پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:40:02 - یکشنبه 20 آبان 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کنگره شهدای استان کرمان ۶ رویکرد اصلی دارد / با مبنای کار قراردادن راهبرد شهدا تمام مشکلات حل خواهد شد/خلا جامعه با بازگرداندن سیره و فرهنگ شهدا پر خواهد شد
سرهنگ کاظمی رییس ستاد کنگره شهدای استان گفت: مابه کنگره ویادواره شهدابعنوان یک فرصت می نگریم؛ اگرراهبرد شهدا این سه کلمه اخلاص، ایثارو مقاومت را به جامعه مابرگردانیم همه مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ دکتر کاظمی رئیس ستاد کنگره شهدای استان کرمان در جلسه ستادکنگره شهدای استان در شهرستان رابرگفت: اگر از کسانی که عادت به سرمایه گذاری دارند، سوال کنید برای چه سرمایه گذاری می کنید، می‌گوید: هدف و برنامه ای داریم و  اگر به هر دلیلی در برنامه و کارش منصرف شود و  تصمیم بگیرد آن سرمایه ای که هزینه کردن را به نوعی برگرداند وکاررا تعطیل کند  حداقل بخشی از سرمایه اش برمی گردد.

وی افزود: زمانی یک ملت، عزیزترین افراد جامعه  را در راه اهدافشان میدهند اگر از تک تک خانواده ها سوال کنید در مصاحبه  هایی که با خانواده شهدا دارید از پدر و مادر شهید یا همسر و فرزند شهید سؤال شود چه حاضری بدهید که یک دقیقه شهیدت را ببیند قطعا همه آنها می گویند: تمام زندگی و هست و نیستم  را می دهیم تا یکبار دیگرشهیدم را ببینیم  ووجودش را احساس کنیم این شدنی نیست، سؤالم این است مردمی که بهترین و عزیزترین کسانی را دادند این کم  سرمایه ای نیست برای انقلاب؛ اگر چهار نفر مغرض یا ضد انقلاب بخواهد به نوعی اهداف آرمان ها واصولی که  شهدا برایش رفتند را زیر سوال ببرند آیا این امکان دارد؟  از نظر مادی امکاناتش نیست از نظر معنوی هم شهدا از پیش ما به یک جای بهتری رفتند و اگر شهدا به خاطر کشور و آرمان های انقلاب جانشان را نثار کردند اکنون هم  پیش خدا هستند هم حافظ و دعا کننده این انقلاب اند که این انقلاب مسیرش طی کند و به سر منزل مقصودش برسد، با تمام وجودشان پشتیبانی از انقلاب می کند. ما  این دغدغه را نداشتیم، نداریم و نخواهیم داشت.

دکتر کاظمی گفت: امیدواریم این انقلاب به برکت خون شهدا به آن سرانجام اصلی خود برسد و آن اهدافی که حضرت امام و مقام معظم رهبری  ترسیم کردند را به چشم ببینیم .

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری کنگره شهدا ویا یادواره شهدا درشهرستان ها این نیست یک کاری به شهدا انجام بدهیم گفت: ما به کنگره ها و یادواره شهدا به چشم فرصت نگاه می کنیم یک فرصتی خداوند در اختیار ما قرار داده است که یکبار دیگر بابرنامه ها و پیگیری و کارهایی انجام می دهیم آن روحیه و فرهنگ وسیره شهدا در جامعه زنده و جاری و ساری کنیم که مشکلات خودمان را حل کنیم.

اگراخلاص، ایثارومقاومت شهدا به جامعه مابرگردد همه مشکلات حل خواهد شد

دکتر کاضمی عنوان کرد:  شهدا برای رسیدن به هدفشان راهبرد داشتند سه کلمه اخلاص، ایثار و مقاومت. اگر این سه کلمه  به ما برگردند و  تک تک ما در زندگی شخصی و چه در محیط کاری خود آنها را مبنای کار قرار بدهیم و بر اساس این سه کلمه راهبردمان را بچینیم  قطعا  به نتیجه می رسیم همه مشکلاتی که  تاکنون با آن دست و پنجه نرم می کنیم  رفع خواهد شد.

وی با اشاره به  آیه  صریح  قرآن، کسانی که در راه خدا قیام کردند و بر این کار استقامت کردندعامل بهرمندی نصرت الهی هستندگفت: این آیه فقط  مختص میدان جنگ نیست در هر زمینه ای صادقانه و خالصانه حرکت و استقامت کنیم قطعا به نصرت الهی دست پیدا خواهیم کرد ودیگر بحث جنگ  اقتصادی و معضلات اجتماعی و فرهنگی نیست؛ همه حل شد.

رئیس ستاد کنگره  شهدای استان کرمان با اعلام برگزاری کنگره شهدا در اسفند ماه سال جاری گفت: رویکرد کنگره شهدا همان   فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع ستادهای کنگره سراسر کشوراست .

وی با اشاره به جمع آوری تأکیدات و پیام های مقام معظم رهبری در بیست سال گذشته دربرگزاری کنگره شهدا  گفت: با جمع آوری این پیام ها به ۶ رویکرد اصلی رسیدیم، یک رویکرد تربیتی، فرهنگی تبلیغی، رویکرد علمی و پژوهشی، حفظ نشر و دفاع مقدس ، یادمان ها و آنچه ما را به فکر جبهه، جهاد و جنگ می اندازد، رویکرد خدماتی اجتماعی و حمایتی است.

خلاجامعه ماعدالت است

دکتر کاظمی با بیان اینکه ما به توسعه در خیلی زمینه ها رسیدیم اما خلا جامعه ما عدالت است افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، ما  پیشرفت همراه با عدالت می خواهیم  نه توسعه تنها . اگر بخواهیم خلا را حل کنیم باید به همان فرهنگ و سیره و رفتار شهدا برگردیم.

وی با اشاره به اهداف کنگره درقالب ۹۰برنامه افزود: شهدا دست نیازمندان را می گرفتند و خیلی از کارهای دیگر می کردندکه شاخص شدند؛ اگر همان هدف شهدا در قالب برنامه ها  پیگیری و مبنای کاری خودهم در زندگی شخصی و ساختار اداری قراردهیم  به این نتیجه خواهیم رسید برگزاری هرچه بیشتر یادواره و کنگره شهدای باعث می‌شود مشکلات ما در زندگی کمتر شود چرا که  سیره و فرهنگ  شهدا را جاری و ساری می کنیم.

وی افزود: با همکاری شما این برنامه در همه شهرستان های استان در حال  اجرایی است امید است به آن اهداف و برنامه هایی که مد نظر است برسیم.

دکتر کاظمی همچنین با اعلام این خبر که جلسات شهدای شهرستان محورها و برنامه های آن حول ظرفیت و یا نیاز شهرستان اجرایی و پیگیری می شود گفت: برنامه ها کنگره و یادواره شهدا به شکل ثابت ادامه خواهد یافت و حتی برنامه مصوب ساختارهای اداری و  اولویت های ساختار اداری برای سال ۹۹-۹۸ تا هر سالی که محقق باشد؛ اجرایی خواهد شد.

سرهنگ دوم پاسدار مصطفی امام بخش در این جلسه به گوشه ای ازاقدامات انجام شده و یا در حال انجام در راستای کنگره شهدای استان کرمان پرداخت و گفت: سه جلسه  ستاد کنگره در محل فرمانداری تشکیل شده در خصوص جمع آوری  آثار شهدا و مصاحبه اتاق مصاحبه  در سه جا راه اندازی شده است و اززمانی اتاق مصاحبه به روستاها جابه جا شده با  استقبال  خانواده شهدا روبروست.

وی به شروع سرکشی از خانواده معظم شهدا با همکاری ادارات، سرکشی از خانواده محروم شهرستان با همکاری کمیته امداد، نامگذاری کوچه ها شهر و روستا به نام شهدا با همکاری شهرداری، شروع تمثال شهدا در سطح  شهر،برگزاری دو پیاده روی با محوریت کنگر شهدا، قرائت وصیت نامه شهدا در مساجد و  صبحگاه مدارس، برگزاری سه یادواره شهدای پایگاهی حضرت ابوالفضل(ع) ، شهدای  سیه بنوئیه و شهدای گنجان، برگزاری یادواره شهدای بخش هنزا ، برگزاری یادواره ۳۵۰ شهیدشهرستان در روز اربعین امسال اشاره کرد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر همچنین به کاشت ۳۵۰  اصله درخت در پارک شهرداری،  برگزاری یادواره آبروی محله سردار عیسی، برگزاری شب شعر با همکاری اداره ارشادشهرستان، رونمایی از کتاب بابا کی می آیی؟ زندگینمامه شهید مفقود الاثر «محمود میر افضلی» و سازماندهی گروه جهادی ولایت به اسم شهدا در روستای پدم آباد و خان رغان  انجام شده وبرنامه های گروه جهادی و دیگر برنامه هایی که درراستای کنگره شهدا در حال انجام است؛ اشاره کرد.

عزت شهدایی راهی جز کار جهادی ندارد

محسنی  معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رابرنیز، در جلسه ستاد کنگره شهدا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت:  فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست این یادواره ها تداوم حرکت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه شهداء نزد ما امانت هستند ما امانتدار خون شهدا هستیم تصریح کرد: همه مدیون خون  شهدا هستیم اگر امروز ما عزتی داریم و کاری انجام می دهیم جایگاه و کلاسی داریم همه  آن مدیون خون شهدا است.

محسنی بااشاره به اهمیت آرمان شهدا در جامعه کنونی گفت:  پیرو وادامه دهنده راه شهدا باشیم اگر در رأس یادواره شهدا این فرهنگ  شهدا را در جامعه جاری و ساری کنیم راه و هدف شهدا گم نشود و تلاش کنیم عزتی که  شهدا و خون شهدا برای کشور به دست آوردند حفظ کنیم و آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم .

وی افزود: اگرعزت می خواهید به دست آورید و این سرمایه را داشته باشید راهی جز کار جهادی نیست و تلاش جهت رفع مشکلات مردم، حفظ ارزش ها و آرمان ها ، توجه به وصیت و سفارش شهدا و تکریم خانواده شهدا است که انشاءالله شرمنده شهدا نشویم.

اگر روح شهدانبود، دشمنان به ظاهردوست ما را می بلعیدند

امام جمعه رابرنیزبا تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول گفت: یکی از کارهای فرهنگی همه نهادها اینکه یادواره شهدا را به  نحو احسن انجام دهند.

وی بی اعتنایی به یادواره شهدا را نشان از نفهمی و کم  ظرفیتی بعضی ها خواند و گفت: جامعه ما احتیاج به این کار بزرگ فرهنگی دارداعتقادبه قرآن و گفتارخداوند داشته باشیم، جامعه ما اگر توجه درست در یادواره شهدا داشته باشند شهدا خود میزبان هستند و  برنامه ها را ردیف می کنند، آنها احتیاج به ما ندارند ما احتیاج به شهدا داریم.

حجت الاسلام صادقی گفت: اگرروح شهدا نبود این مملکت ما که اطرافش را دشمنان فرا گرفته؛همین دشمن به ظاهر دوست ما را می بلعیدند.

وی با اشاره به هدف دشمنان نظام در جامعه از انقلاب تا کنون گفت: ما بر این اعتقادیم  یادواره شهدا حتی اگرازهزینه شخصی کم کنیم  باید به نحواحسن برگزار شود این یادواره شهدا مملکت ما رابیمه می کند و دشمن را فرسنگ ها از نظام ومیهن دورمی کند.

انتهای پیام

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب