پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:13:44 - دوشنبه 24 دی 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگرانی والدین از وضعیت مدرسه محراب / این مطالبه جدی؛ نیازمند حمایت است
بنایی که در سال ۱۳۷۰ تأسیس شده است؛ حال این روزها والدین دانش آموزان را نگران وقوع احتمالی زلزله و حوادث غیرمترقبه کرده است و با ترس و لرز دانش آموزان خود را به مدرسه می فرستند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به این تصویر از دور نگاه کنید یاد خانه ای قدیمی می افتید،اما اینجا خانه مسکونی نیست؛ بلکه  خانه دوم دانش آموزان پایه اول تا پایه ششم دوره ابتدایی است آجر ها این خانه را که نگاه می کنید آیا در برابر زلزله  چقدرمقاومت دارند ؟. بنایی که در سال ۱۳۷۰ تأسیس شده است حال این روزها والدین دانش آموزان را  نگران وقوع احتمالی زلزله و حوادث غیرمترقبه کرده است. و با ترس و لرز دانش آموزان خود را به مدرسه می فرستند، وضعیت مدارس به هنگام بروز این حوادث نگران‌کننده خواهد بود. این درحالیست که دبستان ۶ کلاسه محراب شهر رابر یکی از پروژه هایی بود که شهریورسال جاری رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از آن بازدید کرده و این از ناایمن بودن مدرسه خبر می دهد که این مدرسه نیاز جدی به تخریب و بازسازی دارد.

دبستان محراب در حال حاضر دارای ۱۰۸ دانش آموز و ۶ کلاس پایه اول تا ششم است .شوق زندگی کردن در این ساختمان قدیمی جریان دارد، دانش آموزان هدفمند هستند، و دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر و امیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند. حال ما در قبال این همه شور و شوق وظایفی داریم .در مسابقات مختلف دانش آموزان این مدرسه رتبه های برتر را کسب نموده اند.

در ادامه این گزارش پای درد و دل والدین دانش آموزان این مدرسه نشستیم که از گلایمندی ها و نگرانی های خود می گفتند: مشکلات آن بماند اما ایمنی لازم را ندارد.

یکی از والدین گفت: خوشحال بودم که دخترم را در مدرسه ای نزدیک خانه خود می فرستم اما فکر نمی کردم با این همه مشکلات رو به رو شوم، هرچند که سرویس های بهداشتی مدرسه را بازسازی کردند و کلی هم بر ساختمانی که ایمنی کافی ندارد هزینه شده است،حتی با آذران پلاستیک گاراژ و آشپزخانه را کلاس کردند.

والدین دانش آموز گفت: کلاس پایه چهارم و پنجم دو پنجره رو به حیاط دارد، زنگ ورزش که می شود یادگیری دانش آموزان را با مشکل مواجه کرده است . رئیس مدرسه محراب تمام هم و غم خودش را برای رفع مشکلات دانش آموزان گذاشته است اما دست تنها هیچ کاری نمی شود؛ کرد.

مادر یکی ازدانش آموزان گفت: سال گذشته رییس اداره آموزش و پرورش سابق شهرستان قول هایی برای پیگیری داد اما وی بازنشسته شد. این ساختمان قدیمی اگر خدای ناکرده در زلزله دچار آسیب شود چه کسی جوابگوست؟ این در حالی که؛ نزدیک این ساختمان قدیمی مدرسه عشایری خالی از دانش آموزاست آیا اداره آموزش و پرورش عشایری حاضر می شود این مدرسه را در اختیار این دبستان قرار دهد ؟

با وجود اینکه تمام این مشکلات در جلسه انجمن اولیاء مطرح شده و تلاش هایی هم صورت گرفته است اما کافی نیست .

ساختمان دبستان محراب چقدر در برابر زلزله مقاوم است. وقتی این شهر به لرزه بیفتد وضعیت مدارس فرسوده چه می شود. دانش آموزان این شهر که قرار است روزی آینده سازان این مملکت باشند آیا حقشان این است؟،  مسئولان انگار دوست ندارند باور کنند روزی در این شهر زلزله خواهد آمد و باید خودمان را در برابر آن ایمن کنیم و روزگاری کابوس این شهر واقعی خواهد شد.

زلزله خطری طبیعی است که اختیار کنترل آن در دست کسی نیست اما می‌توانیم با شناخت نسبی و پیشگیری و مقاوم‌سازی، از خسارات احتمالی جلوگیری کنیم.

این دبستان آماده مقابله با زلزله نیست این را همه می دانیم. مشکلات و کمبودها نیز مشخص است. اما مطالبه جدی والدین نیازمند نگاه ویژه وحمایت همه دستگاههای ذیربط را دارد.

به امید روزی که والدین؛ دانش آموزان خود را با دلی آرام به مدرسه بفرستند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب