پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:11:01 - دوشنبه 12 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حاشیه نشینی چه معضلاتی به بار می آورد
به گزارش ” صبح رابر” حاشیه نشینی یک معضل اجتماعی است که توسط سود جویان از طریق  تصرف اموال دولتی، تفکیک و فروش این اموال ایجاد می شود آقای موحد دادستان کرمان از پیگیریهای قضایی گفت : کسانی که  اراضی دولتی را تصرف می کند به یکسال حبس  قانون گذار  در ماده ۶۹۰ قانون مجازات […]

به گزارش ” صبح رابر” حاشیه نشینی یک معضل اجتماعی است که توسط سود جویان از طریق  تصرف اموال دولتی، تفکیک و فروش این اموال ایجاد می شود

آقای موحد دادستان کرمان از پیگیریهای قضایی گفت : کسانی که  اراضی دولتی را تصرف می کند به یکسال حبس  قانون گذار  در ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی در نظر گرفتند .

دادستان کرمان همچنین در خصوص مجازات متصرفان که اقدام به فروش اموال دولتی می کنند گفت : علاوه بر اینکه پول خریدار شده برمی گرداند معادل جزایی نقدی بر حق دولت  و باضافه ۱.۸۷درصد .

آقای موحدبا  اشاره به علت تصرف اموال دولتی به تصویب قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع اشاره کرد و گفت : قوانین حاکم بر اراضی ملی آن جامعیت لازم را ندارد، هنوز که به طور کامل مشخص نیست اراضی دولت کجاست و اراضی مردم کجاست این ابهام  در برخی موارد وجود دارد.

وی افزود : یکی از معضلاتی که در دستور کار شورای اسلامی بیت المال  در استان کرمان در تدارک گذاشته قرارداد تعیین تکلیف و اراضی دولتی و تفکیک اراضیمردم بود که جلوی این افراد سود جو گرفته بشود .

اما حاشیه نشینی چه معضلاتی به بار می آورد

آقای موحد گفت :اکثر  آسیب های اجتماعی شکل می گیرد و اولین خطر را متوجه همین حاشیه نشین ها خواهد کرد.

همچنین حاشیه نشینی علاوه بر اینکه پیکره  شهر ها را به هم می ریزد و حقوق شهروندی رعایت نمی شود و مدیریت شهری را در بحث امنیتی و قضایی  خیلی سخت می کند .

دادستان کرمان تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال را از اقدامات  مهم درراستای برخورد با حاشیه نشینی عنوان کرد و در خصوص اهداف تشکیل آن گفت : یکی از بحث های جدی اش این بوده است  که ایجاد انگیزه و احساس مسئولیت در مدیران مربوطه و ایجادهماهنگی بین این دستگاه ها بوده ، وقتی هم افزایی داشته باشند می توانند  کارهای بزرگی انجام بدهند .

 وی در این گفتگو از شهروندانی که قصد خرید زمین را دارند ،خواست :یکی دو ساعت وقت بگذارند به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند و آنجا استعلام بگیرند  به راه شهرسازی که متولی اراضی دولتی مراجعه کنند، و با یک جستجوی خیلی ساده هم کاربری اراضی را متوجه بشوند هم می توان وضعیت مالکیت آن را مشخص کند، که ملک  شخص خاصی یا ملک دولت است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب