پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:00:26 - سه شنبه 6 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیشگیری از سرطان با یک سبزی ارزان
متخصصان علوم پزشکی دانشگاه ایلی‌نوی با تاکید بر خواص ضدسرطانی فوق‌العاده کلم بروکلی، روش جدید را برای افزایش ماندگاری این سبزی مغذی و مفید ارائه کرده‌اند. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از “بوتیا”به گفته پزشکان کلم بروکلی به دلیل خواص ضدسرطانی شناخته‌شده‌ای که دارد باید حتما در رژیم غذایی گنجانده شود هر چند […]

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه ایلی‌نوی با تاکید بر خواص ضدسرطانی فوق‌العاده کلم بروکلی، روش جدید را برای افزایش ماندگاری این سبزی مغذی و مفید ارائه کرده‌اند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از “بوتیا”به گفته پزشکان کلم بروکلی به دلیل خواص ضدسرطانی شناخته‌شده‌ای که دارد باید حتما در رژیم غذایی گنجانده شود هر چند باید به گونه‌ای نگهداری شود تا به سرعت در یخچال فاسد نشود. «جک جوویک»، محقق دانشگاه ایلی‌نوی گفت: برای آن که خاصیت ضدسرطانی بروکلی افزایش یابد اولین نکته مهم این است که برداشت این محصول از مزرعه تا انتقال به مراکز خرید باید طی دو تا سه روز انجام شود. وی افزود: در مرحله بعد استفاده همزمان از دو ترکیب که به طور طبیعی از گیاهان گرفته می‌شوند قبل از برداشت محصول، وجود فاکتورهای ضدسرطانی بروکلی را افزایش داده و مدت زمان ماندگاری آن را پس از برداشت طولانی‌تر می‌سازد.

پیشگیری از سرطان با یک سبزی ارزان

این متخصصان به منظور افزایش خاصیت ضدسرطانی کلم بروکلی و افزایش ماندگاری آن، ابتدا ترکیب غیرسمی «متیل جاسمونات» را قبل از برداشت محصول به مدت چهار روز روی کلم‌ها اسپری کردند. در ابتدا این ترکیب موجب شد در بروکلی‌ها «اتیلن» آزاد و فاسد شود. سپس محققان برای رفع مشکل اتیلن، مجددا روی همین کلم‌ها ترکیب «۱- متیل‌سایکلوپروپِن» را اسپری کردند که با این روش در روند فاسد شدن سریع این محصول وقفه ایجاد شد. کلم بروکلی منبع غنی از ریزمغذی‌ها است زیرا مقادیر قابل توجهی از ویتامین C، کاروتنوئید، فیبر خوراکی، کلسیم و اسید فولیک در آن وجود دارد. همچنین کلم بروکلی منبع سرشاری از فیتوکمیکال‌هاست که خاصیت ضدسرطانی دارند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب