پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:33:55 - پنجشنبه 1 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
باید نوبل اقتصاد را به رهبری داد / آمریکا از دانش نفت ما بیش از دانش هسته ای می ترسد
عبدالملکی: وقتی رهبری می بیند در بخش غفلت شده است با ابلاغ سیاست های کلی یک شوکی به جامعه تصمیم گیری ما وارد می کنند تا ضعف ها را اصلاح می کنند. به گزارش ” صبح رابر” حجت الله عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصاد “بوتیا” […]

عبدالملکی: وقتی رهبری می بیند در بخش غفلت شده است با ابلاغ سیاست های کلی یک شوکی به جامعه تصمیم گیری ما وارد می کنند تا ضعف ها را اصلاح می کنند.

به گزارش ” صبح رابر” حجت الله عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصاد “بوتیا” اظهار داشت: در سیاست ها ابلاغی هم اعلام شده است که باید نفت محور توسعه صنعتی قرار بگیرد.

عبدالملکی تشریح کرد: دقت شود معنا توسعه صنعتی براساس نفت صادرات نفت و تزریق پول آن به تولید نیست بلکه توسعه صنایع پایین دستی نفت است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از معانی توسعه صنعتی با محوریت نفت این است که تمامی تجهیزات مرتبط حوزه نفت و گاز را در کشور بسازیم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در اقتصاد تقویت تولید ملی یعنی تولید یک فعالیت اقتصادی شامل سه بخش بازاری ، فنی و مالی است.

عبدالملکی ابراز داشت: اگر می خواهیم نفت محور توسعه صنعتی باشد باید این سه بخش در صنعت نفت به خصوص صنایع پایین دستی آن توسعه یابد.

وی تشریح کرد: در بخش بازار باید از واردات هر محصولی که از نفت به دست می آید جلوگیری کنیم.

این کارشناس اقتصادی افزود: در بخش مالی نیز باید سرمایه گذاری کشور را به سمت صنایع پایین دستی نفت سوق دهیم.

این استاد اقتصاد با اشاره به این که دانش را باید بومی کنیم، تاکید کرد: آمریکایی ها آن قدر که از دانش نفت و گاز می ترسند از دانش هسته ای ما نمی ترسند.

دانش صنعت نفت ما بسیار ضعیف است و باید بخشی از درآمد نفت ما صرف توسعه دانش ما در حوزه نفت و گاز و صنایع پایین دستی آن شود.

عبدالملکی در پاسخ به خبرنگار “بوتیا” درباره چرایی ابلاغ این سیاست ها گفت: وقتی رهبری می بیند در بخش غفلت شده است با ابلاغ سیاست های کلی یک شوکی به جامعه تصمیم گیری ما وارد می کنند تا ضعف ها  را اصلاح می کنند.

وی درباره اینکه چرا عده ای به نظام اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارند؛ گفت: اگر مدیری بخواهد به نظام اقتصاد اسلامی بر اساس گفتمان امام خمینی و مقام معظم رهبری عمل کند، می تواند چرا که مبانی آن روشن است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اشاعه اقتصاد مقاومتی در دنیا، ابراز داشت:  زمانی که اجلاس غیر متعهد ها در ایران برگزار می شد تمامی کسانی که به محضر رهبر انقلاب می رسیدند از ایشان می خواستند به عنوان مبدع اقتصاد مقاومتی، این گفتمان را توضیح دهند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید نوبل اقتصاد را به مقام معظم رهبری داد، اعلام کرد: به عنوان یک کارشناس اقتصادی می گویم که نظریات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد آن قدر بدیع است که باید نوبل را به ایشان داد.

عبدالملکی توضیح داد: شهید صدردر کتاب اقتصاد اسلامی خود مبدع بانک داری ذخیره صفر بود اما امروز نوبل اقتصاد را به نروبانکینگ می دهند که کپی از نظریات شهید صدر است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب