پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:07:29 - پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شناخت عوامل خطر در هر منطقه تنها راه پیشگیری از سرطان است
دارنده نخستین جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی، در کرمان گفت: عامل بروز بیشترسرطان‌ها ژنتیکی و یا به سبب فاکتورهای محیطی است و مردم باید این عوامل خطر و ریزفاکتورهای هر منطقه را در نظر گرفته و مراقب عوامل خطرزای محل زندگی خود باشند. به گزارش” صبح رابر” به نقل از ”بوتیا“:  برنده جایزه نوبل پزشکی و […]

دارنده نخستین جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی، در کرمان گفت: عامل بروز بیشترسرطان‌ها ژنتیکی و یا به سبب فاکتورهای محیطی است و مردم باید این عوامل خطر و ریزفاکتورهای هر منطقه را در نظر گرفته و مراقب عوامل خطرزای محل زندگی خود باشند.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از ”بوتیا“:  برنده جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی در سال ۱۹۹۶، که برای حضور در دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی به ایران سفر کرده است، روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه در کرمان حضور یافت و در جمع دانشگاهیان و فرهیختگان کرمانی در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه بین تحقیق و ایده تفاوت‌هایی وجود دارد، گفت: برای انجام تحقیق ما نیاز داریم که در مورد آن پرسش مطرح کنیم.

دارنده نخستین جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی تصریح کرد: بر اساس دانش و تحقیق ما می‌توانیم به حقایق نزدیک شویم و تا زمانی که این مسیر را پیش نگیریم، نمی‌توانیم، بگوییم که حقیقت چیست.

پروفسور ناگل با اشاره به اینکه انسان‌ها باید بیماری و مرگ را درک کنند، گفت: نتیجه علمی برای بیمار مهم نیست، بلکه فواید این نتایج برای بیمار موثر است.

وی بیان کرد: در هر منطقه‎ای که شیوع بیماری بالا باشد، باید به مسئله اپیدمیولوژی یا همه گیرشناسی آن موضوع توجه کنیم.

دارنده نخستین جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی تصریح کرد: معمولاً عامل بروز سرطان‌ها، ژنتیکی و یا فاکتورهای محیطی است، بنابراین مردم باید این عوامل خطر و ریزفاکتورهای هر منطقه را در نظر بگیرند.

پروفسور ناگل خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اپیدمیولوژیست‌ها وظیفه دارند که عوامل خطر در بروز و یا افزایش سرطان‌ها را کشف کنند.

وی تصریح کرد: علم ایمونولوژی به جنبه‌های فیزیولوژیک پاسخ دفاعی بدن به عوامل بیگانه و هم به جنبه‌های پاتولوژیک سیستم ایمنی بدن می‌پردازد.

دارنده نخستین جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی در مورد جایزه نوبل خود، گفت: من کشف کردم سیستم ایمنی در برابر عفونت‌ها و تومورها از چه راهی می‌تواند با این عوامل مهاجم برخورد کند و به این سبب جایزه نوبل را دریافت کردم، زیرا کشف این موضوع اهمیت بسیاری داشت.

پروفسور ناگل با بیان اینکه در گذشته بسیاری از مردم پیش از رسیدن به سن بلوغ به خاطر عفونت‌ها جان خود را از دست می‌دادند، افزود: تومورها بین سن ۲۵ تا ۳۰ سال به انسان حمله می‌کنند و بعد از ۳۰ سالگی سبب مرگ می‌شوند.

وی با اشاره به تحقیقاتی که در زمینه ایمونولوژی آزمایشگاه‌های کشورش انجام داده بود، خاطرنشان کرد: در گذشته عمر انسان حدود ۱۸ سال بود.

پروفسور”رولف زینکرناگل” برنده جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی در سال ۱۹۹۶، که برای حضور در دوازدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی به ایران سفر کرده است، روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه در کرمان در جمع دانشگاهیان و فرهیختگان کرمانی در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر حضور یافت.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب