پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:42:46 - پنجشنبه 23 خرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نخستین بار انتخابات ریاست جمهوری همراه با انتخابات شورای شهر برگزار می‌شود.
به گزارش “صبح رابر”در شرایطی که فردا انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود، فهرست‌های متنوعی برای ورود به این نهاد اثرگذار و نماد شکوهمند مردمسالاری دینی، ارائه شده است بی‌تردید شورای شهر یکی از مهمترین ارکان مدیریت شهری به حساب می‌آید که جدای از اهمیت […]

به گزارش “صبح رابر”در شرایطی که فردا انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود، فهرست‌های متنوعی برای ورود به این نهاد اثرگذار و نماد شکوهمند مردمسالاری دینی، ارائه شده است

بی‌تردید شورای شهر یکی از مهمترین ارکان مدیریت شهری به حساب می‌آید که جدای از اهمیت آن در دخالت اراده و مشارکت عمومی در تصمیم‌گیری‌ها و اداره امور، به سبب جایگاه حقوقی و قانونی آن به مثابه یک پارلمان محلی در راستای سیاستگذاری‌های شهری از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ اهمیتی قابل توجه که می‌تواند در راستای توسعه و پیشرفت شهر بسیار اثرگذار باشد.

بی‌شک، برخورداری از جامع‌نگری، تخصص، سلامت اخلاقی و مالی، روحیه مشورت‌گرایی، ظرفیت بالای نقدپذیری، اجتناب از باند‌بازی، پرهیز از سیاست‌زدگی، صداقت با مردم، روحیه مردمی، اجتناب از قدرت‌طلبی، ترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی و مشارکت داشتن در جبهه حق علیه باطل کسی که دراین برهه سخت حضور داشته وموفق شدند در این آزمون هم موفق خواهند شد از جمله ویژگی‌های یک کاندیدا برای حضور در جایگاه پر اهمیتی همچون شورای شهر است. 

 

از کوزه همان برون تراود که در اوست
پر واضح است که ضرب‌المثل «از کوزه همان برون تراود که در اوست» می‌تواند مثالی واضح برای برآیند حضور افراد در نهاد شورای شهر و تصمیمات این شورا باشد. هر شورایی در هر شهر و روستایی می‌تواند برآیند توان و دانش مدیریتی اعضای آن شورا باشد و در چنین شرایطی انتخاب اعضای با کفایت و البته کاربلد و مدیر می‌تواند اوضاع آن شهر را نیز سر و سامان دهد. نگاهی به شوراهای موفق که در عرصه‌های ارتباط سالم با مردم، افزایش درآمد شه
رداری، بهبود روند خدمت‌رسانی شهرداری‌ها و اصلاح سیستم جاری شهرداری موفق بوده‌اند، بیانگر این موضوع مهم است که چیدمان اعضای شورای شهر در شهر و روستا بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.

در شرایطی از صبح فردا مردم رابر با شور و نشاط خاصی پای صندوق‌های رأی می‌آیند که برای نخستین بار انتخابات ریاست جمهوری همراه با انتخابات شورای شهر برگزار می‌شود. از ساعت هشت صبح امروز نیز تبلیغات کاندیداها ممنوع است و کاندیداهای شورای شهر و روستا باید منتظر حضور مردم در پای صندوق‌ها و همچنین شمارش آرا درون صندوق باشند.در شهرستان رابرتعداد صندوق های اخذ رای را  ۱۵۳شعبه اخذ رای که ۵۴ شعبه ریاست جمهوری و ۹۹ تا شعبه  شورای اسلامی وجود دارد.

طی روزهای اخیر شاهد انتشار لیست‌های متنوع انتخاباتی و ائتلاف‌های متعدد در سطح شهر و فضای مجازی بودیم، در این بین، چند لیست ارزشی در انتخابات شورای شهر نیز حضور دارند که از این میان هفت لیست ارزشی از باقی آنها برجسته‌تر است. بر این اساس، خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، آبادگران، جمعیت رهپویان انقلاب، ائتلاف پیشرفت و عدالت، جبهه جانبازان، رزمندگان و حزب‌الله و جبهه پایداری هفت لیست ارزشی است که در شهرستان رابر از بین لیست‌های دیگر جامعیت و کاملیت بیشتری را برخوردار بوده است.




 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب