پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:04:10 - دوشنبه 5 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پروژه های نیمه تمام شهرستان رابر
به گزارش” صبح رابر” با توجه به اینکه شهر رابر از سال ۸۸ به شهرستان تبدیل شد پروژه هایی در این سالها در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است اما تعدادی از پروژه ها نیمه تمام باقی مانده اند. در این گزارش به آخرین وضعیت این پروژه ها می پردازیم: بیمارستان امام خمینی […]

به گزارش” صبح رابر” با توجه به اینکه شهر رابر از سال ۸۸ به شهرستان تبدیل شد پروژه هایی در این سالها در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است اما تعدادی از پروژه ها نیمه تمام باقی مانده اند. در این گزارش به آخرین وضعیت این پروژه ها می پردازیم:

بیمارستان امام خمینی (ره)

پروژه بیمارستان ۳۲ تخته خوابه امام خمینی (ره)، کلنگ  عملیات اجرایی آن  در سفر بهمن ماه  سال۹۱، استاندار محترم کرمان به شهرستان و همزمان با عید سعید غدیرخم زده شد. ساخت بیمارستان در مساحت سه هزار متر مربع در دو طبقه و با اعتبار بالغ پنجاه و چهار میلیارد ریال شروع شد . این پروژه قریب به ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

به هر حال ر اه اندازی بیمارستان امام خمینی (ره) رابر به عنوان شاه کلید قفل مشکلات حوزه سلامت شهرستان رابر محسوب می شود که سالهاست مردم برای گره گشایی این پروژه چشم به راه مانده اند.

و با توجه به قرارگیری ساخت و تجهیز این بیمارستان در فهرست پروژه های مهر ماندگار، امید داریم درزمان مقرر و طبق پیش بینی های انجام گرفته ظرف مدت ۳سال و نیم آماده ، اجرای آن به پایان برسد.

جاده مستقیم رابر – کرمان

آغاز عملیات اجرایی جاده مستقیم رابر-کرمان (با حضور استاندار) روز پنج شنبه ۲۴اسفند ماه سال ۹۱ در تقاطع کمربندی و جاده قدیم خاکی ننیز سفلی زده شد.

استاندار کرمان :جاده فعلی کرمان –رابر۱۸۰ کیلومتر است که ۷۰ کیلومتر آن به دلیل عبور از مناطق کوهستانی شرایط مطلوبی ندارد و تاکنون عامل بروز تصادفات و سوانح و خسارات زیادی شده است که به منظور رفع این نقیصه عملیات اجرایی پروژه کرمان(بهرامجرد)-رابر را آغاز کردیم که با احداث این پروژه علاوه بر کاهش ۴۵ کیلومتری طول مسیر قبلی؛ کاهش سوانح رانندگی ، کاهش زمان سفر باعث رونق اقتصادی و اجتماعی اهالی روستاهای گنجان رابر، بهرامجرد و بخش گلزار خواهد شد و ارتباط شهرستان رابر به مرکز استان و استان های شمال تسهیل خواهد شد.

فرماندار رابر گفت : جاده فعلی رابر –کرمان، ۱۸۰ کیلومتر است و جاده مستقیم رابر –کرمان این مسیر را  قریب یکصدو د ه کیلومتر کاهش می دهدو زمان را تقریبا نصف می کند، این جاده ۳۵ کیلومتر باید کامل احداث بشود از سمت رابر شروع شده و نزدیک روستای شهید پرور گنجان رسیده و ۴۰ کیلومتراین  مسیر باید بهسازی شود و مابقی هم آماده است. علاوه بر استفاده از این راه ارتباطی مفید ، مزایای استفاده از مناطق گردشگری و طبیعی شهرستان قرار می گیرد.

سد صفارود

با توجه به موقعیت منطقه و لزوم انتقال آب دراز مدت به شهر کرمان و نیز تامین آب شرب شهر رابر و روستاها سد مخزنی شهیدان امیرتیموری در فاصله ۱۸۰کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان و ۷ کیلومتری شهر رابر واقع شده است. این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و ارتفاع آن از پی ۹۲متر، ارتفاع از بستر ۸۶متر، طول تاج ۱۸۲۰متر، حجم کل خاکریزی بدنه ۱۳۱۸میلیون متر مکعب ،مساحت حوضه این سد ۴۲۰کیلومتر مربع ، حجم کل مخزن ۴/۱۳۶متر مکعب ، حجم آب تنظیمی ۸/۵۶میلیون متر مکعب و متوسط سالیانه رودخانه ها ۶/۷۸میلیون متر مکعب است.

مدیر عامل آب منطقه ای کرمان ، تامین آب شرب شهر کرمان، تامین آب شرب شهر رابر و روستاهای آن و مهار سیلاب و روداب های فصلی رودخانه های رودبر و رابر را از اهداف این طرح عنوان کرد

دربهمن  سال ۹۱ مهندس ثمره هاشمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمان درسفر به شهرستان رابر و بازدید از پروژه سد شهیدان امیر تیموری با اعلام این خبر افزود: طرح سد صفارود که در شهرستان رابر اجرا شده است، تا ۳۱درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با تخصیص اعتبار لازم این پروژه تا پایان سال ۹۲ به مرحله بهره برداری و آبگیری می رسد.و تاکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه حدوداً۳۵ تا ۳۶ درصد است ودر حال اجراست.

 عملیات اجرایی  کارخانه کنسانتره مس در ه آلوی شهرستان رابر در تیرماه ۹۲ آغاز گردید ،  ذخیره معدن درآلوی شهرستان رابر ۱۵۰ میلیون تن مس برآورد شده است.  این معدن در زمره بزرگترین معادن کشور محسوب می شود ظرفیت کارخانه کنسانتره دره آلوی شهرستان رابر ۷۳ هزار تن کنسانتره در سال است و عملیات اجرایی کارخانه منطقه درآلو در شهرستان رابر شاهد یکی بزرگترین معادن مس کشور است ،در کنار آن معدن بندر هنزا هم یکی دیگر از پتانسیل های هست.طی  ۳۶ ماه آینده شاهد راه اندازی این کارخانه که چرخش اقتصادی شهرستان رابر را تغییر می دهد.

جلسه ی تسریع روند اجرایی معدن و کارخانه درآلوی رابر در دفتر استانداری کرمان۲۴ دی ماه با حضور مسئولان برگزار  گردید .

مجتمع زیارتی، فرهنگی و گردشگری گلزار شهدای گنجان

روستای نمونه وشهید پرور گنجان ۷۰  شهید والامقام را برای دفاع از اسلام و ایران در طول سال های دفاع مقدس و پس از آن تقدیم کرده است. برای ترویج  فرهنگ ایثار وشهادت در منطقه جنوب شرق استان زرخیز کرمان ، روستای گنجان شهرستان رابر یادمانی طراحی و شبیه یادمان شهدای شلمچه احداث  کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان  گفت :گلزار شهدای روستای «گنجان» به عنوان روستای شهید داده نمونه کشوری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

فرماندار رابر گفت :در اینده نزدیک شاهد حضورکاروان های راهیان نور در ایام مناسب بهار و تابستان به این مکان خوش آب و هوا می باشیم.

پروژه مقبره شهدای گمنام 

 مسئولین همت زیادی کردند ولی هنوز نیمه تمام است

دانشگاه پیام نور واحد رابر

ساختمان جدید پیام نور واحد رابر در ۲ طبقه با متراژ حدود ۱۲۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳ هکتار(قابل افزایش) در حال تکمیل ساخت است ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.که امیدواریم کارروند تکمیل این پروژه  هرچه سریعتر به اتمام برسد. تا کمبود فضای آموزشی دانشجویان برطرف گردد.
 مجتمع فرهنگی  و هنری

ساخت مجتمع فرهنگی و هنری بعثت شهرستان رابر درجوارمنطقه زیبا وسرسیر وچشمه عروس ورودخانه رابرودر محیطی بسیار  مناسب با اعتبار سه میلیارد ریال  ، با زیربنایی ۲۲۰۰ مترمربع و اعتبار حدود  ۱۵ میلیارد ریال همزمان با عید مبعث سال ۹۰ آغاز شد.
منظری توکلی گفت : مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان رابر با گذشت بیش از ۱ سال و نیم  با ۲ هزارو ۲۰۰ متر مربع  ۵۰ صد پیشرفت فیزیکی دارد. در اعتبارات سال جاری  برای تکمیل این پروژه فرهنگی  کمک شده ولی روند کار رضایت بخش نمی باشد

مجتمع اداری

مجتمع اداری شهرستان رابر نیز با اعتبار اولیه هفت میلیارد ریال ، در دور سوم سفر هیأت دولت تصویب شده است در مرحله عملیات اجرائی قرار گرفته و توسط سازمان مسکن و شهرسازی استان کرمان احداث گردید .

فرماندار رابر افزود :از مزایای مجتمع های اداری ، خدمات رسانی بهتر به مردم و کاهش هزینه های وقت مراجعان به ادارات بدلیل استقرار مجموعه ادارات در یک نقطه شهر می باشد.

گاز رسانی

شهرستان رابر از سردسیرترین مناطق استان و کشور می باشد و مردم این مناطق در زمستان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. چند طرح مهم گاز رسانی در اکثر شهرستان عملیاتی شد یکی طرح گاز رسانی روستاهای دهستان اسکر شامل: تذرج، موسی اباد،ننوک ،ده دیوان،دارنجان،شهید آباد(بی زنوئیه )کبیر ، حمید آباد واسکر …بیش از ۲۰ روستای دهستان اسکر در روستای کلمشک و کوه سفید به بهره برداری رسید.

گاز رسانی به بخش هنزاء و روستاهایی  مثل باب گلوئیه ، جواران ، قنات ملک  و  بابید علیا و بایید سفلی  هنوز از نعمت گاز برخوردار نیستند . امیدواریم  مسئولین به این مناطق هم توجه ویژه ای  داشته باشند .

کارخانه گردو

گردو یکی از مهمترین محصولات شهرستان های سردسیر و کوهستانی استان کرمان (رابر-بافت) به شمار می رود، محصولی که علاوه بر اهمیت اقتصادی و کشاورزی در صورت برداشت و عرضه صحیح می تواند رونق بخش اقتصاد کشاورزان و باغداران این شهرستان ها باشد. اهمیت اجرایی این پروژه زمانی دو چندان خواهد شد اگر بدانیم فقط ۳۰٪ ارزش اقتصادی محصول گردو مغز آن است و ۷۰٪ مربوط به فراورده های پوست سبز گردو، نظیر ماده شیمیایی و صنعتی تاتن که در رنگ سازی و صنایع شیمیایی کاربرد دارد و قشر (پوسته چوبی) میوه گردوست که به عنوان دیر ساب ترین ماده اولیه در تهیه پارکت و… مورد استفاده قرار می گیرد.
لازم به ذکر است این کارخانه (با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)) درکیلومتر ۱۵ جاده رابردرمحدوده دهستان اسکر شهرستان رابر درحال احداث است. که این کارخانه فقط تابلویی به یادگار گذاشت و  تا کنون اقدام مؤثری صورت نگرفت . امید داریم مسئولین برای رفع مشکل این کارخانه اقدامات  لازم  صورت  گیرد  و در آینده شاهد احداث آن باشیم .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب