پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:51:16 - جمعه 13 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تأثیر خواب پس از سحر بر سلامت روزه‌داران
خوابیدن پس از خوردن سحری برای روزه داران سبب کامل شدن خواب شبانه آنها می شود. به گزارش “ صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه نیاز طبیعی خواب در افراد بزرگسالان حدود ۷.۵ تا ۸.۵ (هفت و نیم تا هشت و نیم) ساعت […]

خوابیدن پس از خوردن سحری برای روزه داران سبب کامل شدن خواب شبانه آنها می شود.

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه نیاز طبیعی خواب در افراد بزرگسالان حدود ۷.۵ تا ۸.۵ (هفت و نیم تا هشت و نیم) ساعت است گفت: خوابیدن پس از خوردن سحری برای روزه داران سبب کامل شدن خواب شبانه آنها می شود.

به گزارش ایرنا، دکتر خسرو صادق نیت افزود: خواب و استراحت یکی از نیازهای اساسی و فیزیولوژیک انسان است. خواب فرآیندی است که مغز برای عملکرد مناسب به آن نیاز دارد.پس این روند باید کامل شود تا تاثیر لازم را برای بدن داشته باشد.

وی به روزه داران توصیه کرد که سعی کنند پس از خوردن سحری ساعاتی را استراحت کنند تا نیاز ضروری خواب جبران شود و روز خوبی را شروع کنند.

فلوشیب اختلالات خواب اظهارکرد : درماه مبارک رمضان برنامه خواب افراد تغییر می کند و اگر کمبود خواب افراد جبران نشود در طول روز همراه با خستگی و کسالت مواجه خواهند شد.

به گفته صادق نیت، خواب خوب و با کیفیت در ماه رمضان آن هم با برنامه ریزی مناسب و اصولی انسان را از مزایای معنوی در این ماه بهره مند خواهد کرد.

وی اضافه کرد: روزه داران سعی کنند با برنامه ریزی برای ایام ماه مبارک رمضان تاثیرات بی خوابی و کم خوابی را به حداقل برسانند و باید برنامه مناسبی برای خواب خود در این ایام در نظر بگیرند.

صادق نیت اضافه کرد :افرادی معمولا شب ها دیرتر می خوابند و صبح دیرتر بیدار شوند. اغلب این افراد هم سحر سخت بیدار می شوند و هم کمبود خواب دارند.

وی با اشاره به افرادی که پس از سحری خوابشان نمی برد توصیه کرد: استفاده از حداقل روشنایی (نور لامپ در منزل) کمک مناسبی برای بازگشت به خواب پس از ساعت سحرگاهی است، زیرا با کم کردن نور این امکان به بدن برای بازگشت به خواب داده می شود.

صادق نیت همچنین توصیه کرد افراد بد خواب و کم خواب از نوشیدن چای و قهوه هنگام سحری پرهیز نمایند.

به گفته وی کم کردن نور هنگام خواب مفید خواهد بود زیرا نور مانع از ورود مغز به مرحله خواب می شود، حتی اگر برخی از افراد عادت به استفاده از چراغ خواب دارند، باید نور آن بسیار کم باشد.

صادق نیت یاد آور شد: برای شب های احیای ماه مبارک، روزه داران عصر آن روز خوب بخوابند تا بتوانند شب بیدار باشند. علاوه براین می توان برای بیدار ماندن از موادی مانند قهوه و چای استفاده کرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب