پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:43:08 - جمعه 16 آذر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماز واعظ درونی و معلم اخلاق است/ مردم نمی پذیریم که مسئولین به امر دانش و فرهنگ بی خیال باشند
خطیب جمعه رابر نماز را واعظ درونی و معلم اخلاق خواند و گفت: تبهکاری و بزهکاری، درگیری،دعوا، تیره بختی در جامعه از بی توجهی به نماز است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی درباره صبر و استقامت گفت: در قرآن و روایات پس از ایمان به خدا هیچ صفتی مانند صبر، ستایش و به آن توصیه نشده است.

وی با اشاره به سوره مبارکه عصرتاکید کرد: بشر بدون داشتن چهار خصلت زیانکار و بد بخت است؛ ایمان، عمل صالح ، تشویق و واداشتن به حق و تشویق و توصیه به خویشتن داری و استقامت و صبر در سوره مبارکه عصرتأکید شده؛  خداوند در قرآن مؤمنان را به صبر و پایداری فرا می خواند.

خطیب جمعه رابر با تأکید بر اینکه خداوند در روابات به صبر و استقامت و پایداری بسیار تاکیدکرده افزود:  امام صادق می فرماید نسبت صبر به ایمان مانند سر به بدن است هر گاه سر نابود شود بدن نابود می شود، هرگاه صبر از میان رود ایمان نیز از بین می برد.

وی سفارش کرد: در برابر ناملایمات و مشکلات صبور باشید.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسرى نماز گفت: مقام معظم رهبرى با توجهى که نسبت به امر نماز و ترویج آن در جامعه اسلامى داشته و دارند، همواره به این اجلاس توجه داشته و در پیام‏ هاى خود خطاب به آن، رهنمودهاى راهگشایى براى هرچه بهترشدن برنامه‏ هاى کلى و اجرایى اقامه نماز بیان داشته ‏اند.

وی افزود: ایشان در پیام خود خطاب به بیست و هفتمین اجلاس سراسرى نماز، مى ‏فرمایند: «اجلاس سالانه نماز از سوئى نشانه حق‏ گزارى در برابر فریضه ‏ئى است که مى ‏تواند بر همه اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آن‏ها را کارآمد کندو از سوى دیگر، خدمت بزرگى است به آنان که حقِّ این هدیه الهى را ندانسته و در آن سهل ‏انگارى مى‏ کنند. نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود، جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل مى ‏کشاند و اعتلاء مى‏ بخشد.

 خطیب جمعه رابر در ادامه گفت: بخش مهمى از گرفتارى ‏ها و آلودگى‏ هاى ما بر اثر نپرداختن به این حقیقت هشداردهنده است.

وی، با بیان محورهاى مدنظر مقام معظم رهبرى در این پیام‏،افزود:  لزوم توجه به نماز و ادای حق آن پیامبر اسلام در این باره می فرماید: :«مَثَل نماز مثل ستون خیمه است، اگر ستون خیمه برپا باشد طناب‏ ها و میخ ‏ها و پوشش خیمه نیز سودمند است. آنگاه که ستون خیمه بشکند میخ‏ ها و طناب ‏ها و پوشش خیمه سودی نخواهد داشت.” اگر این مسئله عملی در جامعه اجرا شود از بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره معنای آیه «همانا نماز آدمی را از هر کار زشت و منکر باز می‏ دارد» ، می فرمایند: “معنایش این است که وقتی نماز می‏خوانی، آن واعظ درونىِ تو که با نماز جان گرفته، او مرتب به تو از بدىِ فحشاء و منکر میگوید. و گفتن و تکرار کردن و بر دل فرو خواندن، طبعاً اثر دارد و دل را خاضع و خاشع میکند. روزه، سالی یک بار؛ حج، عمری یک بار؛ نماز، هر روز چند بار باید تکرار شود. اهمیت نماز اینجاست.”

وی نماز را واعظ درونی و معلم اخلاق خواند و گفت: تبهکاری و بزهکاری، درگیری،دعوا، تیره بختی در جامعه از بی توجهی به نماز است.

خطیب جمعه رابربا گلایمندی از مدیران و دستگاه هایی که  نسبت به نمازتنبل واینکه در بحث بودجه برای کارشان حاضرند هزینه کنند؛ اما در نمازعقب نشینی می کنند افزود: اگرعبادت درست انجام شود، دشمنان خدا عقب نشینی می کنند. خواندن نمازبر حسب عادت نباشد؛ نماز سکوی پرش برای رسیدن به مقام اعلی و مددگرفتن است.

وی با گرامیداشت ۱۶آذر و روز دانشجو گفت: توجه بیشتر مطالبات این قشر تاثیر گذاری بیشتری برای تعالی حرکت در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی دارد.

حجت الاسلام بابیان اینکه دانشگاه پیام نور رابرمورد بی مهری مسئولین است گفت: ما این را نمی پذیریم و قبول نمی کنیم که مسئولین نسبت به امر دانش و فرهنگ بی خیال باشند، یقینا مردم این شیوه را قبول ندارند این یک نوع توهین به مردم و جوان رابری است.

وی از فرماندار رابر خواستاررسیدگی به وضعیت دانشجویان کم دانشگاه پیام نور رابر شد و گفت: دلایل اینکه  جوان رابری در دانشگاه پیام نور رابر ثبت نام نمی کند؛ چیست؟، چرا دانش و فرهنگ برایمان ارزش ندارد؟، مگرخودمان دانشگاه پیام نور نداریم که حاضرمی شوند با نوجخ به  مشکلات در دانشگاه پیام نور شهرهای دیگر تحصیل کنند.

خطیب جمعه رابربااشاره به تلاش ناکام ولیعهد سعودی برای احیای مشروعیت از دست رفته، گفت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پس از قتل خاشقجی در وضعیت بسیار بغرنجی قرار دارد. فشارها علیه وی باعث شده تا بسیاری از کشورهای غربی خواستار برکناری بن سلمان شوند و وی را یک جنایتکار بدانند. کشورهایی مانند آلمان، فنلاند، ایتالیا و بلژیک صادرات سلاح به ریاض را تحریم کرده اند. در این شرایط بن سلمان سعی داشت با انجام یک سفر دوره‌ای به شش کشور عربی و حضور در نشست گروه بیست در آرژانیتن مشروعیت از دست رفته خود را بازیابد. اما شدت اعتراضات در کشورهایی مانند مصر، تونس، بحرین، الجزایر و موریتانی به گونه‌ای بود که سفر بن سلمان بر خلاف تصور وی، به محکمه‌ ای مردمی برای محاکمه وی تبدیل شد.

وی در ادامه گفت: در نشست گروه بیست نیز بن سلمان با محلى وبى‏ تفاوتى کامل مواجه شد و حتى سران معدود کشورهایى که با وى دیدار کردند بیشتر بر ماجراى یمن تأکید داشته و به بن سلمان اعتراض کردند.

جت الاسلام صادقی افزود: بن سلمان سعى دارد با استفاده از دلارهاى نفتى بار دیگر خود را به ‏عنوان مرد شماره یک در سیاست داخلى و خارجى عربستان مطرح کند اما جنایت‏هاى وى باعث شده که قدرت مانور این شاهزاده سعودى بسیار کاهش یافته و نتواند با اطمینان کامل رفتار کند.

خطیب جمعه رابر در پایان با گلایمندی از ۹ ماه غفلت از شعار سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی “گفت: از لوازم حمایت از کالای ایرانی با توسعه صادرات و مدیریت واردات و ممنوعیت واردات محصولات غیراساسی و محصولات دارای مشابه داخلی است؛ کو گوش شنوا؟.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب