پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:27:46 - شنبه 22 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وحدت حول محور ولایت فقیه ،در عمل نه شعار
حجت الاسلام جعفری اذعان داشت: وحدت حول محور ولایت فقیه و اطاعت از ولی فقیه در هر زمان انسان را نجات می دهد ، باید به گونه ای باشد در عمل ،نه شعار .

به گزارش “ صبح رابر”حجت الاسلام جعفری در جمع نمازگزاران در حسینیه جامع رابر ضمن توصیه به تقوای الهی و اجرای فرامین الهی و پیروی کامل از دستورا ت حضرت محمد (ص) اظهار داشت : یکی از راههای قوی شدن ایمان توکل بر خداست آنچه که مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی در همه کارها داشتند توکل بر خدا بود ، با ایمان قوی در برابر دشمنان ایستادگی کردند و هر آنچه خداوند نصیب تو کرده ،خشنود باش تا غنی شوید، با شکر نعمت و اینکه نا سپاسی نداشته باشیم بی نیاز می شویم .

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که بارها فرمودند که نگاهتان در اداره و افتصاد کشور به درون باشد با دست خودمان کاشت و برداشت داشته باشیم ، کسانی که صنعت دارند محصول شان استاندارد باشدکه مردم به بیرون روی نیاورند .

وی افزود : امام صادق (ع) می فرمایند : با همسایه خود خوش رفتار باش تا مسلمان باشید ، با انسانهای فاسخ و دوست نشوید .

حجت الاسلام جعفری بر مواظبت از نوجوانان و جوانان در برابر ماهواره ها که دین و حبا و عفت را می گیرند تاکید کرد و افزود: با انسان های بد نباید انسان رفت و آمد داشته باشد چون از این کارها به انسان یاد می دهد ، در کارهای خود با خداوند تبارک و تعالی مشورت کن ، مشورت کردن در اسلام تأکید شده است .

وی ادامه داد : اگر می خواهید در دنیا و آخرت با عزت ، و با آبرو زندگی کنید و دین خدا را یاری کنید ، توجه و توکل به خدا داشته و هیچ نوع گناهی را حقیر و کوچک نشماریم و روش سبک زندگی هایمان امام پسند باشد .

خطیب جمعه رابر در خطبه دوم ضمن تبریک و اشاره به ورود به ماه ذی القعده و اینکه این ایام را به عنوان هفته حج از آن یاد می کنند افزود : احترام ماه ذی القعده واجب است و یکی از ماههای حرام است که باید حرمت این ماه حفظ شود و با تلاش ، مجاهدت و اینکه گناه انجام ندهید و استفار و توبه در این ماه بیشتر سفارش شده است .

وی با بیان اینکه اگر کسی می خواهد توبه کند و بخشیده شود ابراز داشت: در روز یکشنبه ماه ذی القعده چهار رکعت نماز گزارد ( ۲ نماز دو رکعتی)در هر رکعت حمد یک مرتبه و قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ سه مرتبه و معوذتین (سوره ی ناس و فلق )یک مرتبه و بعد از اتمام چهار رکعت هفتاد مرتبه استغفار کند و بعد یک مرتبه بگوید لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ و بعد از آن بگوید یَا عَزِیزُ یَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلا أَنْتَ .

خطیب جمعه رابر ادامه داد: در روایت دیگری آمده است ، در ماه ذی القعده سه روز متوالی ( پنج شنبه ، جمعه ، شنبه ) را روزه بگیرد ، ثواب ۹۰۰ سال عبادت برای او نوشته می شود .

وی ضمن اشاره به حج که یکی از واجبات است، تصریح کرد : خمس مال خود را پرداخت کنید تا مالتان پاک شود با مال پاک حج را انجام دهید ، خداوند وعده همنشینی با پیامبران ، امامان ، شهدا ، صدیقان و صالحان را به کسی که حج را با مال پاک انجام دهد ، داده است .

جعفری خاطر نشان کرد : کسی که حج خانه خدا را انجام دهد تمام گناهان او بخشیده می شود و رزقش زیاد و این شخص فقیر نمی شود .

وی ضمن اشاره به سمینار ائمه جمعه ، ۱۶ استان در مشهدافزود: تأکید همه آنان بر فرهنگ و تبلیغ و انتشار فرهنگ ناب محمدی بود .

حجت الاسلام جعفری همچنین بر راههای مبارزه با تبلیغات مخرب ماهوار ه ها و بد حجاب تأکید کرد و افزود : هدف آنها جدایی مردم از انقلاب ، ولایت و ارزش های اسلامی است ، باید حواسمان جمع باشد مبادا دینمان را از دست بدهیم ، ببنیم نظر مراجع تقلید درباره ماهواره چیست .

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مسائل اجرایی بیان داشت :نباید کسانی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند مسئولیت اجرایی داشته باشند .

حجت الاسلام جعفری اذعان داشت: وحدت حول محور ولایت فقیه و اطاعت از ولی فقیه در هر زمان انسان را نجات می دهد ، باید به گونه ای باشد در عمل ،نه شعار .

وی ضمن اشاره به دعا برای نجات شیعه افزود : یکی از وظایف اصلی ما ضمن دعا برای فرج امام عصر دعا برای سلامتی مقام معظم رهبری است ما هر چه داریم از ایشان داریم .

جعفری ضمن شکرگذاری به درگاه خداوند تبارک و تعالی از بابت سلامت و عمل موفقیت‌آمیز مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) تصریح کرد : خداوند در جهان اسلام بر ما منت گذاشته ، دعا ی توسل برای صحت و شفا مقام معظم رهبری تاکید کرد و یقیناً همه مردم این دعا را داشته اند و ان شالله ، خدواند عمر طولانی بر مقام معظم رهبری عطا فرمایند .

وی افزود: هر کسی که بصیرت داشته باشد می دانند که اگر ولایت باشد همه چیز است و گر نه مثل افغانستان ، یمن ، عربستان سعودی و … چون کار بدون ولایت است ، ادامه ندارد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب