پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:22:36 - دوشنبه 14 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
«هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست» را تخریب نکنید!
پس از انتشار خبر تشکیل کمپین «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست.»، تعدادی از رسانه‌ها به انتقاد از آن پرداختند بر همین اساس یکی از مسئولان بلند پایه وزارت خارجه که در آن زمان در خارج از کشور نیز به سر می برد، در تماس تلفنی از رسانه‌ها خواست تا نسبت به این موضوع انتقاد نکنند که این موضوع هم جای تعجب دارد چرا که شائبه ساختگی بودن این کمپین با این بیش از پیش شد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، اواسط هفته گذشته کمپینی با عنوان «هیچ توافقی بدتر از “عدم توافق” نیست» در توئیتر شروع به کار کرد.

این کمپین از آنجا مورد توجه همگان قرار گرفت که ۶ نفر از فیلم‌سازان ایرانی این کمپین را راه انداخته و در پوستر این کمپین که عکس این ۶ فیلم‌ساز قرار گرفته دعوت شده که به این کمپین بپیوندند و نوشته شده است: «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست.»

در پوستر این کمپین که به زبان انگلیسی راه‌اندازی شده، آمده است: «‌قبل از پایان سال، بحرانی نهفته که بر زندگی همه ما تأثیر گذاشته می‌تواند حل و فصل شود. تحریم‌ها بر مردم عادی ایران تأثیر گذاشته است نه بر برنامه هسته‌ای ایرانیان.»!

پس از آن در جدولی چنین آمده است:

در صورت توافق در صورت عدم توافق
بازرسی روزانه بله نه
سانتریفیوژهای بیشتر خیر بله
مراکز غنی سازی جدید خیر بله
غنی سازی بالای ۵ درصد خیر بله
ذخیره سازی اورانیوم غنی شده خیر بله
تولید پلوتونیوم خیر ممکن
بمب اتمی خیر ممکن

این در حالی است که بر اساس فتوای مقام معظم رهبری در خصوص دستیابی به بمب هسته‌ای، دستیابی به چنین سلاحی توسط ایشان حرام اعلام شده است و کشور ما حتی در صورت رسیدن به توانایی کامل هسته‌ای هرگز از این سلاح استفاده نمی‌کند.

این موضوع بارها از سوی مسئولان نظام نیز در همه رسانه‌ها اعلام شده است؛ اما در این کمپین این شائبه غلط به وجود آمده است که ایران در صورت عدم رسیدن به توافق هسته ای به دنبال بمب هسته‌ای می رود.

نکته دیگر این است که شعاری که در این کمپین اعلام شده است خلاف شعار نتانیاهو مبنی بر “توافق نکردن بهتر از توافق بد است” بوده و در حالی که دشمن اصلی ایران در این مذاکرات دست بالا را گرفته و هیچ گونه امتیاز دهی از سوی غرب را نمی‌پذیرد، این کمپین به هرگونه امتیازدهی به غرب برای دستیابی به توافق راضی بوده است.

عباس کیارستمی، اصغر فرهادی، مجید مجیدی، رخشان بنی‌اعتماد،رضا میرکریمی و محمد مهدی عسگرپور فیلم سازانی بودند که عکس آنها در این کمپین آمده بود.

شایعات بسیاری در این باره شکل گرفته است؛ برخی، جریان‌هایی در خانه سینما و برخی جریانات درون دولت را پشت صحنه شکل‌گیری چنین کمپینی می‌دانند؛ شایعاتی که هیچ کدام از آنها را نمی‌توان تایید کرد.

در ادامه این ماجرا و با توجه به اینکه  آخرین مذاکران ایران برای توافق هسته‌ای همچنان ادامه دارد که اخیرا در نیویورک به نتیجه خاصی نرسید، مجید مجیدی کارگردان صاحب نام کشورمان طی مصاحبه ای حضور در چنین کمپینی را تکذیب کرد و مهدی عسگرپور دیگر کارگردان ایرانی نیز مخاطبان این کمپین را مخاطب خارجی و نه داخلی خواند.

مجیدی با تاکید بر اینکه از این حرکت هنرمندان سوءتعبیر شده است، بیان کرد: چند روز پیش از سوی آقای جواد ظریف وزیر امور خارجه با ما تماسی گرفته و خواسته شد که عده‌ای از هنرمندان که وجهه بین‌المللی دارند در مسیر مذاکرات هسته‌ای و برای احقاق حقوق حقه مردم ایران، دولت را یاری رسانند و به همین منظور پوستری از سوی وزارتخانه آماده شد که ما نیز آن را تایید کردیم و موکدا تشکیل یک کمپین را رد می‌کنم.
وی افزود: این مذاکرات از سوی دولت جمهوری اسلامی به منظور حل مشکل پرونده هسته‌ای انجام می‌گیرد و تاکید همه ارکان نظام بر این است که با حفظ شأن و حقوق مردم باشد و همه هنرمندان از جمله ما ۶ نفری که حمایت خود را از مذاکرات اعلام کردیم، حرفمان جز حفظ عزت نظام و مردم ایران نیست.

تا کنون بقیه فیلم‌سازان حاضر در این کمپین واکنشی نشان نداده اند؛ اما با اظهارات مجیدی در خصوص تماس تلفنی ظریف با برخی از هنرمندان موضوع تازه‌ای در این خصوص به وجود آمد.

به گزارش دانا این در حالی است که پس از انتشار خبر تشکیل این کمپین، تعدادی از رسانه‌ها به انتقاد از آن پرداختند بر همین اساس یکی از مسئولان بلند پایه وزارت خارجه که در آن زمان در خارج از کشور نیز به سر می برد، در تماس تلفنی از رسانه‌ها خواست تا نسبت به این موضوع انتقاد نکنند که این موضوع هم جای تعجب دارد چرا که شائبه ساختگی بودن این کمپین با این اقدام بیش از پیش شد.

 

تبعات منفی القای شعار “توافق بد بهتر از عدم توافق است”

باید به این نکته توجه داشت که وقتی افرادی در سطح جامعه به دنبال القای شعار “توافق بد بهتر از عدم توافق است ” در جامعه هستند و هر توافقی را بر عدم توافق ترجیح می‌دهد، این نگرانی در کشور به وجود می‌آید که با پیگیری این شعار منافع ملی ایران در این مذاکرات به خطر می‌افتد.

اگر طرف ۵+۱ در مذاکرات با این نگاه که ایران به دنبال رسیدن به هر نوع توافقی با غرب است به مذاکره با ایران بیاید، قطعاً امتیازهای زیادی را طلب می کند و ایران را ملزم به امتیاز دهی می‌کند.

این در حالی است که چندی پیش ظریف در گفت‌وگو با رادیو ملی آمریکا خواستار «مقایسه» حالت «هر توافق» با حالت «عدم توافق» شد و گفت: «فکر می‌کنم اگر شما حصول هر نوع توافق را با عدم توافق قیاس کنید، باید بگویم آشکار است که حصول یک توافق بسیار بهتر است».

انتهای پیام/ط

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب