پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:49:37 - چهارشنبه 28 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آزادی مطبوعات به شرط دولت
پیش رفتن روند موجود در کشور، به نظر می رسد برنامه اصلی دولت ایجاد تک صدایی و صدای موافق با دولت در کشور است و دولت برخلاف شعارهای خود درخصوص آزادی مطبوعات و رسانه ها به دنبال خاموش کردن منتقدان خود است. به گزارش” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، روز گذشته […]

پیش رفتن روند موجود در کشور، به نظر می رسد برنامه اصلی دولت ایجاد تک صدایی و صدای موافق با دولت در کشور است و دولت برخلاف شعارهای خود درخصوص آزادی مطبوعات و رسانه ها به دنبال خاموش کردن منتقدان خود است.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، روز گذشته خبر توقیف روزنامه ۹ دی به مدیر مسئولی حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

علیرضا معاف سردبیر هفته نامه ۹ دی با اعلام این خبر که هفته نامه ۹ دی توقیف شده است، گفت: هفته گذشته خبر توقیف ۹ دی توسط هیات نظارت بر مطبوعات را از منابع غیر رسمی شنیده بودیم؛ اما هنگامیکه خبر را از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و دبیر هیئت نظارت پیگیری کردیم آن را تکذیب کردند.

وی بیان داشت:  امروز، فکسی به دفتر این هفته نامه فرستاده شد که درآن آمده است بدلیل انتقادات از رئیس جمهور “هفته نامه ۹ دی” توقیف شده است.

این درحالی بود که شایعات بسته شدن این روزنامه از ماه گذشته وجود داشت؛ ولی مسئولین این روزنامه اطلاعات یا اخطاری در این زمینه دریافت نکرده بودند.

چندی پیش نیز هفته نامه یالثارات الحسین(ع) به علت انتقاد از دولت توقیف شد.

همچنین نشریات و روزنامه های مختلفی که در نقد دولت قلم زده اند، اخطارهای متعددی دریافت کرده اند.

به نظر می رسد فضای مطبوعاتی در کشور در حال تبدیل به یک فضای سنگین خالی از نقد دولت پیش می رود؛ به طوری که حتی کارت زرد نمایندگان مجلس به جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توقیف نشریات ارزشی اثری نداشته است.

رئیس‌جمهور پیش از این در جشنواره مطبوعات گفته بود: «بی‌تردید اگر در جامعه‌ای دهان‌ها بسته و قلم‌ها شکسته شود، اعتماد عمومی در آن جامعه از بین خواهد رفت و چشم‌ها و گوش‌ها به سمت امکانات ارتباطاتی بیگانگان خواهد رفت. بگذاریم میدان قلم و بیان میدان بازی باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبیین شود… هر کس خطا کند باید با خطاکار برخورد شود و در این زمینه دولت معتقد است توقف و توقیف یک نشریه آخرین راه‌حل است نه اولین راه‌حل.

وی در ادامه خاطرنشان کرده بود: ممکن است مطبوعه یا جریده‌ای خطا کند یا اشتباه بزرگی مرتکب شود در این صورت اولین قدم این است که اگر می‌خواهیم برخورد کنیم با نویسنده و مدیرمسئول آن جریده برخورد کنیم، چرا کل رسانه‌ بسته شود و افرادی که در بخش‌های مختلف آن جریده در حال کار هستند به خاطر خطای یک نفر بیکار شوند؟ اشکالی ندارد اگر نویسنده‌ای خطا کند با او یا مدیر مسئول برخورد شود، چرا قدم اول توقیف و توقف باشد؟ البته اشکال ندارد برخی مواقع شاید به توقیف هم کشیده شود اما چرا با عجله؟»

توقیف نشریات ارزشی و منتقد دولت در حالی صورت می گیرد که نشریات موهن به ساحت مقدس حضرت زهرا و نشریاتی که نص صریح قرآن را زیر سوال برده اند مورد حمایت رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد دولت قرار گرفته اند.

تخریب صدا و سیما نیز به خاطر چند انتقاد از دولت به مدت یک ماه در دستور کار رسانه های دولتی و اصلاح طلب قرار گرفته بود.

پیش رفتن روند موجود در کشور، به نظر می رسد برنامه اصلی دولت ایجاد تک صدایی و صدای موافق با دولت در کشور است و دولت برخلاف شعارهای خود درخصوص آزادی مطبوعات و رسانه ها به دنبال خاموش کردن منتقدان خود است.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب