پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:37:10 - پنجشنبه 29 آذر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحریم های اقتصادی سنگین تر از تحریم های دوران دفاع مقدس نیست
نقش زنان در انقلاب ثابت کرد که زن در سایه ایمان و آگاهی و به دور از فسادی که دنیای غرب برای او درست کرده است می تواند نقش اول را در تحولات تاریخی و جهانی ایفا کند

به گزارش “صبح رابر”؛ زنان ایران در مقابل تحریم چه در دوران دفاع مقدس و امروز در جنگ اقتصادی ساکت ننشتند تجربه دوران دفاع مقدس که زنان علاوه بر حرکات انقلابی، شرکت در تظاهرات و فعالیت‌های امدادی و… با فداکاری‌هایی که نسبت به همسران، فرزندان و برادرانشان ابراز کردند سهم زیادی در پیروزی انقلاب داشتند. اگر حضور زنان نبود، انقلاب اینگونه به ثمر نمی‌نشست و تاثیرگذار نمی‌شد. بنا به فرموده رهبر انقلاب «اگر حضور زنان در نهضت انقلابى ملت ایران نمى‌بود، به احتمال زیاد این انقلاب به این شکل پیروز نمى‌شد یا اصلاً پیروز نمى‌شد یا مشکلات بزرگى در سر راه آن پدید مى‌آمد. بنابراین حضور زنان مشکل‌گشا بود. در جنگ دوران دفاع مقدس که سخت تر از جنگ اقتصادی امروز دست از تلاش، برنداشتند و همه جوره پای انقلاب در دفاع از اسلام ایستاند. امروز هم همین گونه است با پوشش حجاب اسلامی وحفظ اصالت ایرانی در حمایت از تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی جلوگیری از نفوذ آن چیزی که بیشترین تکیه‌گاه فرهنگ طاغوتی بود را بگیرند حال که بیشتر خانواده ها شبکه های اجتماعی جزئی از زندگی آنها شده است و این شبکه هابیشتر فرهنگ غربی را تبلیغ می کنند امروز در فضای مجازی، هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است و اگر گفته می شود باید مراقب فضای مجازی بود از این جهت است که دشمن نتواند از این فضا برای هدف قرار دادن هویت و موجودیت ملت و نظام اسلامی استفاده کند.
انتشار آمارهای بی پایه، ادعاهای دروغ، تخریب چهره های مورد قبول مردم و انکار موفقیت های انقلاب اسلامی بخشهایی از اقدامات در فضای مجازی برای بدبین کردن مردم بویژه جوانان و نوجوانان است.
از نقطه نظر رهبر معظم انقلاب در درجه اول، این زنان هستند که باید برای حل مشکلات قشر خودشان اقدام کنند. جامعه زنان باید کار فرهنگی را در اولویت خود قرار دهند و دادن شناخت و آگاهی به قشر زنان، آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مقاوم می‌سازد. زن‌ها هستند که باید نگاه غلطی را که نسبت به زنان و مسائل مربوط به جنسیت وجود دارد، تصحیح کنند: «خانم‌های باسواد و تحصیلکرده، خانم‌های اهل معرفت که باید وارد یک میدان مبارزه صحیح برای مساله زن بشوند، به نظر من کوتاهی می‌کنند. کار را دست عامی، بی‌اطلاع و احیانا کسانی که دلشان می‌خواهد فقط حرف بزنند رها می‌کنند. این درست نیست»
نقش زنان در انقلاب ثابت کرد که زن در سایه ایمان و آگاهی و به دور از فسادی که دنیای غرب برای او درست کرده است می تواند نقش اول را در تحولات تاریخی و جهانی ایفا کند
زنان انقلاب اسلامی علاوه بر مشوق بودن و وارد میدان نبرد شدن، نقش موثر دیگری داشتند؛ تربیت فرزندان صالح برای ادامه راه و آینده نهضت اسلامی نقش مهم دیگری بود که حضرت امام خمینی ( ره ) با اشاره به این مهم می فرمایند: ما نهضت خودمان را مدیون زنها می دانیم، مردها به طبع زنها در خیابانها می ریختند ، تشویق می کردند زنها مردان را، خودشان در صفهای جلو بودند، زن همچون یک موجودی است که می تواند یک قدرت لایزال، یک قدرت شیطانی را بکشد و در جای دیگر می فرمایند: امروز زنهای شیردل طفل خود را به آغوش کشیده و به میدان مسلسل و تانک دژخیمان رژیم می روند.
مقام معظم رهبری نیز در جایی به تشریح جایگاه والای زن پرداخته و فرمودند: “نقش زنان در انقلاب ثابت کرد که زن در سایه ایمان و آگاهی و به دور از فسادی که دنیای غرب برای او درست کرده است می تواند نقش اول را در تحولات تاریخی و جهانی ایفا کند، ثابت کرد که افتخار و عظمت زن در چیزهایی که دستهای آلوده صهیونیست برای او در دنیای کنونی فراهم آورده نیست بلکه زن در سایه مهارت و عفت و احساس مسئولیت است که می تواند دوشادوش مردان و در مواردی جلوتر از آنها گام بردارد.”
زنان جامعه امروزی هرگز اجازه نمیدهند، کسی به هر بهانه، دین و اعتقادما را به بازی بگیرد و با تربیت فرزند و حفظ خانواده ضامن عزت و حفظ بصیرت ما خواهند بود.
انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب