پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:45:33 - جمعه 30 آذر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مراسم تکریم و معارفه امام جمعه جدید رابر برگزار شد
طی مراسمی، مسئول شورای سیاستگذاری استان از زحمات وخدمات حجت الاسلام صادقی امام جمعه سابق شهرستان رابر تشکر کرد و حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی را به عنوان امام جمعه جدید رابر معرفی کرد.

به گزارش “صبح رابر“؛ آیین تکریم و معارفه امام جمعه  جدید رابر، امروز جمعه،همراه با مراسم استقبال و تجدید میثاق با شهدا در حسینیه جامع با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده مسئول شورای سیاستگذاری استان، حجت الاسلام جعفری قائم مقام شورای سیاستگذاری استان و مسؤولان و مردم شهید پرور شهرستان  برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده مسئول شورای سیاستگذاری استان در این مراسم گفت: خدای تبارک و تعالی در قرآن کریم توصیه کرده است،” إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاهِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّه”این ذکر اهمیت دارد و تأکید کرده است؛ بشتابید به سوی نماز جمعه .

وی، نماز جمعه را ازدستآورده های مهم و اساسی پیامبر عظیم الشان اسلام محمد(ص) خواند و افزود: برای تثبیت و نهادینه کردن شئونات دینی و اسلامی بعد از استقرار حکومت پیامبر عظیم الشان در شهر مقدس مدینه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: ساخت مسجد، اقامه نماز جماعت و اقامه نماز جمعه از اصول اولیه قلمرو حکومت پیامبر عظیم الشان اسلام است.

وی، یادآور شد: نماز جمعه درنظام جمهوری اسلامی با گذشت چهل سال ازپیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز، سبقه مردمی خود را حفظ کرده است؛ یعنی این مردم هستند که نماز جمعه را شکل می دهند، مدیریت می کنند و به انجام می رسانند.

مسئول شورای سیاستگذاری استان با بیان اینکه، مردم نماز جمعه را از خودشان می‌داندگفت: به فرموده مقام معظم رهبری، خدمت به  نهاد نماز جمعه؛ خدمت به دین و تقواست بر این اساس امام جمعه در هر منصب و جایگاهی، در هر شهری به عنوان امام جمعه مشهور به خدمت رسانی به مردم می شود وظیفه اول آن سامان دهی به مسائل فرهنگی و حوزه مذهب و دین مردم است.

وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که امامان جمعه؛ فرماندهان قرارگاه های فرهنگی هستند، گفت:  باید به آنهایی که میگویند در کشور کار فرهنگی نمیشود، بگوییم، یادشان رفته است، یکروزی در یک شهر؛ یک منبر و یک محفل برگزار می شد، امروز در هر محله ای این  اتفاقات می‌افتد از آن طرف نباید این  شوبات ایجاد شده در حوزه دین، دیانت و مراسم  مذهبی  باعث اختلاف و تفرقه شود.

مسئول شورای سیاستگذاری استان تأکید کرد: همه باید ید واحده شوند؛ تا بتوانند بر دشمنان خط دار و مکاری که نظام اسلامی رامقابل خودشان می دانند و تیر نشانشان را به سمت او گرفته اند خدای ناکرده اتفاق ناخوشایندی پیش آید.

وی گفت: امام جمعه متعلق به همه مردم است، امام جمعه؛ امام جمع است، سیر و سلوک امام جمعه، رهبری بزرگ و فرزانه انقلاب اسلامی است. مقام معظم رهبری؛ همه نیروهای تحت این مجموعه بزرگ نظام اسلامی را در زیر بیرق خودشان راهنمایی و هدایت می کنند.

حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: درمسایل اجتماعی فرهنگی هر کسی بخواهد ساز خود را بزند؛ مطمئنا نتیجه ای حاصل نخواهد شد، بنابراین امام جمعه به عنوان نماینده منصوب از سوی رهبری توقع پشتیبانی، حمایت و همراهی روز به روز ارتقاء فرهنگی شکل بهتر و بالاتری بگیرد این وظیفه همه مردم است.

وی افزود: وظیفه امام جمعه؛ امت اسلامی را رهبری، هدایت و کمک و مشایعت کند. اگر امروز در سنگر نهاد نماز جمعه تغییر . تحولی صورت می پذیرد، نهاد نماز جمعه با اقتدار و صلابت و عزت خود را  مطمئنا در جای خود  حفظ و روز به روز افزایش پیدا خواهدکرده است .

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده گفت: حجت الاسلام صادقی سال های متمادی در استان کرمان مشغول خدمت درمنصب امام جمعه بودند؛یکی از افتخارات ماهستند، ماهمیشه خودمان را خدمتگزار درنهاد نماز جمعه به ائمه جمعه استان کرمان می دانیم .

وی با اعلام اینکه کرمان، امروز دربین استان های کشور، به عنوان تنها استان وشاید مهمترین استان از لحاظ تأمین منابع اصلی ساخت و ساز دفاتر، منازل و مصلی ها حرف اول را در کشور می زند گفت: ۵۶ نهادنمازجمعه دراستان، بیشتر از۵۰دفتر و منزل ساخته است و مصلی ها هم همین گونه  امیدواریم مصلی  شهر رابربه زودی به بهره برداری برسد این هم و غم مردم برطرف شود.

مسئول شورای سیاستگذاری استان از زحمات وخدمات حجت الاسلام صادقی و خانواده وی که غربت را تحمل کردند در شهرهای مختلف  پابدانا،  کیانشهر و رابر، تشکر و قدردانی کرد و انتصاب حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی را به عنوان امام جمعه این شهر تبریک گفت.

وی با اشاره به سیاست بومی سازی و استفاده از  نیروهای بومی گفت: حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، از خانواده خوب،متدین و انقلابی و خود سابقه دیانت و روحانیت دارند و از خانواده معززشهیدحجت الاسلام و المسلیمین عباس علیدادی سلیمانی هستند.

حجت الاسلام قاسمی زاده، بیست سال تبلیغ مستمر برای یک روحانی، تدریس در دانشگاه ها، تحصیل در علوم اسلامی بیشتر از نیاز وظرفیت خود انسان، سابقه بسیار بزرگ خواند و گفت: مهمتراینکه علمی را یاد می گیریدبرگردید و قومتان را انذارکنید، مردم بدانند  ثمره کار خودشان فردی در حوزه علمیه تحصیل کرده است ازوجودش بهره و استفاده کامل ببرند.

وی با بیان اینکه همشهری بودن معنا و مفهوم آن رها کردن نیست، تذکرداد: شهری آبادترکه مردم صمیمی تر و مسئولین بیشتر همدیگررا یاری کند هر چه اختلافات بیشتر باشد مردم عقب افتاده تر می شود.  مردم  رابر؛ انقلابی، متدین و لایی هستند و خواهند بود پس باید مثل گذشته گل  سبد باشند امام جمعه جدید را حمایت و مساعدت کنند.

مسئول شورای سیاستگذاری استان با اشاره به نیاز های بسیار زیاد حوزه و فرهنگ و تبلیغ گفت: جا دارد روحانیت کمک کنند با وجود حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه کرمان که خود رکنی در کرمان برای  امور فرهنگی و دینی و اجتماعی است از این ظرفیت استفاده و برای او و خانوده نهایت لطف و سعی مبذول خواهید داشت درخدمتگزاری هر چه بیشتروروز به روز توفیقات بیشتری را پیدا کنند.

وی در پایان از همه مردم ، شهید پرور و مسئولین شهرستان تشکر کرد

حجت الاسلام و المسلمین مهدی صادقی نیز ضمن خیرمقدم به حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه جدید شهر رابرگفت:  هر آمدنی، رفتنی است، از حکم بنده؛ نزدیک دو ماه گذشته است و صلاح شورای سیاستگذاری جمعه بر این بود که نقل و انتقالاتی صورت گیرد.

وی از همه مردم به ویژه خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و جوانان ولایی شهرستان که تلفن زدند یا و طومارهای نوشتند که این حکم تمدید شود؛ تشکر کرد وگفت: شورای سیاستگذاری قوانین خودش را دارد  و ما سرباز پا در رکاب ومطیع می باشیم.

امام جمعه سابق رابربا بیان اینکه خدمت به مردم فقیر؛ عار و ننگ نیست، مردم ولی نعمتان ما هستند ما افتخار به این نوکری می کنیم، گفت: طبق روایتی از امام رضا (علیه السلام)هر کس اندوه و مشکلی را از مومنی برطرف نماید خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش برطرف سازد و مانند این است که ۹ هزار سال خدا را عبادت کرده باشد، در حالی که روزها را روزه و شب ها را به عبادت خدا مشغول است”.

وی افزود: در طول این سه سال قصد ترویج شعار”ما می‌توانیم” در عمل  و نه حرف در مواجهه‌ی با مشکلات را داشتم و این امید رابه مردم می دهیم که خواستن، توانستن است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه به گوشه ای از فعالیت های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی خود از جمله ساخت ۴۰سرویس بهداشتی، شکستن حکم روستای رودبر بعد از هفت سال، تسریع روند بهره برداری از بیمارستان رابر، ومواردی دیگر اشاره کرد و از مردم طلب حلالیت نمود و گفت: درشهر مالک اشترعلی سردار رشید اسلام  حاج قاسم سلیمانی خدمت کردن برای من افتخاری بزرگ بود.

در این آیین حکم انتصاب حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه جدید  رابر از سوی حجت الاسلام قاسمی زاده مسئول شورای سیاستگذاری استان کرمان قرائت شد.

 

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب