نظامی و امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم بایدشفاف باشند و هیچ رازی را از مردم  پنهان  نکند.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به اینکه برخی در جامعه اسلامی سنگ غربی ها را به سینه می زنند افزود: یک مطلب نمی توانید پیدا کنید یا در قرآن، نهج البلاغه و  روایات نباشد، چرا مطالعه نمی کنید و سنگ  غربی ها را به سینه می زنید.

وی با تأکید به بیانات مقام معظم رهبری بر لزوم  مهربانی مسئولان با مردم گفت: بعضی مسئولین غیرت ندارند، بعضی کارمندان انسانهای مؤمن و دلسوزاند و عکس آن  خیلی بد و  زشت است با وجود تذکرات قبل، اگر پیگیر نشوند باید اسم آن اداره آورده شود.

حجت الاسلام سمیعی با اشاره به روز سه شنبه ۸ آبانماه مصادف با اربعین حسینی ضمن  عرض تسلیت گفت: کلام  مقام معظم  رهبری که اهمیت اربعین در آن که یاد نهضت برای همیشه  جاودانه شده است.

وی با اشاره به چهار شاخص اربعین در بیانات رهبر معظم انقلاب‏ گفت: یکی از شاخصه ها اینکه مراسم اربعین جزء شعائرالله است‏، خداوند متعال در قرآن به حج،به حرکت حاجیان بین صفا و مروه و این پیاده روی اربعین جز شعائر الهی اشاره کرده است.

وی دومین شاخصه را اربعین رمز جاودانه شدن نهضت حسینى‏ دانست و گفت : اهمیت تبلیغ و کار فرهنگى از آموزه ‏هاى اربعین‏ و اتحاد و عظمت جهان اسلام‏ را از شاخصه های دیگر اربعین برشمرد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب