پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:49:44 - دوشنبه 4 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مصرف این دارو موجب ناشنوایی می‌شود
مطالعات نشان می‌دهند که مصرف بیش از اندازه و طولانی مدت داروهایی نظیر آسپیرین، استنامیفون، داروهای غیراستروئیدی و ضد التهابی، می‌تواند خطر کاهش شنوایی و حتی ناشنوایی را افزایش دهد. به گزارش” صبح رابر”  محمدصادق بهاری داروشناس گفت: یکی از مشکلات مهم بهداشتی و درمانی که در سال‌های اخیر نمود بیشتری یافته است، مصرف بیش […]

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف بیش از اندازه و طولانی مدت داروهایی نظیر آسپیرین، استنامیفون، داروهای غیراستروئیدی و ضد التهابی، می‌تواند خطر کاهش شنوایی و حتی ناشنوایی را افزایش دهد.

به گزارش” صبح رابر”  محمدصادق بهاری داروشناس گفت: یکی از مشکلات مهم بهداشتی و درمانی که در سال‌های اخیر نمود بیشتری یافته است، مصرف بیش از اندازه یا غیرمنطقی داروهای مختلف بدون در نظر گرفتن اثرات و عوارض آن‌ها است.

وی با اشاره به مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها در جوامع مختلف و از جمله در کشورمان تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تاثیر بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها کاهش یافته و تعداد زیادی از میکروب‌ها در برابر داروهای موجود مقاوم شده‌اند.

بهاری افزود: مقاومت بیش از اندازه میکروب‌ها در برابر داروهایی نظیر آنتی بیوتیک‌های مهم و پرکاربرد، موجب افزایش دوره بیماری‌ها، افزایش مدت بستری بیماران در بیمارستان‌ها، افزایش هزینه‌های جانی و مالی و برخ دیگر از عوارض شده است.

وی گفت: علاوه بر آنتی بیوتیک‌ها، داروهای دیگری نظیر آسپرین و استامیفون نیز به میزان زیادی در بین مردم مصرف می‌شوند که این موضوع نیز بسیار خطر آفرین و مشکل ساز بوده است.

بهاری تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهند که مصرف بیش از اندازه و طولانی مدت داروهایی نظیر آسپرین، استامیفون، داروهای غیراستروئیدی و ضد التهابی، می‌تواند خطر کاهش شنوایی و حتی ناشنوایی را افزایش دهد.

وی با بیان این که متاسفانه در بسیاری از مواد داروهای بدون توجه به عوارض آن‌ها به صورت بی‌رویه استفاده می‌شوند، یادآور شد: یکی از دلایل اصلی این موضوع، عدم آگاهی و اطلاع کافی مردم از عوارض و اثرات منفی داروهای مختلف به ویژه آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها است.

بهاری خاطر نشان کرد: تجویز غیرمنطقی داروها از سوی برخی از پزشکان، توزیع آزادانه اغلب داروها به ویژه از سوی داروخانه‌ها و دسترسی آسان مردم به داروهای مختلف، از دلایل دیگر مصرف بی‌رویه و غیرمنطقی داروهایی نظیر آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها است.

منبع: شفاف

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب