پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:15:55 - پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چشم اندازی زیبا از ماه اردیبهشت در رابر
به گزارش” صبح رابر” از ماه اردیبهشت تا اوایل تیرماه، به علت وجود انواع گیاهان در مراتع، زیبایی خاصی طبیعت منطقه رابر  را در بر می گیرد. پس از تیرماه آنچه در مراتع به چشم می خورد گیاهان چند ساله ای هستند که به نوعی خود را برای زندگی در آنجا وفق داده اند و […]

به گزارش” صبح رابر” از ماه اردیبهشت تا اوایل تیرماه، به علت وجود انواع گیاهان در مراتع، زیبایی خاصی طبیعت منطقه رابر  را در بر می گیرد. پس از تیرماه آنچه در مراتع به چشم می خورد گیاهان چند ساله ای هستند که به نوعی خود را برای زندگی در آنجا وفق داده اند و نزولات آسمانی ، باز سرسبزی را به طبیعت می بخشند.

در مناطق مختلف رابر، خصوصاً در طول دره هاو مجاری آب قنات ها، به سبب آب و هوای مناسب و خاک مستعد، انواع و اقسام درختان مثمر و غیر مثمر کشت و پرورش داده می شود که بیشتر آنها خاص مناطق معتدل و سردسیر است.

جنگلها و منابع طبیعی خدادادی این شهرستان  ، پشتوانه ای برای تولید پایدار زیستی ، منبعی برای تولید اکسیژن ، پناهی برای حیات وحش ، عرصه ای برای تولید چوپ ، منبعی برای تولید علوفه ، زیستگاهی برای گونه های جانوری و گیاهی ، ابزاری برای تثبیت خاک و شن های روان ، عرصه ای برای برداشت آلودگی هوا و تعادل اکوسیستم زمین محسوب می شوند . احداث باغات مثمر نیز علاوه بر خصوصیات فوق برای رونق کشاورزی ، تکیه گاهی برای محور توسعه اقتصادی صنعت میوه و میوه کاری و صادرات محصولات باغی شهرستان  و از همه مهمتر منبعی برای سرمایه گذاری کشاورزان و باغداران در بدست آوردن حداکثر سود و بهره‌ی این حرفه مقدس را به ارمغان می آورد .پس بدون شک با افزایش جمعیت در استان  ،می توان در شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه  رابر  میوه‌های سردسیری را به صورت تجاری پرورش داد .

پرورش درختان میوه سردسیری از قبیل گیلاس ،گلابی ، آلبالو ، زرد آلو،  سیب ، گردو ، هلو،  بادام ، انگور ،انار ،انجیر ، به  و   …. هستند.

تصاویری از زیبایی ماه اردیبهشت در رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب