پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:12:55 - شنبه 4 خرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی ها در احراز صلاحیت به همه سلایق توجه کرد
به گزارش”صبح رابر”فرماندار نوشهر گفت: بدون شک شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزد ها دقت لازم را داشته و بدون توجه به جو سازی های موجود کاندیدا ها را بر طبق قانون و با در نظر گرفتن تمام صلایق معرفی کرد. محمد علی قمی در گفتگوی اختصاصی با بلاغ با اشاره به وظیفه قانونی شورای […]

به گزارش”صبح رابر”فرماندار نوشهر گفت: بدون شک شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزد ها دقت لازم را داشته و بدون توجه به جو سازی های موجود کاندیدا ها را بر طبق قانون و با در نظر گرفتن تمام صلایق معرفی کرد.

محمد علی قمی در گفتگوی اختصاصی با بلاغ با اشاره به وظیفه قانونی شورای نگهبان که احراز صلاحیت های کاندیدا های ریاست جمهوری طبق اصل ۱۱۵ قانون اساسی است گفت: طبیعی است در بین ۶۸۵ نفری که نامزد پست ریاست جمهوری شدند ، تعدادی طبق اصل ۱۱۵ قانون اساسی صلاحیتشان احراز می شود.

وی افزود: کسانی هم که احراز صلاحیت نشدن انسان های مومن و توانایی هستند و در قالب اصل ۱۱۵ توانایی و صلاحیت پست ریاست جمهوری را ندارند ولی می توانند در پست ها و مسئولیت های دیگر جامعه از آنان استفاده کرد.

فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه شورای نگهبان با در نظر گرفتن وظایف رئیس جمهور در حوزه تدبیر و عمل فضای عمومی کشور و حرکت کشور به سوی پیشرفت و توسعه افق ۱۴۰۴ نظر خود را اعلام می کند خاطر نشان کرد: بدون شک شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزد ها دقت لازم را داشته و بدون توجه به جو سازی های موجود کاندیدا ها را بر طبق قانون و با در نظر گرفتن تمام صلایق معرفی کرد.

وی به تمکین کاندیدا هایی که صلاحیتشان احراز نشده به قانون اساسی اشاره کرد و افزود: اگر کسی در میدانی قاضی را قبول ندارد چرا وارد این میدان میشود.

قمی با اشاره به اینک هم شورای نگهبان . هم هیئت های اجرایی با توجه به یکسری باید ها و نباید ها نظر قانونی شان را اعلام کردند تاکید کرد: هرگونه اقدامی مبنی بر اعتراض به این مسئله باید در قالب قانون انجام شود، کار های خلاف قانون از هرکس که باشد مضمون است.

وی با اشاره به اینکه کانددا های تایید صلاحیت شده باید از انجام کارهای خلاف قانون دوری کنند افزود: اگر نامزد ها از حالا در مسیر خلاف قانون قرار بگیرد چگونه میتواند به عنوان رئیس جمهور پاسدار قانون اساسی باشند ، و از همین ابتدا ماهیت خود را برای مردم نمایان می کنند.

منبع :بلاغ

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب