پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:12:15 - چهارشنبه 20 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به بهانه روز ملی فناوری هسته ای /روز بزرگ تحقق شعار ما می توانیم
به گزارش ” صبح رابر”قرآن به دانش، پژوهش، تولید علم و فهم عمیق و استنباط، ارزش فوق العاده ای داده و مصادیق متعددی از نوآوری را برای شناساندن و آموزش دادن به مسلمانان در خود جای داده است. در سوره انبیا آیه ۵۸ ـ ۶۳؛ نوآوری و ابتکار او را در بیدار کردن فطرت بت […]

به گزارش ” صبح رابر”قرآن به دانش، پژوهش، تولید علم و فهم عمیق و استنباط، ارزش فوق العاده ای داده و مصادیق متعددی از نوآوری را برای شناساندن و آموزش دادن به مسلمانان در خود جای داده است.

در سوره انبیا آیه ۵۸ ـ ۶۳؛ نوآوری و ابتکار او را در بیدار کردن فطرت بت پرستان بیان کرده و کید و نقشه او را مبنی بر اینکه بت ها را شکسته و تبر را بر دوش بت بزرگ قرار داد، به عنوان ابتکار بسیار مؤثر او بیان می کند.

در سوره کهف آیه ۹۲‎ ـ ۹۸؛ نوآوری ذوالقرنین در ساخت سد به عنوان مانع یأجوج و ماجوج را بیان کرده و از آن به عنوان رحمت پروردگار یاد کرده است.

در پرتو همین آموزه های دینی بود که پیامبر و ائمه(ع) و مسلمانان در موارد متعدد با ابتکار عمل و خلاقیت خود، به نوآوری های بزرگی اقدام کرده و تمدن اسلامی را شکل دادند. از جمله حفر خندق در جنگ احزاب.

بیست فروردین ماه سال ۱۳۸۵خبر دستیابی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی در نطنز اعلام شد. در پی این خبر، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پاس قدردانی از تلاش های افتخارآمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، بیستم فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته ای، در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فناوری هسته ای نام گرفت.

بی تردید ۲۰ فروردین، یادآور روز ملی فناوری هسته ای و اعلام بومی شدن دانش هسته ای در ایران اسلامی و مجهز شدن سرزمین ایران به انرژی هسته ای و در واقع روز بزرگ تحقق شعار «ما می توانیم» است.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۵۷ اگرچه آمریکا در ایران پایگاه خود را از دست داد اما دخالت ‌ها و توطئه‌ های این کشور پایان نداشت .

تلاش آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری هسته‌ ای با توجیه برخورداری از منابع نفتی و گازی در حالی ادامه دارد که چهار دهه پیش ایران اولویت یک در خاورمیانه برای استفاده از این فناوری معرفی شده بود و آلمان نیز نیروگاه بوشهر را تقریبا به نیمه رساند .
توطئه ‌های آمریکا علیه ایران تا آنجا ادامه یافت که در ۲۰ فروردین ۱۳۵۹ دولتمردان این کشور ، رابطه سیاسی خود را با ایران قطع و دست به توطئه ‌های نافرجامی علیه انقلاب اسلامی از جمله حمله نظامی به طبس ، کودتای نوژه ، جنگ تحمیلی ، تحریم اقتصادی زدند .

و آمریکا با توجه به نفوذ خود در رسانه ها جهانی همیشه ایران متهم کرده که در فکر ساخت سلاح های کشتار جمعی است اما همگان می دانند این آمریکایی ها بوده اند که دشمنان ایران را به اینگونه سلاح ها تجهیز و آنان را در به کاربردن آن علیه ایران تحریک کردند .

در خصوص مخالفت های آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل و برخی کشور های غربی با فعالیت های هسته ای کارشناسان بر این عقیده اند که آمریکا در این زمینه برخورد دوگانه و تبعیض آمیز دارد ، و کشور های غربی دارای انرژی هسته ای ، دانش مربوط به غنی سازی اورانیوم را در انحصار خود قرار داده و از دسترسی کشور های جهان سوم به این فن آوری جلوگیری می کنند و در عین حال همچنان به سکوت حمایت آمیز خود از توسعه زرادخانه اتمی اسراییل ادامه می ‌دهند .

با تمام مشکلات و موانع اکنون ایران که مطابق قوانین بین ‌المللی و پادمان‌ های جهانی در این زمینه ، عمل کرده است بازرسی آزادانه بازرسان آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی و دوربین ‌ها ، تمامی دال بر این ادعاست .

اکنون با دستیابی ایران به دانش هسته ای صلح آمیز به هدف تامین انرژی همه جهان به این باور رسیده اند که امروزه با تمامی موانعی که در راه رسیدن ایران وجود دارد دستیابی به انرژی هسته ای کاری بزرگ تر از ملی شدن نفت است .

دولت و مردم ایران تمامی تلاش را دارند تا ذره ای از حق خود برای دستیابی به انرژی هسته ای کوتاه نیایند چرا که به گفته رهبر شان انرژی هسته ای را یک نیاز و ضرورت و جزیی از پیشرفت علمی ایران می دانند .

 فناوری هسته ای یکی از نعمت ها و موهبت های الهی است که خداوند به ملت ما عطا کرده است وهدف کشور ایران در استفاده از این فناوری صلح آمیز است و به عنوان نمونه در ضمینه های رادیودارو و تأمین انرژی می باشد اما دشمنان از پیشرفت این فناوری ایرانی که به دست دانشمندان ایرانی محقق  می گردد ناراحت و متاثرند  و چندین نفر از دانشمندان عزیز ما را به شهادت رسانده اند و هر موقع ملت ایران را در این زمینه تحریم کرده اند جوانان ایرانی خود دست به کار شده اند .

اکنون ایران اسلامی، به جمع اعضای کم شمار باشگاه کشورهای اتمی پیوسته و تاریخ برای همیشه، این افتخار بزرگ را به همراه خواهد داشت؛ همان تاریخی که پس از چند سالی توسط تاریخ نویسان و سیاست مداران، از امید ایران و دشمن تراشی های بسیاری از کشورها خواهند نوشت؛ از تحریم اقتصادی و تحمل ایرانیان، جلوگیری از فناوری هسته ای و تلاش ایرانیان برای رسیدن به حق مسلّم خود با عزت پای حقوق مسلّم خویش ایستاده ایم.

اگر کشور ما امروز از انرژی هسته ای بهره مند نشود، فردا نخواهد توانست انرژی مورد نیاز خود را تأمین کند و هر کشوری که نتواند انرژی مورد نیاز خود را تأمین کند، کشوری شکست خورده خواهد بود که استقلال و عزت دینی و ملی خود را به پای کشورهای پیشرفته مولد انرژی قربانی خواهد کرد. براین اساس، دستیابی به انرژی هسته ای برای کشور ما امری حیاتی است و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما از انرژی هسته ای دست نخواهیم کشید؛ چرا که پیشرفت کشور در همه زمینه های علمی، یک حلقه به هم پیوسیته است و در آینده، دانش هسته ای کانون توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.

این فن آوری در برگیرنده بسیاری از علوم مهندسی و پایه است و در حال حاضر منحصراً در اختیار تعداد کمی از کشور های جهان است . اهمیت کسب این فن آوری موجب جهش علمی و در همه زمینه های علمی و صنعتی در کشور مان شده است .

«انرژی هسته ای حق مسلم ماست » این شعاری است که هر روز هزاران بار از زبان ایرانیان در هر نقطه جهان شنیده می‏ شود. دقیقا براساس مفاد این ماده N.P.T است. استقلال ،عزت نفس، خودباوری، به نمایش گذاشتن عزم و اراده پولادین ملت و تحقق شعار “ما می توانیم” از جمله درس های این روز عزیز بود. امروز ایرانی مرزهای علم را در نوردیده است.

۲۰فروردین، روز ملی فناوری هسته ای،روز تجلی نوآوری و توانمندی های علمی کشور و روز نمایش اقتدار و عظمت ملت بزرگ ایران ، که موجبات بهت و حیرت و کینه دشمنان انقلاب اسلامی علیه راه روشن پیشرفت و سرافرازی ایران اسلامی فراهم نموده، به ملت رشید ایران تبریک می گوییم ویاد و خاطره همه شهدای هسته ای را گرامی می داریم .

 انتهای  پیام /اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب