پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:58:36 - شنبه 4 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماز جمعه پایگاه بصیرت افزایی است
خطیب جمعه رابر با اشاره به تبلیغات دشمن در زمینه ماهواره افزود: دین ، ارزشها ، انسانیت و اخلاقیت را زیر سؤال می برد ، یکی از راههای مقابله با تبلیغات دشمن را بصیرت افزایی دانست و جوانان رابه شرکت در نماز جمعه و جماعات توصیه کرد .به گزارش ” صبح رابر” حجت الاسلام جعفری […]

خطیب جمعه رابر با اشاره به تبلیغات دشمن در زمینه ماهواره افزود: دین ، ارزشها ، انسانیت و اخلاقیت را زیر سؤال می برد ، یکی از راههای مقابله با تبلیغات دشمن را بصیرت افزایی دانست و جوانان رابه شرکت در نماز جمعه و جماعات توصیه کرد .به گزارش ” صبح رابر” حجت الاسلام جعفری در خطبه اول آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با گرامیداشت ۵ مرداد سال ۱۳۵۸سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی آن هم به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی به اهمیت نماز جمعه و جماعت اشاره کرد اظهار داشت : اولا یاد و خاطر شهید آیت الله طالقانی و شهدای والا مقام محراب و بویژه عزیزانی که در این سنگر خدمت به اسلام دارند را گرامی میداریم و از طرفی از همه ائمه جمعه سابق ، امامان جمعه موقت ستاد نماز جمعه در گذشته و اکنون تقدیر و تشکر کرد .

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اهمیت نماز جمعه بیان داشت : اهمیت نماز جمعه به آن حد است که ما در قرآن یک سوره به نام جمعه داریم ، مقام معظم رهبری می فرمایند نماز جمعه قبله دل گشا به سوی معنویت وفاداریست خیر برکت در نماز جمعه است .

وی ادامه داد : مخصوصا وقت نماز جمعه از تجارت و چیزهایی که انسان را مشغول دنیا می کند باید انسان دوری کند اگر می خواهیم اهل بهشت را بشناسیم ، اهل بهشت کسانی هستند که در نماز جمعه در هوای گرم و هوای سرد حتی زمانی هم که باران شدید می آید خودشان را به نماز جمعه می رسانند امیدواریم که خدای تبارک و تعالی به ما کمک کند که اهل نماز و اهل تقوا و نماز جمعه و وحدت باشیم ویکی از مصادیق وحدت حضور پر رنگ در  نماز جمعه است .

 

خطیب جمعه رابر در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوای الهی به برخی از مناسب های پیش رو اشاره کرد و ضمن قدردانی از حضور گرم و پر شورشما مردم محب اهل بیت (ع) ، خانواده های شهدا و مردم شهید پرور رابر و همه مسئولین ادارات و ارگانها ونهادهای شهرستان اظهار داشت : روز قدس ، روز اسلام ، روز همبستگی ملت های مسلمان ، روز دفاع از مظلوم ، روز حمایت از مردم فلسطین و غزه ، اعلام برائت و بیزاری از دشمنان خدا و اهل بیت (ع) از رژیم جعلی اسرائیل غاصب ، روز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ، روز تبعیت از مقام معظم رهبری ، روز زنده کردن شعارهای انقلاب ، که یکی از شعارهای انقلاب همین روز قدس است .

وی ضمن اشاره به جنایات کشتار انسان های بی گناه و کودک کشی و ویرانی و زجر و شکنجه مردم غزه ، که خودشان را حامی حقوق بشر می دانند همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند کارهای آمریکا می کند حمایت از صهیونیست است .، ببینید در فلسطین و غزه تکفیری ها امروز با حمایت آمریکا و اسرائیل چه کردند. و به خوبی دشمنی شان روشن است . ، تنها راه مقابله با رژیم وحشی راه امام و مقام معظم رهبری مقاومت مسلحانه است .

جعفری ادامه داد: دولت مستکبر آمریکا گفت: اگر همه از فلسطین دفاع کند و دست از اسرائیل بردارند ما از اسرائیل دست بر نمی داریم، امیدواریم همه معاندین و منافقین و همه کسانی که به نوعی با آمریکا اتحادی علیه ملت مظلوم و بشریت مثل گروه نادان داعش دارند نابودشوند.

جعفری افزود :با توسعه اقتصاد جهانی و تغییر سران برخی کشورهای عربی قدس به قتل گاه مسلمانان فلسطینی داد، مقاومت مسلحانه علاج این توطئه ها دانست .

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان گفت : دانشجویان ، مسئولین آینده کشور هستند و باید توطئه اقتصادی آمریکا را بشناسند .

وی همچنین به بخش دیگر بیانات مقام معظم رهبری مربوط به مسائل فرهنگی اشاره کرد و افزود : فتنه گران سال ۸۸ که شعار نه غزه نه لبنان سردادند انسان های سست ایمانی بودند ،روش فکر آنها به عنوان روش فکر غرب و با دید غربی خواند . و نماز جمعه‌ یکی‌ از بهترین‌ پایگاههای‌ فرهنگی دانست .

خطیب نماز جمعه رابر با اشاره به تبلیغات دشمن در زمینه ماهواره افزود: دین ، ارزشها ، انسانیت و اخلاقیت را زیر سؤال می برد ، یکی از راههای مقابله با تبلیغات دشمن را بصیرت افزایی دانست و جوانان رابه شرکت در نماز جمعه و جماعات توصیه کرد .

حجت الاسلام جعفری با گرامی داشت سالروز نخستین نماز جمعه گفت : حضور جوانان در مساجد و جماعات باعث بصیرت می شود .

وی در پایان سخنان خود به فضیلت شب آخر ماه رمضان و روز عید فطر اشاره کرد و ابراز داشت : با پرداخت زکات زندگی هایمان را پاک کنیم.

در حاشیه های نماز جمعه ، نماز روز عید فطر ، رأس ساعت ۷ در مصلای امام خمینی (ره) اعلام شد .

 

انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب