پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:44:28 - جمعه 23 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توصیه‌های آیت‌الله ‌مکارم به رسانه ملی
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با معاون سیمای سازمان صداوسیما گفت: تمامی برنامه‌های رسانه ملی باید هدفدار و دارای پیام و آموزنده باشد. به گزارش” صبح رابر “‌به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با معاون سازمان صدا و سیما با بیان این که در حال حاضر دنیا صحنه جنگ […]

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با معاون سیمای سازمان صداوسیما گفت: تمامی برنامه‌های رسانه ملی باید هدفدار و دارای پیام و آموزنده باشد.

به گزارش” صبح رابر “‌به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با معاون سازمان صدا و سیما با بیان این که در حال حاضر دنیا صحنه جنگ رسانه‌ها شده و خطر جنگ رسانه‌ها از جنگ‌های نظامی بیشتر است، اظهار کرد: رسانه های غربی کارشان دروغ و تهمت است و این از آن دست مسائلی است که با طبع انسان سازگار نیست؛ اما این طرف کارهای ارزشی، مردمی، پاکی و تقوا هست و همین سبب می شود این «فئه قلیله» بر «فئه کثیره» غالب بشود.
استاد حوزه علمیه قم گفت: البته دو مشکل در بعضی پیدا شده و این دو مشکل جلوی بعضی از پیشرفت های ما را می گیرد؛ مشکل نخست یأس است که عده ای می گویند جلوی ماهواره ها را نمی شود گرفت و کار از کار گذشته است؛ به عقیده ما بدترین بیماری ناامیدی و وادادگی است؛ مشکل دیگر هم  فرافکنی، سلب مسئولیت از خویشتن و مسئولیت را به گردن دیگران انداختن است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: این دو خطر بزرگی است که باید نسبت به آن هوشیار بود، البته ما به لطف و فضل الهی امیدواریم چراکه  اگر هدف مان صحیح باشد در مسیر آن استقامت کنیم نیروهای عالم غیب هم به کمک مان خواهد آمد.

وی خاطر‌نشان کرد: افرادی که در مصادر امور هستند هرگز نمی توانند از خودشان سلب مسئولیت کنند؛ شما با احساس مسئولیت و با امیدواری پیش بروید و ان شاءالله موفق خواهید شد.

این مرجع تقلید با بیان توصیه هایی خطاب به مسئولان صدا و سیما تاکید عنوان کرد: سعی کنید به وضعی که هستید قانع نباشید؛ تلاش کنید تا هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت پیشرفت کنید؛ البته مراقب باشید کیفیت برنامه ها فدای کمیت نشود.

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که ممکن است در بدنه صدا و سیما افراد غرب زده باشد و به تدریج بخواهند این فرهنگ را در برنامه ها و صدا و سیما حاکم کنند و شما باید مراقب آنها باشید.

استاد حوزه علمیه قم کسب مشتری و بیننده بیشتر به هر قیمت را ‌خلاف آموزه‌های دینی توصیف و تصریح کرد: غربی ها برای دستیابی به این مسئله از هر ابزار و روشی بهره می گیرند، اما ما خطوط قرمزی داریم و باید ملتزم به رعایت آن باشیم.

وی تصریح کرد: البته جذابیت سازی برای برنامه ها یک اصل مهم است، منتهی مراقب باشید تا ارزش های اسلامی حفظ شود. باید برای برنامه ها جذابیت ایجاد کنیم اما در چارچوبی که ارزش های اسلامی حفظ شود.

آیت الله مکارم شیرازی درباره طرح شبهات در رسانه ملی و لزوم پاسخ به آن نیز عنوان کرد: البته پاسخ دادن به شبهات خوب است، اما شبهاتی که جنبه تخریبی دارد نباید پررنگ شود. شبهه را نباید گسترش داد چون اثر تخریبی دارد اما جواب باید کامل باشد ولی باید با مهارتی انجام شود که هیچ سوء تعبیری از آن نشود.

وی اظهار کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که تمام برنامه های صداوسیما اعم از برنامه های کودک، ورزش، طنز و دیگر امور باید هدفدار و دارای پیام و آموزنده باشد.

استاد حوزه علمیه قم خواستار آسیب شناسی مشکلات اجتماعی از سوی رسانه ملی در برنامه های تخصصی شد و افزود: باید برای این کار گروهی را تشکیل دهید که به صورت کارشناسی آسیب شناسی لازم را درباره ناهنجاری های اجتماعی انجام دهند.

وی همچنین تصریح کرد: نکته دیگر این است که نباید هیچ گاه مرعوب هجمه های مخالفین و دشمنان شویم، در هر خانه ای ماهواره وارد شود، به احتمال قوی جوانان آنها مشکل پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به فعالیت مؤثر شبکه ولایت، بر ضرورت تقویت و توجه لازم به این شبکه تاکید و تصریح کرد: طبق آمارهای اعلام شده این شبکه حدود چهل میلیون بیننده دارد و شایسته است مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت جریان های تکفیری، این قبیل گروه ها را خطر برای اسلام، مسلمانان و بشریت دانست و تاکید کرد: در ماه های آینده برای بررسی همین مسئله همایش و کنگره عظیمی با حضور علما و اندیشمندان کشورهای اسلامی در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد و از صدا و سیما نیز می خواهیم درباره این برنامه و خطر جریان های تکفیری همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب