پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:43:36 - شنبه 30 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از سکوت دولت تا انتشار لیست جدید تحریم/ حیله جدید روباه پیر در ایران
در این راستا انگلیس که در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم احساس ندامت خود از دخالت های گذشته در امور ایران را در رسانه ها منتشر کرد و دست دوستی به سوی دولت ایران دراز کرد طی اقدامی عجیب و به بهانه های جدید حقوق بشری،نفرات جدیدی از مقامات ایرانی را به لیست تحریم […]

در این راستا انگلیس که در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم احساس ندامت خود از دخالت های گذشته در امور ایران را در رسانه ها منتشر کرد و دست دوستی به سوی دولت ایران دراز کرد طی اقدامی عجیب و به بهانه های جدید حقوق بشری،نفرات جدیدی از مقامات ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه کرد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، چندی پیش و پس از ملاقات‌های هیأت های پارلمانی اروپا و کاترین اشتون با فعالان حقوق بشر و متهمان فتنه در کشور، بهانه های جدید حقوق بشری غرب دوباره شروع شد.

غرب با دستمای قرار دادن وضعیت حقوق بشر در ایران، توپ را از زمین هسته ای بیرون کشیده و به داخل زمین حقوق بشر انداخته است.

پس از تصویب قطعنامه حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه ایران و انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران و همچنین آزاد نبودن هم‌جنس بازی در کشور موضع گیری های غرب در این خصوص آغاز شد.

در این راستا انگلیس که در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم احساس ندامت خود از دخالت های گذشته در امور ایران را در رسانه ها منتشر کرد و دست دوستی به سوی دولت ایران دراز کرد طی اقدامی عجیب و به بهانه های جدید حقوق بشری،نفرات جدیدی از مقامات ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه کرد.

نسخه به روز شده لیست این مقامات که شب گذشته در سایت وزارت خارجه انگلیس منتشر شده شامل ۱۵ نفر جدید است.

بدین ترتیب تعداد مقامات ایرانی که به بهانه نقض حقوق بشر در لیست تحریم وزارت خارجه انگلیس قرار دارند به ۸۶ نفر افزایش یافته است.

این لیست پس از گزارش چند روز قبل وزارت خارجه انگلیس در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران به روز شده است.

لیست افراد جدید به قرار زیر است:

محمود عباس زاده شمکینی- فرماندار ایلام

سید مرتضی بختیاری- وزیر سابق دادگستری

قربانعلی دری نجف آبادی- وزیر سابق اطلاعات

حمید رضا عمادی – از کارمندان پرس تی وی

محمد حسینی- وزیر سابق ارشاد

محمد صالح جوکار- فرمانده سابق بسیج دانشجویی و نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی

سعید مرتضوی- دادستان سابق تهران

حیدر مصلحی- وزیر سابق اطلاعات

قطعاً قرار گرفتن این افراد در لیست تحریم‌ها مهر تاییدی است بر عملکرد این افراد از داخل کشور که توانسته اند با اظهارات خود دشمنان این انقلاب را ناامید کنند.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد واشکذر در مجلس شورای اسلامی در خصوص این لیست گفت: دولت انگلیس روباه مکاری است که هر بلایی در قبل از انقلاب بر سرما آمده از ددمنشی های این دولتمردان بوده است.

وی ادامه داد: انگلیسی ها طی سال ها منابع مارا چپاول کردند وحقوق ملت ما را زیر پا گذاشتند و امروز که دست خود را کوتاه می بینند ادعای رعایت نکردن حقوق بشردر ایران می کنند اما باید پرسید کدام حقوق بشر؟ حقوق بشری که به ناظران سازمان ملل اجازه نمی دهد تا از زندان های انگلیس بازدید کنند ،حقوق بشری که  به محققان هلوکاست در هیچ جای اروپا اجازه تحقیق نمی دهد، انگلیسی ها با حقوق بشری  که منافعشان را تامین نکند به مخالفت می پردازند.

نماینده مردم یزد تصریح کرد: چرا درزمان شاه  حقوق بشر مشکلی نداشت؟ واکنون که ملتی اراده کرد ه تا روی پاهای خویش بایستد و آزادی را تجربه کند اروپایی ها حقوق بشر را داد می زنند و این ملت را مورد  بدترین تهمت ها قرار می دهند.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: پارلمان اروپا در بخشی از یک قطع نامه مشمئز کننده و زشت در امور داخلی ما دخالت می کنند و انتخابات ریاست جمهوری مارا با شرکت ۷۳درصد مردم غیر دموکراسی می دانند در حالی که در اروپایی که مدعی دموکراسی است، کمتر از ۴۰درصد مشارکت در انتخابات وجود دارد.

جوکار منظور غربی ها از آزادی که آن ر ا در کشورهای جهان دنبال می کنند  بی بند وباری دانست و افزود: امروز حاصل آزادی انگلیسی واروپایی نسل کشی در سوریه است که با فجیع ترین ابزارها و روشها، مردم این کشور را به جرم حمایت از انتفاضه  و مقاومت می کشند و در رسانه های خود به نمایش می گذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد : امروز در کشورهای آمریکای لاتین نام ایران بر سر زبان هاست واین همان ترسی است که امریکا ئیها از قدرت ایران دارند.
نماینده مردم یزد واشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انگلیسی ها بدانند ملت ایران پاسخ این گستاخی آن ها را خواهد داد واین ملت همانطور که به لطف خدا ورهبری حضرت امام در برابر سلاح های پیشرفته آن زمان شما ایستاده وپیروز شدند امروز نیز با رهبری  امام خامنه ای  در برابر تهدیدات وتحریم های شما مقاومت خواهند کرد.

وی در پایان اضافه کرد : من به عنوان فردی که در کشوری زندگی می کنم که رهبری چون مقام معظم رهبری دارد و خود خدمتگزار مردم وخانواده شهدا بوده  و هستم می گویم،  روزی باید بترسیم که دشمن از ما تعریف کند وآن روز، روز بدبختی ماست وبه انگلیسی ها اعلام میکنم  اگر راست می گویید بروید اموال کسانی را مصادره کنید که جیره خوار شما هستند و در کشورهای شما سرمایه دارند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص لیست افراد تحریم شده از سوی انگلیس اظهار داشت: دولت خبیث انگلستان به عنوان روباه پیر و پیر استعمارگر برای  همه مردم دنیا شناخته شده است.

وی با بیان اینکه است اخیراً آقای جوکارنماینده  شریف مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی  توسط رژیمی که در گوشه و کنار دنیا آثار جنایتشان در حق بشریت باقیست مورد تحریم و اهانت قرار گرفته است بیان کرد: حتی فرزندان و نسل های بعد از ایشان نیز به وی افتخار خواهند کرد که وی در  لیست  این رژیم  خون ریز ، ستمگر و جنایتکری قرار گرفته است.
سردار نقدی در این رایطه تاکید کرد: افتخار هر انسان آزاده ایی این  است که چنین رژیم های سلطنتی فاسدی در تقابل با آنها باشند.
وی با بیان اینکه رژیم های فریب کار،  درصددند با اعمال تحریم ها، اینگونه وانمود کنند که این عزیزانی که نامشان  در لیست تحریم قرار دارد ثروت بی اندازه ای دارند  افزود: ملت  هوشمند و با بصیرت  ایران می دانند که  نمایندگانشان حتی در حساب داخلی  ایرانشان هم، ثروت چندانی نیست و افرادی سالم و مردمی هستند.
سردار نقدی خاطر نشان کرد: این اقدامات فریب کارانه ممکن است بتواند افراد نا آگاهی را در گوشه کنار دنیا هستند فریب دهد ولی مردم ایران هوشمندند و خدمتگزاران خودشان را به خوبی می شناستد.

وی تاکید کرد: چنین توهین ها و جسارت ها از سوی پیر استعمارگر جهان نسبت به آقای جوکار و دیگر افراد تحریم شده باعث فخر و مباهات این افراد در میان ملت است که توانسته اند در مقابل زورگوهای جهانی ایستادگی نمایند.

با توجه به سکوت دولت در خصوص دخالت های پیشین غرب، مردم ایران منتظر پاسخی در خور از سوی دولت به مقامات غربی هستند؛ چرا که با ادامه این روند سکوت و دیپلماسی خنده، عزت ایران اسلامی خدشه دار شده و زیر سوال می رود.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب