پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:35:31 - دوشنبه 12 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بهترین راه‌ “درمان زگیل” چیست؟
شایع‌ترین درمان زگیل استفاده از داروهایی است که داروخانه‌ها آماده می‌کنند و حاوی “سالیسیلیک اسید” است که بهترین و موثرترین درمانها است. به گزارش” صبح رابر”  منصور نصری کاشانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زگیل در اثر یک “عامل ویروسی” به وجود می‌آید و انواع و […]

شایع‌ترین درمان زگیل استفاده از داروهایی است که داروخانه‌ها آماده می‌کنند و حاوی “سالیسیلیک اسید” است که بهترین و موثرترین درمانها است.

به گزارش” صبح رابر”  منصور نصری کاشانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زگیل در اثر یک “عامل ویروسی” به وجود می‌آید و انواع و اقسام مختلفی دارد. حدود ۲۰ نوع ویروس وجود دارد که موجب زگیل می‌شود و در هر جایی از بدن در شکل و نوع بخصوصی یافت می‌شود.

وی افزود: درمان این بیماری معمولاً به صورت کامل انجام نمی‌گیرد و اکثراً عود می‌کند و بیمار را دوباره مبتلا می‌سازد. دوباره مبتلا شدن به معنای این است که یک ضایعه کاملاً بهبود پیدا کند اما فرد مجدداً در معرض عامل بیماری‌زا قرار بگیرد و بیمار شود.
نصری کاشانی تصریح کرد: کسی که “پیوند کلیه” انجام داده است و داروهای از بین برنده سیستم دفاعی مصرف می‌کند، به دلیل اینکه عامل اصلی برای مبتلا شدن به زگیل نقص “سیستم ایمنی” و کاهش “سیستم دفاعی بدن” او است و هنوز داروها را می‌خورد، دوباره مبتلا می‌شود اما در اشخاص عادی بیماری عود می‌کند به معنای آنکه درمان تکمیل نمی‌شود و بنابراین دوباره بیماری از نیمه راه برمی‌گردد، ویروس فعال شده و کماکان به تکثیر ادامه می‌دهد.
این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: درمان‌های متعددی برای زگیل وجود دارد که شامل درمان‌های دارویی، جراحی و روان درمانی می‌باشد.
شایع‌ترین درمان این بیماری استفاده از داروهایی است که داروخانه‌ها آماده می‌کنند و حاوی سالیسیلیک اسید است که بهترین و موثرترین درمان‌ها است.
انتهای‌پیام/

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب