پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:35:36 - چهارشنبه 7 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۵ عاملی که گوش شما را به صدا در می‌آورد
فشار خون بالا و پائین، دیابت و استفاده از آرامبخش و آنتی بیوتیک‌های بی‌رویه از عواملی هستند که فرد دچار وزوز گوش می‌شود به گزارش ” صبح رابر” دکتر حسام الدین امام جمعه متخصص شنوایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این عارضه یکی از اختلالات شنوایی است که فرد را […]

فشار خون بالا و پائین، دیابت و استفاده از آرامبخش و آنتی بیوتیک‌های بی‌رویه از عواملی هستند که فرد دچار وزوز گوش می‌شود

به گزارش ” صبح رابر” دکتر حسام الدین امام جمعه متخصص شنوایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این عارضه یکی از اختلالات شنوایی است که فرد را از لحاظ روحی و روانی و جسمی درگیر می‌کند که اگر قسمت گوش عارضه‌ای داشته باشد فرد دچار وزوز گوش می‌شود. 

وی افزود: فشار خون بالا و پائین، دیابت و استفاده از آرام‌بخش و آنتی بیوتیک‌های بی‌رویه از عواملی هستند که فرد دچار وزوز گوش می‌شود.
وی افزود: از عوامل مهم می‌توان به افزایش سن افرادی که بالای ۲۵ سال هستند دیواره‌های عروق آن‌ها سخت ‌می‌شود و در نتیجه تغذیهٔ حلزون گوش مختل می‌شود و همچنین کارگرانی که یا در معدن و یا با وسایل صوتی پر سرو صدا کار می‌کنند و مدت کار آن‌ها بالای ۶ ساعت می‌باشد که دچار آسیب‌های شنوایی می‌شوند، اشاره کرد.
وی تصریح کرد: درمان وزوز گوش از طریق متخصص گوش و حلق و بینی و درمان توانبخشی و همچنین استفاده از سمعک و تحریکات الکتریکی و تحریکات مغناطیسی صورت می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: با شرکت در جلسات آموزشی و مشاوره صدای سر را شناسایی کنند و در محیط‌هایی قرار بگیرند که کمتر سرو صدا باشد.
همچنین ار روشهای طب سوزنی و تمرینات عضلانی بر روی سرو گردن می‌توان این عارضه را درمان کرد ، علاوه بر آن باید نکاتی همچون دوری از موسیقی‌های ناهنجار و استفادهٔ بی‌مورد از آنتی بیوتیک‌ها و دوری از معرض صداهای خیلی بلند را رعایت کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب