پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:40:43 - شنبه 20 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همایش تعزیه خوانان استان کرمان برگزار می شود
در آستانه ولادت حضرت علی (ع)، همایش تعزیه خوانان استان کرمان به منظور بررسی و تبیین برنامه‌های عملیاتی سال ۹۳ برگزار می شود. به گزارش” صبح رابر” به نقل از ” بوتیا “، عباس سالاری رئیس حوزه هنری استان کرمان در جلسه سرپرستان گروه های تعزیه خوانی استان در حوزه هنری، از برگزاری همایش تعزیه […]

در آستانه ولادت حضرت علی (ع)، همایش تعزیه خوانان استان کرمان به منظور بررسی و تبیین برنامه‌های عملیاتی سال ۹۳ برگزار می شود.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از ” بوتیا “، عباس سالاری رئیس حوزه هنری استان کرمان در جلسه سرپرستان گروه های تعزیه خوانی استان در حوزه هنری، از برگزاری همایش تعزیه خوانان استان به منظور بررسی و تبیین برنامه‌های عملیاتی گروه های تعزیه خوانی کرمان در سال ۹۳ خبر داد.

سالاری با بیان اینکه این همایش در راستای تحقق عنوان سال که از سوی مقام معظم رهبری سال ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ” نامگذاری شده و تبیین برنامه های با این موضوع، برنامه ریزی شده است، گفت: با وجود مخاطب بالا در یک مجلس تعزیه، گروه های تعزیه خوانی نقش موثری در برطرف کردن دغدغه‌های مقام معظم رهبری در امور فرهنگی دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴۲ مجلس تعزیه توسط گروه های فعال تعزیه خوانی که عضویت حوزه هنری کرمان را دارند، اجرا شده است، افزود: انتظار می رود که در سال جدید که عنوان فرهنگ را هم دارد با برنامه ریزی دقیق، حداقل ۲۰۰ مجلس تعزیه اجرای عمومی شود.

سالاری تصریح کرد: این در حالی است که فقط در فروردین ماه سال ۹۳ در قالب سوگواره تعزیه زنگی آباد و اولین جشنواره نمایش های آئینی کرمان در روستای ده زیار، ۳۲ مجلس تعزیه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تعزیه یک هنر دینی و اسلامی است که در ابعاد مختلف هنری، مذهبی و اجتماعی ظرفیت های بزرگی دارد، گفت: متاسفانه بعضی ها تعزیه را فقط از چشم عزاداری نگاه می کنند در حالی که بسیاری از تعزیه ها با موضوع اهل بیت (ع) شادمانه هم اجرا می شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با اظهار به اینکه با توجه به رشد بالای کیفیت تعزیه خوانی در استان در سال های اخیر، نقشه راه در تعزیه کرمان وجود ندارد تا از این ظرفیت عظیم هنری مذهبی استفاده بالقوه شود، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف برگزاری همایش تعزیه خوانان استان کرمان برنامه ریزی برای ترسیم یک نقشه راه برای ارتقاء جایگاه تعزیه استان در سطح کشور است.

وی افزود: همایش تعزیه خوانان استان کرمان روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) در مسجد حضرت علی اکبر (ع) خیابان فتحعلیشاهی شهر کرمان از ساعت ۱۷ برگزار می شود.

سالاری عنوان کرد: این همایش با جشن میلاد ولادت امام اول شیعیان همراه با برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می شود.

انتهای پیام/ ثارالله انکوتی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب