پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:25:40 - شنبه 24 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شرایط تعویض اپراتور با حفظ شماره موبایل
کمیسیون تنظیم مقررات اصول حاکم بر ارائه ترابردپذیری شماره های موبایل را تصویب کرد که به موجب آن، هر مشترک برای هر شماره می تواند حداکثر دو بار در سال، اپراتور خود را بدون تغییر شماره، تعویض کند. به گزارش” صبح رابر”  اجرای طرح ترابردپذیری شماره موبایل یکی از الزامات اپراتورهای فعال موبایل است که […]

کمیسیون تنظیم مقررات اصول حاکم بر ارائه ترابردپذیری شماره های موبایل را تصویب کرد که به موجب آن، هر مشترک برای هر شماره می تواند حداکثر دو بار در سال، اپراتور خود را بدون تغییر شماره، تعویض کند.

به گزارش” صبح رابر”  اجرای طرح ترابردپذیری شماره موبایل یکی از الزامات اپراتورهای فعال موبایل است که در آخرین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید.

براساس اصول حاکم مدنظر بر این مصوبه، در فرایند ترابردپذیری شماره تلفن‌همراه، مشترک یک اپراتور با حفظ شماره خود می‌تواند اپراتور خود را تغییر دهد که ترابرد شماره فقط برای سیم‌کارتهای فعال امکانپذیر است.
طبق این مصوبه، برای انجام عملیات ترابرد، مشترک دارای سیم‌کارت فعال باید درخواست خود را به صورت الکترونیکی یا با مراجعه حضوری به اپراتور پذیرا، یعنی اپراتوری که مشترک اپراتور دیگر، قصد استفاده از خدمات آن را دارد، ارائه کند و اپراتور پذیرا موظف است درخواست مشترک را براساس دستورالعمل اجرائی که از سوی رگولاتوری ابلاغ می‌شود تا رسیدن به نتیجه نهائی و تکمیل عملیات ترابرد شماره مورد درخواست مشترک و برقراری خدمت پیگیری و اجرا کند.
بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در حال حاضر هر مشترک برای هر شماره می تواند حداکثر دو بار در سال، تقاضای ترابرد شماره داشته باشد.
ترابرد شماره فقط بصورت نظیر به نظیر یعنی سیم‌کارت دائمی به سیم‌کارت دائمی و سیم‌کارت اعتباری به سیم‌کارت اعتباری امکانپذیر است.
همچنین براساس مصوبه کمیسیون، اپراتور پذیرا موظف است به مشترک ترابرد شده، صرفا با همان تعرفه و کیفیت خدمات ارائه شده به سایر مشترکان خود، خدمات ارائه کند.
منبع: مهر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب