پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:24:59 - جمعه 11 آبان 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تلاش کاخ سفید براى بزرگنمایى مرحله دوم تحریم‏ها/۱۳ آبان و یک پیروزى دیگر براى ملت ایران
خطیب جمعه رابر گفت: عمده‏ترین محور جنگ رسانه‏اى دشمن در این روزها، تلاش براى بزرگنمایى تحریم‏ها دراین مرحله است.

به  گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: شکر وجه تمایز زندگی انسانی از حیوانی است در قرآن و  روایات بر آن بسیار تأکید شده است.

وی افزود:  در برخی آیات خداوند به صراحت انسان را به  شکر گزاری فرا می خواند درآیه ۱۵۲سوره بقره می فرمایند: مرا یاد  کنید تا شما را یاد  کنم و شکرانه ام را به جای آرید و با من ناسپاسی نکنید.

امام جمعه رابربا اهمیت به شکر گذاری  بیان کرد : از آیات  قرآن بر می آید  شکر گزاری از خداوند دستوری تعهدی نیست؛ و اگر  دستوری هم  نبود عقل انسان به او فرمان شکر گزاری می داد.

وی با  اشاره به روایتی از امیر مؤمنان گفت:  اولین چیزی  در ارتباط با  خدا بر شما واجب است شکر  گزاری از نعمت های خدا و جستجوی  رضایت  اوست  و در حدیث  دیگر می  فرماید: اگر خداوند برای  سرپیچی از دستورات خود وعده عذابی هم نداده بود،  انسان برای سپاسگزاری می باید سرپیچی نکند.

خطیب جمعه رابر شکر را به معنای  شناخت و سپاسگزاری از نعمت  دهنده خواند و افزود: شکر به این  معناست  فرد با  زبان از نعمت دهنده  سپاسگزاری کند، خود را وقف اطاعت از او کند و به خود  ببالد  نعمت  دهنده  مولای اوست با توجه به این  توضیحات  می توان بیان  کنیم  شکر  سه  عنصر  شناختی ، قلبی و  عملی و رفتاری دارد که باید مد نظر داشته باشیم.

وی افزود:  شکر نعمت دوری از حرام ها و اتمام شکر به این است که بگوید الحمدالله رب العالمین. چرا بعضی انسانها  شاکر نیستد؟

حجت الاسلام صادقی با اشاره به حسب ماده ۱۳ مالی قانون الحاق مبادی  به تنظیم  بخشی از مقررات  مالی  دولت مصوب سال ۹۳ و تبصره  ذیل ماده ۹۵  قانون برنامه های  ششم توسعه گفت: فضاهای اصلی مساجد، حوزه های علمیه، خانه عالم روستاییان، گلزارهای شهدا ،حسینه ها، دارالقران ها ، اماکن مذهبی و اقلیت های مذهبی،  از هزینه های مصرفی و انشعاب برق آب و  گاز  به صورت کامل معاف می گردیدند،  بنابراین  پرداخت هر گونه  وجهی از سوی هیأت امنا و مدیران و  مؤسسات فوق ذکر مبنای قانونی ندارد  .

وی در بخش دیگر سخنان خودبا بیان اینکه  مراسم اربعین امسال با حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر با شکوه‏ تر و حماسى‏ تر از سال‏هاى گذشته برگزار گردید گفت: پیام هاى الهى، مذهبى، فرهنگى، اجتماعى و سیاسى بسیارى را براى دولت‏ها، ملت، جهان اسلام و شیعیان از خود بر جاى گذاشت.

خطیب جمعه رابر ازجمله دستاوردهاى حماسه اربعین را وحدت امت اسلام به ‏ویژه جهان تشیع، ارادت مسلمین به ساحت سالار شهیدان، تبلور تفکر عاشورایى در خلق حماسه‏ هاى بزرگ، قدرت‏سازى کربلا براى آزادى قدس، همدلى و هماهنگى دو کشور ایران و عراق، بى‏ تأثیر بودن تحریم‏ها و مشکلات اقتصادى در اراده مردم ایران خواند و افزود: در حالى که رسانه‏ هاى وابسته به آمریکا و غرب چشمان خود را بر بزرگترین همایش فرهنگى جهان بسته بودند و اجازه انعکاس صحنه‏ هاى جذاب و زیبا آن‏را ندادند.

وی افزود: متاسفانه ارتش نژاد پرست نیجریه با حمله به زائران حسینى و قتل عام بیش از ۵۰ تن از آن‏ها عمق کینه و وحشت استکبار جهانى و ایادى آن‏ها از شیعیان و پیام روشنگرانه عاشورا را نشان داد.

وی با تقدیر وتشکر ازمردم و مسؤولان رابر که با کمک های نقدی و غیر نقدی موکب شهدای رابر را در کربلاراه اندازی کردند گفت:  از دست اندر کاران و کسانی که در آنجا حضور داشتند و باعث آبروی شهرستان رابر بودند؛  تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه رابر با تأکید به مسئولین بر خواندن صحیفه امام گفت: حضرت امام خمینی (ره) می فرماید: تعلیمات اسلام براى همین معنا است که مستکبرى در زمین نباشد و مستکبرین نتوانند مستضعفین را استعمار و استثمار کنند.

وی افزود: ما به‏تَبَع تعالیم عالیه قرآن و آنچه از اسلام و سیره رسول اکرم(ص) و ائمه مسلمین به‏دست آوردیم و از سیره انبیا در قرآن به‏دست آوردیم، آن است که مستضعفین با هم مجتمع شوند و بر مستکبرین حمله  کنند و نگذارند حقوق آن‏ها را ببرند.

حجت الاسلام صادقی  خطاب به مسئولین عالی رتبه نظام عنوان کرد: هر کس نگاه کند به سیره انبیا از صدرعالم تا حالا، مى‏بیند کسانى که اطراف انبیا جمع شدند، مظلوم‏ها هستند، کسانیکه مقابل انبیا بودند، قلدرها بودند. ما هیچ نبى‏ اى را سراغ نداریم که با یک قلدرى ساخته باشد به ضد ملت خودش و هیچ وصى نبى ‏اى را سراغ نداریم که ساخته باشد به ضد ملت خودش. این سیره انبیا از صدر عالم تا زمان خاتم همین بوده است که در مقابل این‏ قدرت‏هایى که ظالم بودند، بایستند.

 

وی در ادامه گفت: حضرت امام در جای دیگر می فرماید : بزرگترین ساده ‏اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصا آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته‏ اند. ما نباید لحظه‏اى از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت آمریکا، کینه و دشمنى با اسلام ناب محمدى(ص) موج مى‏زند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به انتخاب روز چهارم نوامبر (۱۳ آبان ماه) از سوى کاخ سفید براى اعلام واعمال مرحله دوم تحریم‏هاگفت: این تحریم ها  مبتنى بر سناریویى است که منافقین ومعاندین جمهورى اسلامى براى آمریکایى‏ها طراحى کرده ‏اند تا از آن طریق، بتوانند مظاهر اقتدار وعزت انقلاب اسلامى در روز مبارزه با استکبار جهانى را که مناسبت‏ هایش نماد شکست وناکامى آمریکایى‏هاست، به زعم خود به عرصه شکست و تسلیم مردم ایران تبدیل کنند.

وی عنوان کرد:  روند تحولات کشور و نقاط قوت و فرصت‏هاى مردم ایران در مقابله با تحریم‏ها وجنگ رسانه‏اى دشمن و ضعف‏ها و ناکامى ‏هاى آمریکایى‏ ها و دیگر دشمنان نظام اسلامى در تحقق اهداف خود در تسلیم و براندازى نظام اسلامى، شکست پیشاپیش سناریوهاى آمریکا را امکان پذیر ساخته است.

خطیب جمعه رابر عمده‏ ترین محور جنگ رسانه ‏اى دشمن در این روزها، تلاش براى بزرگنمایى تحریم‏ها دراین مرحله خواند و افزود: درست است قشر ضعیف جامعه تحت فشار اقتصادی هستید همه این راقبول و درک می کنندالا بعضی هاکه در جامعه زندگی نمی کنند در پیله خود درحال تنیدن و دور خود چرخیدن هستند، آنها جز این انسانها نیستند.

خطیب جمعه رابر گفت:  تکمیل محاصره اقتصادى ایران از طریق جلوگیرى از فروش نفت ایران وانتقال وجوه آن به کشور وایجاد محدودیت در بسیارى از عرصه هاى اقتصادى است تا از آن طریق، بتوانند با شکست اراده مقاومت وایستادگى مردم ایران و نهایتا تسلیم ایران تحقق گام‏هاى بعدى در تغییر رفتار وبراندازى نظام اسلامى را عملیاتى سازند کور خوانده اید .

وی افزود:آمریکایى‏ ها بعد از خروج ترامپ از برجام تلاش کردند در دو مرحله‏۱۵ مرداد و۱۳ آبان ماه، تحریم‏هایى را بر علیه مردم ایران اعمال کنند.

حجت الاسلام  صادقی، خرید و فروش اسکناس یا اسناد مبتنى بر دلار از سوى دولت ایران‏، خرید و فروش طلا و سایر فلزهاى گران‏بها، فلزات خام یا نیمه‏خام مانند آلومینیوم و آهن، زغال‏سنگ و نرم‏افزارهاى مورد استفاده از سوى صنایع ایران‏، افتتاح حساب ریالى در خارج از مرزهاى ایران و مبادله ریالى با ارقام قابل‏توجه‏، تأمین مالى خارجى و خرید اوراق منتشرشده از سوى دولت ایران‏، خودروسازى ایران‏ ، خرید و فروش و تأمین قطعات هواپیما، فرش و مواد خوراکى تولید شده در ایران را از جمله  اعمال فهرست تحریم‏هایى ۱۵ مرداد ۹۷برشمرد.

وی  با اشاره به اینکه تحریم های شما ما را قدرتمند کرده است  گفت: اگر  شما از همان اوایل انقلاب ما را تحریم نمی کردید ما الان  پهباد نداشتیم ، انواع و اقسام موشک ها را نداشتیم، دست شما درد نکند ما را تحریم  می کنید؛البته مسئولین ما باید آگاه باشند نه اینکه آب به آسیاب دشمن  بریزند.

خطیب جمعه رابربا اشاره  به فهرست تحریم‏هایى که در ۱۳ آبان ۹۷ قرار است اعمال شود گفت:  فعالیت بندرگاهى، کشتیرانى و صنایع کشتى‏ سازى ایران ازجمله خطوط کشتیرانى جمهورى اسلامى ایران و کشتیرانى جنوب و شرکت‏هاى وابسته‏، مبادلات نفتى و هرگونه خرید مواد پتروشیمى از ایران، شرکت ملى نفت، نفتیران و شرکت ملى تانکرسازى ایران، هرگونه مبادله مالى بین موسسات مالى بین‏المللى با بانک مرکزى ایران یا موسسات مالى ایرانى‏، بخش انرژى‏ و همکارى با ایران در قالب تعهدات خدماتى، بیمه‏اى و بیمه اتکایى‏ است.

‏وی گفت: اینها مردم ایران را نشناختند این مردم تعهد بستند با سید و سالار شهیدان و آن شعار هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه را سر می دهند، مسئولین بیدار باشیدغیرت دینی و ملی داشته باشد چقدر مردم شما را تحمل کنند.

خطیب جمعه رابر گفت: از چند ماه جلوتر می خواهند سبد  کالا بدهند، کجاست این سبد کالا؟ که جوک محافل سیاسی خودشان  شده است،  سبد کالا  ۲۴ مرداد ماه ، بعد  ۸ شهریور ماه بعد ۲۰ شهریور ماه؛ کی شهریور می رسد؟ .

وی  خطاب به نماینده مردم رابر و بافت وارزوئیه در مجلس شورای اسلامی که مجلس انقلابی عمل کند افزود: این مردم دنبال سبد کالا نیستند، اگر  ندارید نیاید بگویید؛ مردم  ما حاضرند قوطی روغن  ۵۰هزارتومانی بخرند اما  سرشان  کلاه  نگذارند،  لوازم  قطعات ماشین ده برابری بخرند،  تا چه حد بی قانونی؛ نه تعزیرات و نه اماکنی. هر که هر که شده صبح  بلند می شود  قیمتش  را خودش تعیین می کند.به فکر مردم  باشید چرا مغازه دار، سرمایه دار را به امان خود واگذار کردید؟.

حجت الاسلام صادقی گفت: در این وضعیت بعضی ها خوب  جیب خودشان را بستند البته مردن آنها را خواهیم  دید، کرم به بدنشان بیفتد با خاری ذلت بمیرند اینها که احتکار می کنند و روی ترامپ را سفید می کنند.

ویبا دعوت مردم  در راهپیمایی  ۱۳ آبان ماه  گفت: مردم به عشق نظام و رهبرشان ۱۳ آبان ماه خواهند آمد و با  حرکت  با شکوه  خود در راهپیمایی دشمن شکن یک پیروزى دیگر براى ملت ایران رقم خواهند زد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب