پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:30:13 - سه شنبه 6 آذر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شرکت گاز جزئیات قبوض گاز را اعلام کرد
شرکت ملی گاز، با طرح پرسش‌هایی از سوی شهروندان درباره جزئیات قبض‌های صادرشده مشترکان گاز طبیعی، این شرکت به طور واضح و شفاف بندها و هزینه‌های درج شده در قبوض گاز را اعلام کرد.

 به گزارش“صبح رابر”؛ به نقل از شرکت ملی گاز، با طرح پرسش‌هایی از سوی شهروندان درباره جزئیات قبض‌های صادرشده مشترکان گاز طبیعی، این شرکت به طور واضح و شفاف بندها و هزینه‌های درج شده در قبوض گاز را اعلام کرد.

متن کامل جزئیات صورتحساب قبوض مشترکان گاز طبیعی بر اساس اطلاعات اخذ شده از واحد امور تعرفه‌ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران به این شرح است.

۱. مالیات بر ارزش افزوده بر اساس بند (و) ماده ۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) در صورتحساب مشترکان لحاظ می‌شود که بر اساس قوانین موضوعه در مجموع، ۹ درصد هزینه گازبهای مشترکان را شامل می‌شود.

همچنین عوارض گازرسانی مطابق با ماده ۶۵ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و معادل ۱۰درصد گازبها از مشترکان گاز طبیعی به استثنای مصارف خوراک پتروشیمی اخذ می‌شود.

۲.  مالیات بر ارزش افزوده طبق قوانین مربوطه برای شهرداری و امور مالیاتی ارسال می‌شود. همچنین مطابق بند الف و ب ماده ۶۵ قانون الحاق(۲)، به میزان ۸۰ درصد مبلغ عوارض گازرسانی برای احداث تأسیسات و خطوط گازرسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر، نفت‌خیز، گازخیز و استان‌هایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از متوسط کشور است و ۲۰ درصد باقی‌مانده برای تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

۳.  شرکت ملی گاز ایران به استناد ماده ۱۲ قانون الحاق (۲) مشترکان خانگی و تجاری گاز طبیعی را بیمه کرده و حق بیمه نیز بر مبنای بند (ز) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ برای هر واحد خانگی و مشترک تجاری شهری ماهیانه ۲۰۰۰ ریال است. لازم به ذکر است که مشترکاین روستایی ۵۰ درصد از مبلغ یادشده را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند.

* متن قرارداد منعقد شده با بیمه رازی در سال ۱۳۹۷ نیز به‌صورت کامل در سامانه مدیریت گازرسانی به آدرس mgd.nigc.ir قابل مشاهده است.

۴.  کسر هزار ریال در قبوض همه دستگاه‌های خدماتی وجود دارد و با رند کردن رقم قابل پرداخت، صورتحساب جاری تا ۱۰۰۰ ریال محاسبه می‌شود. این رقم در صورتحساب‌های آتی مشترک به‌عنوان مانده هزار ریال نمایش داده می‌شود تا در محاسبات صورتحساب لحاظ شود.

۵.  بدهی گذشته شامل همه بدهی‌های مرتبط با گازبها و دیگر موارد مندرج در صورت‌حساب قبلی است. لازم به ذکر است در صورت ابلاغ قوانین جدید در روش محاسبه صورتحساب، در صورتی که قبوض قبلی مشترک مشمول تغییرات باشد میزان تغییر (افزایش/ کاهش) مبالغ صورتحساب‌های قبلی در این ردیف نمایش داده می‌شود.

بدهی متفرقه نیز محل درج خسارات وارد شده به تأسیسات شرکت از سوی مشترک یا هزینه‌های خدمات ارائه شده به مشترک (تغییر نام، قبض المثنی، تست کنتور، قطع و وصل جریان گاز و . . .) حسب مورد است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب