پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:06:23 - دوشنبه 17 دی 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
«قلاده های طلا» نیمه پنهان وقایع ۸۸ را آشکار کرد/رهبری خواهان ساخت فیلم های راهبردی و تاریخی هستند
حسینی گفت:مقام معظم رهبری همواره خواهان این بوده و هستند که فیلم هایی با موضوعات راهبردی و تاریخی ساخته شود تا مغلطه گران نتوانند جای جلاد و شهید را عوض کنند و کسانی که باید پاسخگو و عذرخواه رفتار ناصواب و صدمات خود باشند مدعی و طلبکار نشوند.

به گزارش “صبح رابر”؛ سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی دولت دهم در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه برخی از ساخت فیلم قلاده های طلا که بر ملا کننده ماهیت و ابعادفتنه ۸۸ است ناراحت هستند، گفت: در این فیلم دست های پشت صحنه و ارتباطات با خارج از کشور به درستی به تصویر کشیده شده است.

وی ادامه داد: این واقعیت قابل کتمان نیست که در تجمعات سال ۸۸عده ای آموزش دیده و ماموریت داشتند با تحریک احساسات به اغتشاشات و آشوب ها دامن بزنند؛که قلاده های طلا به سهم خود توانست نیمه پنهان وقایع ۸۸ را بر مردم وحتی طرفداران کاندیداهای قانون شکن آشکار سازد.

حسینی ابراز کرد:همواره کسانی که از روشنگری و ارتقاء سطح آگاهی مردم نگران هستند می‌کوشندتا تاریخ را تحریف کنند لذا چنین آثار  هنری را بر نمی تابند و آشفته خاطر موضع گیری می‌کنند؛ بر همین اساس با عناوین مختلف سعی می کنند که به این فیلم اشکالاتی را وارد کنند تا مردم به این گونه فیلم ها اعتماد نکنند تا حوادث تاریخی را مطابق منافع خود به مردم القاء کنند.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به اینکه تولید چنین فیلمی بلافاصله پس از فتنه که هنوز فضا غبارآلود بود،کار سخت و البته اثربخشی  بود،عنوان کرد: ساخت فیلم راجع به  قضایای معاصر و بلادرنگ بعد از وقوع یک رخ داد مهم در کشور اقدام دشواری است که با مخالفت جدی، فضاسازی و سنگ اندازی ها مواجه می شود و بسیاری از هنرمندان جرأت و خطرپذیری پرداختن به آن را ندارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با بیان اینکه  البته برخی از مخالفت ها در آن زمان از سر دلسوزی بود که این فیلم حوادث تلخ را زنده می کند و یا موجب تضعیف دستگاههای امنیتی و انتظامی می شود که برداشت صحیحی نبود، تصریح کرد: در همان زمان با مقام معظم رهبری در ارتباط بودیم و نظر ایشان را در این زمینه می دانستیم و بر همین مبنا قلاده های طلا در جشنواره فجر به نمایش در آمد.

حسینی افزود: در هنگام ساخت فیلم، بنده که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم؛ با آقای طالبی و خزائی درپشت صحنه فیلم و تصویربردای یک سکانس آن که مربوط به حمله آشوبگران به پایگاه بسیج بودحضور پیدا کردیم و عملا رضایت و حمایت خود را از ساخت فیلم نشان دادیم.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان علی رغم مشکلاتی که در زمینه مالی داشتیم به فیلم قلاده های طلا کمک کردیم، اظهار کرد: اگر از ابتدای انقلاب بعد از وقوع هر حادثه مهم مانند هفتم تیر، هشتم شهریور، تسخیر لانه جاسوسی، ترور شخصیت ها، تحولات صنعت هسته‌ای و.. بلافاصله فیلم های مناسبی ساخته  و ماهیت بدخواهان نظام اسلامی و دشمنان خبیث کشور آشکار می شد؛ قطعا این اقدام موثر مانع بروز بعضی از ماجراهای ناگوار بعدی می شد.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه در این زمینه کوتاهی شده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره خواهان این بوده و هستند که فیلم هایی با موضوعات راهبردی و تاریخی ساخته شود تا مغلطه گران نتوانند جای جلاد و شهید را عوض کنند و کسانی که باید پاسخگو و عذرخواه رفتار ناصواب و صدمات خود باشند مدعی و طلبکار نشوند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به اینکه در آن دوره سعی کردیم حتی المقدور این وظیفه را انجام دهیم با وجود آنکه این کار ساده نبود، بیان کرد: در سال ۸۵ شاهد جنگ ۳۳ روزه درلبنان و پیروزی معجزه آسای حزب الله قهرمان و مقاوم بودیم و بعد از ان آقای شورجه با همراهی هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی فیلم۳۳ روز  را  ساخت که اثری به هنگام و ارزشمند بود.

حسینی تأکید کرد: ساخت چنین  فیلم ها ضرورت دارد و گرنه نسل آینده ما نمی داند که چه اتفاقاتی رخ داده است و منشأ برخی از نابسامانی ها چه بوده است بنابراین آقای ابوالقاسم طالبی را از این جهت بایدتحسین کرد که سوژه های نابی انتخاب می کند و دشواریهای کار و طعن و تهمتها را به جان می خرد.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه فیلم یتیم خانه ایران نیز به کارگردانی آقای طالبی در نوع خود ویژگیهای ممتازی داشت، ابراز کرد: این فیلم جنایات گسترده انگلیس در مقطع جنگ جهانی نسبت به مردم ایران را نشان می دهد که میلیون ها انسان بی گناه جان خود را به خاطر قحطی ناشی از ظلم انگلیسی ها از  دست دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با بیان اینکه افرادی که در فتنه ۸۸ نقش آفرین بودند، علاقمند به بازگو شدن حقایق نیستند، عنوان کرد: همان گونه که شاهد بودیم روزنامه های وابسته به آنان به حماسه نهم دی امسال هم به این موضوع مهم نپرداختند؛ در حالی که حماسه نه دی یک حماسه فراجناحی بود که طرفداران هم کاندیداها درخلق آن سهیم بودند.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: از آقای طالبی بابت ساخت فیلم قلاده های طلا تشکر می کنیم و علاقمندیم دیگر هنرمندان نیز در این حوزه ها ورود پیدا کنند.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب