پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:23:10 - جمعه 5 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقتی اوباما تهدید نظامی می‌کند رئیس جمهورمان باید به او تودهنی بزند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وقتی رئیس جمهور آمریکا ما را تهدید نظامی می‌کند، رئیس جمهورمان باید محکم به دهن او بزند، گفت: قرار بود آنها بعد از توافق ژنو مثل بچه آدم صحبت کنند. به گزارش” صبح رابر”  به نقل از فارس، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران […]

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وقتی رئیس جمهور آمریکا ما را تهدید نظامی می‌کند، رئیس جمهورمان باید محکم به دهن او بزند، گفت: قرار بود آنها بعد از توافق ژنو مثل بچه آدم صحبت کنند.

به گزارش” صبح رابر”  به نقل از فارس، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به رحلت آیت‌الله ملکوتی نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی گفت: ایشان یک ملای به تمام عیار بود و هم در فقه مجتهد و هم در اصول مجتهد بودند.

 

وی افزود: در دوره محنت و غربت انقلاب نیز ایشان از اعضای فعال جامعه مدرسین بوده و اولین کسی بود که بیانیه خلع شاه را از قدرت صادر کرد.

 

آیت‌الله خاتمی همچنین به مراسم بیستمین سالگرد رحلت آیت‌الله گلپایگانی اشاره کرد و گفت: ایشان در دوره‌ای پانزده ساله تبعید امام و غربت انقلاب تنها فریاد اعتراض در ایران بودند. در حوزه‌های علمیه هم حق عظیمی‌آقای گلپایگانی در نظم و سامان امروزی حوزه دارند.

 

وی  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ذاکران اهل بیت و بانوان افزود: هر دو صحبت مشحون از مطالب کلیدی بود و امیدورایم از این مطالب و رهنمودها استفاده و عملی شود.

 

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه به واقعه شکست حمله نظامی آمریکا به طبس پرداخت و ادامه داد: کارتر در خاطرات خود می‌نویسد که در دوره ریاست جمهوری سه بار گریه کردم، یکبار زمانی که دانشجویان سفارتخانه ما را در تهران گرفتند و بر آبروی برباد رفته آمریکا گریه کردم. دوم زمانی بود که امام راحل فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. سوم هم در هنگام شکست عملیات نظامی در طبس بود که ۶ ماه تلاش سری برای نجات گروگان‌ها با سقوط هواپیماها از بین رفت و در آنجا نگارنده و یا خودش می‌گوید گویا ریگ‌های بیابان سربازان خدا شده بود.

 

وی افزود: قرآن خود بزرگ بینی را از ویژگی طاغوت‌ها در طول تاریخ ذکر کرده است. فراعنه و مستکبران تاریخ خودشان را آقابالاسر همه می‌دانند و نمونه‌ای بارز آن دولت آمریکاست ببینید در اوکراین چه می‌کنند شما در اوکراین چه کاره هستید که در امور مردم دخالت می‌کنید. چند ساعت بعد از سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به اوکراین مردم این کشور به خاک و خون کشیده می‌شوند. اسم این کار تنها خلق و خوی تجاوزگری است.

 

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به دخالت‌های آمریکا در عراق، افغانستان و توطئه‌ها علیه ایران اسلامی ادامه داد: خوشبختانه هیچکدام از این توطئه‌ها هم اثر نداشته است در حالی که فرسنگ‌ها فاصله بین آمریکا و این کشورها وجود دارد.

 

آیت‌الله خاتمی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام کاملا مردمی است و مردم ایران در پای صندوق‌های رای با ۹۸ درصد آراء نظام خود را انتخاب کردند اما از روز اول این‌ها از توطئه علیه ایران باز نه ایستادند راز تصرف لانه جاسوسی آمریکا نیز همین بود دانشجویان دیدند تا این لانه جاسوسی باز باشد انقلاب تثبیت نمی‌شود و ۴۴۴ روز گلوی آمریکا را فشردند و امام نیز آن را انقلاب دوم نامید.

 

وی افزود: اگر کشورهایی همچون مصر این تجربه ما را تکرار می‌کردند گرفتار اوضاع این چنینی نمی‌شدند.

 

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: مسئولان آمریکایی از کارتر تا اوباما همگی به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند اگر کاری هم نکردند دلیل آن هم این بود که نتوانستند.

 

خطیب  امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: پس از توافق‌نامه قرار بود آنها مثل بچه آدم صحبت کنند اما دیدیم ۳ بار ۳ تحریم جدید و ۱۵ بار تهدید نظامی در کلام آنها بوده است.

 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مصادره اموال بنیاد علوی از سوی آمریکایی‌ها گفت: دادگاهی آمده است و آن را مصادره کرده و کاخ سفید موافقت کرده است درآمد فروختن این بنیاد خرج کسانی شود که با مدعای آنها در حرکاتی که ایران در آن نقش داشته کشته شده‌اند.

 

وی افزود: این کار کاری غیر قانونی است و بر اساس دروغ بنیان‌ گذاشته شده است ما خودمان قربانی تروریست هستیم اگر دنیا می‌خواهد یک دولت حامی تروریست را پیدا کند در خط مقدم دولت جنایتکار آمریکاست.

 

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: مسئولان مذاکره‌کننده در مجلس مذاکره و مقابله با طرف آمریکایی با این نگاه وارد شوند که با دشمنی کینه‌توز و غیر قابل اعتماد روبرو هستند الحمدالله مسئولان مذاکره این نکته را بارها گفتند.

 

آیت‌الله خاتمی گفت: در کنار این همانگونه که در عرصه سیاسی هم‌آوردی می‌کنید در عرصه اظهار نظرها نیز وقتی رئیس جمهور آمریکا دری‌وری می‌گوید رئیس جمهور ما نیز محکم به دهان وی بکوبد.

 

وی  افزود: باید در عرصه سیاسی و فضای مجازی هم هم‌آوردی کنیم و خدایی ناکرده منطق آقایان این نباشد که جواب بدی را با خوبی داد، این برای خودی‌هاست اما برای مقابله با دشمنان راه را حضرت علی نشان داده است جواب کلوخ‌انداز سنگ است. اینها قدرتی نیستند و اگر این‌گونه عمل کنید محبوب مردم می‌شوید مردم ما مسئولین شجاع و با حماسه را از عمق جان خود دوست می‌دارند.

 

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: برخی در تفکری می‌دمند که اگر این مذاکرات شکست بخورد نظام آسیب  می‌بیند و نمی‌شود بدون آمریکا زندگی کرد و اگر رابطه با آمریکا برقرار شود ایران گل و بلبل می‌شود و رابطه با آمریکا حلال مشکلات است که همه اینها دروغ است.

 

آیت‌الله خاتمی گفت: نظام ما نظام محکمی است ملت ما ملت مقتدری  است و شما مردم ۸ سال تمام با این دول استکباری جنگیدید مقاومت کردید و قطعا پیروز خواهید بود.

 

وی افزود: منتهی پیروزی ۳ شرط دارد، شرط اول این است که با خدا رفیق شوید و ساعت شماری کنید برای رسیدن ماه شعبان، رمضان، و در این صورت خدا هم ما را کمک می‌کند.

 

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: دومین شرط این است که صبر داشته باشید.برخی می‌گویند تا کی بگوییم مرگ بر آمریکا شده است ما با خودمان بگوییم که تا کی نماز بخوانیم. تا دشمن است جهاد است.

 

آیت‌الله خاتمی گفت: عنصر سوم نیز تقوا است و ما باید در عرصه‌های مختلف خدامدارانه عمل کنیم در قضیه طبس نیز هیچکدام از مسئولان ما از توطئه آمریکا خبر نداشتند اما خدا به ما کمک کرد.

انتهای پیام/

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب