پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:12:52 - جمعه 23 آذر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فریب چراغ سبز های دشمن را نخورید /یکی از مهمترین عوامل شکست خواص؛ بیگانگان است
امام جمعه موقت رابر، یکی مهمترین عوامل شکست خواص را بیگانگان خواند و گفت: مگر نشنیده ای قصه کربلا را؛ ما در مجالس اهل بیت (ع) بزرگ شدیم، شما کجا بزرگ شده اید؟، و سر چه سفرهای نشسته اید چرا تاریخ را مطالعه نمی کنید این چراغ سبزها در طول تاریخ بوده و هست، هنوز هم داریم فریب این چراغ سبز های دشمن را نخوریم.

به  گزارش “صبح رابر”، حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی یکی از خصوصیات انسان با تقوا را احسان به خلق خدا برشمرد و اظهار داشت: احسان کلمه مبارکی است شامل خدمات مالی، فکری و فرهنگی و عاطفی می شود.

وی، احسان را بالاتر از انفاق خواند و افزود: احسان شامل؛ محبت، ادب، آموزش، مشورت و امثالهم می شود، خداوند متعال در قرآن کریم به عدل و احسان امر فرموده است.

سمیعی با بیان دستور خداوند متعال به احسان به پدر و مادر و خویشاوندان و اینکه با نهایت محبت محضرشان حضور پیدا کنید.گفت: به فرموده امام صادق(علیه السلام) هرمؤمنی گرفتاری مؤمن را برطرف کند خداوند متعال هفتاد گرفتاری را ازدنیا و آخرت او دور می کند.

امام جمعه موقت رابر تصریح کرد: خداوند متعال یاور نیکوکاران است امیرالمومنین(علیه السلام) در روایتی اشاره دارد به اینکه به جای سرزنش برادر دینی خود به او احسان و نیکی کنید و آبرو داری کنیم، اگر کسی کاربدی کرد؛ برای ترغیب او با احسان برخورد کنید این شیوه مردان الهی است؛ اگر کسی به آنها سلام می کردند طبق آیات قرآن، بهشت دارالسلام است در جواب سلام کامل تر و زیباتر جواب سلام آنهارا می دهند.
وی با اشاره به داستان حضرت یوسف افزود: درس حضرت یوسف(علیه السلام) نسبت به بدی های برادران و همگان داد، احسان نیک در مقابل بدی کردارش بود، انشاءالله ما هم بتوانیم نسبت به برادران دینی خوداین گونه باشیم.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه السلام)که فرمودند: به تحقیق در حضرت امام صاحب عصر(ع) سنتی از یوسف است، گفت: مردم امام زمانشان را نمی شناسند برادر، برادر نمی شناسد، چگونه ما می توانیم امام زمان خود را بشناسیم تا اجازه خداوند نباشد،خود را معرفی نمی کند. وقتی امام زمان(عج) ظهور می کند؛ خیلی ها سرشان را مثل برادران یوسف زمین می اندازندو خجالت می کشیدند.

وی افزود: در برنامه زندگی خود و برخورد با مردم خیلی مواظب باشیم برادران یوسف، هم یوسف را بعد از چند سال نشناختند، چطور ما می خواهیم بعد از هزارو چندین صدسال امام زمان(ع) را بشناسیم،چقدر در حق خودمان ظلم کردیم.
امام جمعه موقت رابر با اشاره به روز یکشنبه ۲۵آذر؛ ۸ربیع الثانی،  پیشاپیش فرا رسیدن  میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام) را  تبریک گفت و افزود: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: تقوایی الهی پیشه کنید؛ مایه افتخار و آبرو باشید؛ نه مایه ننگ و شرمندگی ما باشید. آبروداری کنید؛در هر لباس، پست و مقام و جایگاهی که هستید.

وی با بیان اینکه آنهایی که ادعای شیعه گری در هر لباس، پست و مقامی، می کند،گفت: امام فرمود: اینها دروغ می گویند:شیعه نیستند فقط محب ما هستند، ما را دوست دارند؛ شعیه یعنی پیرو. اگرپیرو ما باشند دست به دزدی، خسارت و بی ناموسی و چشم چرانی نمی زنند. مواظب باشید.

حجت الاسلام سمیعی،با اشاره به روزسه شنبه ۲۷آذر؛ ۱۰ربیع الثانی ، پیشاپیش فرارسیدن وفات کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را تسلیت عرض کرد و گفت: کریمه اهل بیت(ع) هم محدثه، شفیعه، مهاجره و مبارکه هستندمنبع خیر و برکت هستند.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که فرمودند:هر کس خواهرم را در شهر مقدس قم زیارت کندبهشت از آن اوست.به شرطی که نسبت به جایگاه ایشان معرفت داشته باشیم . امام جواد( علیه السلام ) وعلما اشاره می کنند: اگر ما به جایی رسیدیم از منبع خیر و برکت نزدیک شدیم انشاءالله خداوندمتعال توفیق زیارت آن حضرت در دنیا و شفاعت ایشان را سکرات مرگ نصیبمان کند.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از خانواده ‏هاى شهداى مدافع حرم و انقلاب اسلامى،گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: یکی از طرح ها و نقشه های آمریکا این بود که؛ از رسیدن جمهوری اسلامی به چهل سالگی جلوگیری کنند، تمام تلاششان را کردند با تحریم های همه جانبه، هزینه ها برای دشمنان نظام، انقلاب و اسلام، دشمنان جمهوری اسلامی ایران بحث داعش، هزینه های کلان آنها؛ اما همه طرح ها لو رفت، هدف آنها ایجاد نا امنی، دو دستگی و ایجاد اختلاف بود؛ که این طرح آمریکایى ‏ها با شکست مواجه شد.

وی افزود: .می خواستند عده ای را به خیابان ها بکشانندو نام آن‏را هم «تابستان داغ» گذاشته بودند امابینی آنهابه خاک مالیده شد،اگر چه نقشه دشمن لورفت؛ اما همه باید هوشیار باشیم  چرا که آمریکا دشمن خبیث و حیله گراست نباید لحظه ای غافل شد، میدان را برای دشمن آماده نکنیم.

حجت الاسلام سمیعی اضافه کرد: اگر غافل شویم همان دشمن ضعیف زهر خودش را خواهد ریخت، زمینه جسارت و خسارت ها را فراهم نکنیم، شک نداشته باشیم شیطان بزرگ اگر در یک توطئه و حیله شکست بخورد با حیله ها و نقشه های بعدی باز هم وارد می شود.

وی  با تأکید بر اینکه شیطان بزرگ را بشناسید،گفت: شیطان از شیطنت خود خسته نمی شود مواظب باشیدشیطان قسم خورده که؛ تمام تلاشش را برای انحراف ما می کند .

امام جمعه موقت رابربااشاره به تاریخ صدر اسلام گفت: هر انقلابی در طول تاریخ بشر با رویش ها و ریزش هایی مواجه بوده و هست شما ببینید چه کسانی علی(ع) را یاری کردند مگر بعد از رحلت پیامبر (ص) چند وقت گذشته بود چنین جسارت هایی و فتنه ها شروع شد، طلحه ها و زبیرها چه شدند؟، اینهایی که همیشه جزو سر لشکر ها بودند، چرا علی (علیه السلام) را تنها گذاشتند حتی در مقابل علی (علیه السلام) ایستادند، این جای تأسف است. که روزی پای سفره انقلاب ، سفره اسلام و قرآن نشستند نان و نمک اسلام راخوردند؛اما بعدچه کردند؛ عاقبت بخیری مهم است.

وی افزود : اینگونه نیست با ریزش چهار نفر انقلاب از هم متلاشی شود ریشه آن محکم است و شاخه ها روز به روز بیشتر و بیشتر می شود، درخت اگر می خواهید خوب ثمره دهد باید به موقع حرص شود بعضی از شاخه ها ثمره نمی دهند و از بین می روند یا باد و یا صاحب باغ آن را می اندازد، به شرط اینکه بموقع حرص کند هر شاخه بار نمی‌دهد و خشکیده شده وقتی حرص شوند به ظاهر یک مقدار کچلی گرفته اند حجم درخت کم شده ؛ اما یک مدت که می گذرد متوجه می شوید چقدر بارورتر و زیباتر شده است؛ قصه انقلاب ما هم همین طور است این قصه ها ادامه دارد؛ باید حرص شود یا خودشان خودشان را کنار می کشندیا خود به خود کشیده می شوندکنار؛ طبیعی است خودشان ضربه آنرا می خوردند.

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه چه کسانی در شرایط سخت علی(ع) را یاری کردند افزود: در کنار ریزش ها رویش ها خوبی داریم اکنون هم داریم انقلاب را باید از انقلابیون تفکیک کنیم، انقلاب با انقلابیون فرق می کند همیشه بودند کسانی که به انقلاب بی وفایی وحتی پشت به انقلاب هم کردند،حواستان باشد اصل انقلاب را فراموش نکنیم نه اشخاص نه خواص.

امام جمعه موقت رابر، یکی مهمترین عوامل شکست خواص را بیگانگان خواند و گفت: مگر نشنیده ای در قصه کربلا ؛ ما در مجالس اهل بیت (ع) بزرگ شدیم، شما کجا بزرگ شده اید؟، و سر چه سفرهای نشسته اید چرا تاریخ را مطالعه نمی کنید این چراغ سبزها در طول تاریخ بوده هست و هنوز هم ما داریم فریب این چراغ سبز های دشمن را نخوریم.

وی با اشاره به رویش های خوب انقلاب در کسب رتبه های برتر در تولیدعلم، حوزه فناوری نانو،زیست فرآوری همسطح کشورهای پیشرفته شده،در حوزه نظامی با همه تحریم ها خودکفا شدیم، در حوزه سیاسی مجالس مذهبی با توجه به تبلیغات همه جانبه دشمن و تهاجمات فرهنگی و سیاسی این انقلاب زنده ماند و خواهد ماند.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به اینکه، پایان امسال آخرین مهلت صدور کار ت ملی است گفت: از کلیه همشهریانی که تا امروز موفق به ثبت نام نشده اند، دفاتر پیشخوان دولت آماده خدمت رسانی به آنها در دو نوبت صبح و عصر می باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد:خانوده شهدا، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)وبهزیستی تا سوم دی ماه؛ روز ملی ثبت احوال با معرفی نامه کارمزد ثبت نام کارت هوشمند ملی آنها دریافت نمی شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب