پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:27:00 - پنجشنبه 1 آذر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات ،فرماندهان بسیج و هیئت امنای مساجدرابر
همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان بسیج و هیئت امنای مساجدرابرهمزمان با هفته وحدت و هفته بسیج در سالن صالحین ناحیه مقاومت رابر برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در این همایش با تبریک هفته وحدت و فرارسیدن میلاد نبی اکرم(ص) و همچنین  هفته بسیج  گفت:هفته بسیج را که سی و نهمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و یاد و خاطر همه شهدای بسیجی و امام شهیدان را گرامی میداریم .

وی افزود: اینکه هر چند وقت یکبار  جلسه ای برگزار می شود، اعتقادات بر این که باید یک تعامل مطلوب بین پایگاه­های مقاومت بسیج و مساجد سطح شهرستان وجود داشته باشد. هم مساجد برنامه فرهنگی خود را و هم پایگاه بسیج با کمک مساجد و هیئت امنا مساجد بتوانند ماموریت‌هایی که در راستا حفظ این نظام انقلاب دارند با یک تعامل مطلوب به انجام برساند الحمدالله در سطح شهرستان اینچنین است.

سرهنگ دوم پاسدار مصطفی امام بخش این جلسات را من باب تعامل بیشتر خواند و گفت: از نقطه نظرات شما در جذب جوانان به مساجد و برنامه ها با کمک مساجد پیش رود، نظرات شما کارساز و راهگشا در پیشبرد اهداف انقلاب باشد که تا کنون اینچنین بوده است.

وی با اشاره به تهدیدات و آسیب هایی که متوجه کشور است گفت: نهاد سپاه متناسب با تهدیدات دشمن برنامه ریزی ها داشته و متناسب با آن آسیبی که در سطح جامعه وجود دارد برنامه ریزی کند. دست یاری ما به سوی مجموعه بسیج است

امام بخش با اشاره به آسیب های امروزی جامعه گفت: هم درآسیب های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و انواع تهدیدات از سال گذشته بسیج یک حرکت جدی تحت عنوان مسجد محوری آغاز کرد.

وی با اشاره به طرح شهید بهنام محمدی  که سه عنصر مدرسه، خانواده و مسجد را  به هم وصل می کند عنوان کرد:  این طرح به صورت رسمی در شهرستان رقم خورده؛ مربیان مورد نیاز آموزش دیدند وبا حضور در سطح مدارس آن اهداف و برنامه های که دارند به صورت تعامل، پیوندی بین مسجد، مدرسه و خانه تحقق یابدو بتوانیم دانش آموزان را به سمت مساجد به صورت ویژه دنبال کنیم .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر همچنین در مسایل اقتصادی به راه اندازی صندوق های قرض الحسنه اشتغالزا تا کنون یازده صندوق در مساجد و راه اندازی گروههای جهادی در سطح هر پایگاه مقاومت با محوریت مسجددر بحث محرومیت زدایی اشاره کرد.

وی افزود: گشت های محله محور بسیج  که حدود یکسال در سطح شهرستان آغاز شده با همکاری فرمانده پایگاه های مقاومت و پشتیبانی مساجد کمک شایانی در احساس امنیت سطح جامعه داشته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه رابر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: بسیج یک حرکت احساسی صرف نیست متکی در فهمیدن ، دانستن و بصیرت است .

وی هدف را افزایش بصیرت جوانان و نوجوانان وهمچنین مردم خواند و گفت: هدف یکی است و روشنگری در ذات بسیج است.

حجت الاسلام شمس الدینی عنوان کرد بنا به فرموده امام جهت گیری باید همچنان بر بسیج حفظ شود، تأکید و مرور بر بصیرت در قضایای سال ۸۸که البته عده ای هم از این تاکید ناراحت شدند به دلیل اهمیت این موضوع در تشخیص حق بر باطل است.

وی با اشاره به اهداف و برنامه ریزی دشمنان گفت: علما و هیات امنای مساجد باید روشنگری کنند حتی با پخش کلیپ های کوتاه رهبری می توان این اقدام را انجام داد.

وی در پایان سخنان خود گفت:  انقلاب کار خودش  را انجام داده؛ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی. حال مسئولین  و  مدیران  جامعه، روحیه انقلابی و مدیریت جهادی مبنای کار خود قرار دهند.

امام جمعه رابر نیز در این همایش با اشاره به اوایل دهه ۶۱ که هر محله و کوچه ای مسجد محور بود گفت: اگر دفاع مقدس  یادتان باشد  زمان اعزام نیرو، کمک های پشت جبهه  و تربیت فرزندان در مسجد رقم می خورد.

وی با اشاره به اهداف بروز دشمن گفت: دیگر با کلاس دهه شصت و هفتاد جوابگو نیست؛ راه و شیوه های دشمن بروز می شود ما امام جماعت و هیات امنا برای ایجاد انگیز باید مساجد را بروز کنیم هزینه دارد با کمک حوزه مقاومت امروز داشتن لپ تاپ،پروژکتورو پرده از اوجب واجبات مساجداست.

حجت الاسلام صادقی همچنین به راههای مختلف ایجاد انگیزه در جوانان به مسجد اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب