پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:36:45 - دوشنبه 5 فروردین 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مقام معظم رهبری:بی توجهی به سیاست های کلان اقتصادی و تصمیم گیری های روزمره از ضعف های کشور در سال۹۱ بود
به گزارش “صبح رابر” رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: سال ۹۱ برای ملت ایران یک میدان رزمایش و تمرین بود که به کوری چشم دشمنان نه تنها فلج نشدیم، بلکه توانستیم از خود برجستگی نشان دهیم در عین حال ضعف های خود را بشناسیم. به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب […]

به گزارش “صبح رابر”

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: سال ۹۱ برای ملت ایران یک میدان رزمایش و تمرین بود که به کوری چشم دشمنان نه تنها فلج نشدیم، بلکه توانستیم از خود برجستگی نشان دهیم در عین حال ضعف های خود را بشناسیم.

به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ابتدای سال خود در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به سال ۹۱، تاکید کردند: تحریم ها بی اثر نبود. این هم اشکال اساسی در خود ما است که اقتصاد ما وابسته به نفت است و این را باید دولتهای ما در برنامه های بلند مدت خود بگنجانند.

ایشان افزودند: ۱۷-۱۸ سال قبل به دولت وقت گفتیم کاری کنید که بتوانیم چاه های نفت را که هر وقت اراده کردیم ببیندیم اما آقایان به قول خودشان تکنوکرات لبخند زدند که مگر می شود؟! بله می شود!

دیگر اظهارات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

*دشمن در عرصه سیاسی سعی کرد ایران را منزوی کند و کشورها را در ارتباط با ایران دچار تزلزل کنند؛ این کار با شکست کامل مواجه شد.

* در مسائل بین الملی سعی کردند کاری کنند که اجلاس غیرمتعهد ها سست و سبک برگزار شود اما درست برعکس آنچه آنها می خواستند انجام شد و سران کشورها در اجلاس تهران شرکت کردند و همه ایران را تحسین کردند و در مقابل ملت احساس تمجید و تحسین کردند.

*در سیاست داخلی از تحریم ها استفاده کردند که ملت را در راه خود مردد کنند و بین ملت و نظام جدایی بیندازند ولی ملت در ۲۲ بهمن با شور و شوق خود مشت محکمی بر دهان آنها زدند.

*در عرصه امنیتی تلاش کردند که امنیت کشور را دچار تزلزل کنند که تفاصیل آن را مسئولان برای مردم بیان کردند.

* درعرصه منطقه ای قدرت و نفوذ ایران را تجربه کردند و دیدند که بدون حضور ایران هیچ مشکل بزرگی حل نخواهد شد. خود آنها گفتند و اصرار کردند که اگر حضور جمهوری اسلامی نبود، مبارزان فلسطینی نمی توانستند در مقابل اسرائیل بایستند و چه برسد که آنها را به زانو در آورند.

*تلاش آنها بی اثر نبود ولی اثر مثبت بزرگی که داشت آن بود که موجب شد نیروهای درونی جمهوری اسلامی فعال شود و استعدادهای بزرگی فعال شود و اگر تحریم نبود، این کارها اتفاق نمی افتاد.

* به قدری در زمینه کارهای زیر بنایی در کشور، پیشرفت وجود دارد که در مقایسه یا سالهای قبل، سال ۹۱ یک کار با شکوه است. در پیشرفت های علمی کارهایی شد که چشم پر کن است و برای کسی که معتقد به آینده کشور است، امیدوار کننده است.

* در این سال دانشمندان ما ماهواره ناهید را به فضا فرستادند. کاوشگر پیشگام را با موجود زنده به فضا فرستادند. برای هر کدام از اینها جا دارد یک ملت جشن بگیرد.

*در حوزه سلامت و مهندسی پزشکی کارهای بزرگی انجام گرفت و اقلام متعدد دارویی در کشور تولید شد. در حوزه نانو فناوری، رتبه اول را در منطقه پیدا کردیم و در رکوردهای علمی و انتشار مقالات علمی و سهم کشور در تولیدات علمی کل جهان شاهد پیشرفت بودیم. 

*در حوزه آب، محیط زیست، انرژی های نو، انرژی هسته ای و… کشور به پیشرفت های بزگی رسید که دشمنان اینها درس بزرگی به ما می دهد که یک ملت زنده از تهدید و فشار و سخت گیری دشمن هرگز به زانو در نخواهد آمد.

*سال ۹۱ یک میدان رزمایش و تمرین بود که نه تنها فلج که نشدیم بلکه توانستیم از خودمان برجستگی هایی هم نشان دهیم، البته ضعف های خودمان را شناختیم که یکی از آنها، ضعف در اقتصاد  و وابستگی به نفت است.

*بی اعتنایی به سیاست های کلان اقتصادی و تصمیم گیری های پی در پی روزمره یکی دیگر از ضعف های ما بود. مسئولین امروز و بعدی باید به این نکته توجه  کنند که باید سیاست اقتصاد کلان روشن و برنامه ریزی شده داشته باشند.

* درس دیگر ما این بود که بنیه کشور قوی است و تاثیرات دشمن به حداقل می رسد.

*اگر مدیران با هم کار کنند و با تدبیر عمل کند، از هر تهدیدی یک فرصت بسازیم و به طرف جلو حرکت کنیم.

*ملت ایران ثابت کرد که در سایه آمریکا زندگی نکردن به معنای عقب ماندگی نیست.

* امروز آمریکا می خواهد به دنیا اثبات کند که اگر می خواهید پیشرفت کنید باید زیر دست ما باشید. ملت ایران اثبات کرد که این حرف دروغ است. ملت ما ثبات کرد که استقلال نه فقط موجب عقب افتادگی نیست، بلکه موجب پیشرفت است. دلیل این امر مقایسه وضعیت ما با کشور هایی است که دل خود را به کمک آمریکا خوش کردند.

*وابسته نبودن به قدرت های بزرگ برای یک ملت فرصت است و نه تهدید.

*سوخت ۲۰ درصدی نیروگاهی که رادیودارو های مهم کشور در آن تولید می شود. این نیروگاه ما ۲۰ درصد تولید نمی کردیم و از خارج تهیه می کردیم. دشمنان ما فکر کردند این نیاز ملی گرو گیرند برای اینکه جمهوری اسلامی را به قبول تحمیل ها وادار کنند. جوانان ما قبل از اینکه کار به نقطه فشار برسد سوخت ۲۰ درصد را تهیه کنند و به صفحه مورد نیاز آن نیروگاه تهیه کنند. اما به وقت مسئولین کشور متوجه این نیاز شدند و استعداد ایرانی این کار را با موفقیت انجام داد. 

بر چسب ها:

Comments are closed.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب